Toon posts:

Help, mijn computer crashed

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een nieuw moederbord, CPU en geheugen gekocht. Alles netjes geinstalleerd maar nu heb ik een erg vervelend probleem. Mijn computer is nu erg instabiel en crashed vaak. Vaak in spellen maar ook een keer gewoon in windows tijdens het bekijken van een site.

Ik heb een Asus A7N8X Deluxe, met een AMD Athlon XP 2400 met de cooler die erbij zat. Verder een GF4ti4200 en 256Mb DDr 3200 geheugen.

Een vriend van me zij dat het aan mijn geheugen kon liggen dat te snel ingesteld was... Een stel gehuegen tests wezen niks uit...

Zelf dacht ik aan de temperatuur die de pc instabiel maakt. Hij wordt net de standaard cooler namelijk erg warm. Tegen de 60 graden... gewoon in windows...

Wat zou het kunnen zijn? Hebben jullie tips die ik kan uitvoeren om te bepalen wat het probleem is?

Alvast bedankt

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Wat is de temperatuur als hij stressed is, gebruik een progje als BurnCPU (geloof dat het zo heet). Krijg je een foutmelding of valt hij gewoon uit. En wat voor voeding zit erin :P

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voeding info? Voltages?

En verder is een casefannetje een aanrader bij je.

Je kan ook proberen me de kast open en een echte ventilator op je systeem mikken of whatever en dan kijken wat je PC doet tijdens een spel.

Verder heeft bijvoorbeeld Asus Probe ook een record functie, en dan kan je dus na een crash controleren of de laatst genoteerde temp erg hoog was

{signature}

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Casefans....

Dat een CPU koeler 60 graden wordt..kan..best mogelijk. Maar zolang je de warmte afvoert, met bijvoorbeeld Casefans moet hij gewoon blijven werken.

Als hij onstabiel is, dan...kan de koeler waarschijnlijk wel de warmte kwijt aan de kast, maar de kast niet aan de omgeving :-)

Tja, weet niet wat voor kast/koeling je hebt maar meeste goedkope kasten zijn aardig klein en..kunnen dus overhitten ...

There is no place like ::1

Verwijderd

Voor een idle temperatuur is dat wel wat warm, maar niet te warm, heb je de temperatuur ook in de bios gecontroleerd. Temps worden nogal eens verkeerd weergegeven als er een verkeerde diode is gekozen.
Heb je windows? opnieuw geïnstalleerd, zoniet dan zal dat de oorzaak zijn, anders ligt het waarschijnlijk aan je voeding die het niet meer trekt, wat voor voeding zit erin?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 22:45:
Voor een idle temperatuur is dat wel wat warm, maar niet te warm, heb je de temperatuur ook in de bios gecontroleerd. Temps worden nogal eens verkeerd weergegeven als er een verkeerde diode is gekozen.
TS zei dat meeste crashes tijdens spellen waren.

offtopic:
Je bent zo dom ;) (je vraagt er om) om domts is je signature gezet te hebben. Of is dit expres en hap ik nu te erg en lig je helemaal dubbel nu?

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 23-10-2003 22:49 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Met die record functie heb ik dat idd gedaan werd ie niet meer dan 65 graden.
Mijn voeding is 300 Watt, ik dacht dat dat toch wel genoeg was.
Verder is het zo dat ie gewoon bevriest. Hij laat het laats getoonde punt van de game zien en reageert nergens meer op. Hij start dus niet opnieuw op of valt uit...

Om de temp te drukken had ik al de kast open gezet en een extra coolertje erin gezet. Dat coolertje hielp niet veel maar de kast open zetten wel. Daardoor werd de temp rond de 60 graden. Daarvoor was het zelfs 70... Ik ben sowieso al van plan om een nieuwe en betere cooler te kopen.

Mijn kast is er een van Aopen, een ewone midi tower met plaats voor 1 extra cooler.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 22:52 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 22:50:
Met die record functie heb ik dat idd gedaan werd ie niet meer dan 65 graden.
Mijn voeding is 300 Watt, ik dacht dat dat toch wel genoeg was.
Verder is het zo dat ie gewoon bevriest. Hij laat het laats getoonde punt van de game zien en reageert nergens meer op. Hij start dus niet opnieuw op of valt uit...

Om de temp te drukken had ik al de kast open gezet en een extra coolertje erin gezet. Dat coolertje hielp niet veel maar de kast open zetten wel. Daardoor werd de temp rond de 60 graden. Daarvoor was het zelfs 70... Ik ben sowieso al van plan om een nieuwe en betere cooler te kopen.

Mijn kast is er een van Aopen, een ewone midi tower met plaats voor 1 extra cooler.
Mmm..dat klinkt inderdaad als een voeding die het niet aankan. Het is toch gewoon de AOpen voeding....

Het kan dat je videokaart meer Juice vraagt dan je voeding aanlevert. Want tijdens Windows 2d..vraagt de videokaart nog niet veel energie maar zodra je een game gaat spelen en veel 3d vereist, gaat de koeling harder draaien, de gpu meer doen...gaat hij meer power vragen.

Misschien is een iets sterkere voeding ( AOpen voeding van 360 Watt ofzo ) een goed idee. BTW, gooi er ook efkes een extra casefan in he :-), zodra je een zwaardere voeding erin hebt zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 23-10-2003 22:56 ]

There is no place like ::1

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 08:20
Heb je hier al gekeken? Windows XP en 2000 BSOD guide

Met behulp van dit topic heb ik bij velen al soortgelijke problemen weten op te lossen. Het is niet altijd nodig om je kast vol te hangen met blowers e.d.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
@swampy

dat zou idd het probleem kunnen zijn
probeer eens een andere voeding...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Help, ik heb de FAQ en het beleid niet gelezen

Doen dus ;) Dit kan namelijk nog aan van alles liggen. Aan jou de beurt om het een en ander te troubleshooten met behulp van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.