Ik heb vanmiddag bij kenissen windows 98 (SE) opnieuw geinstalleerd. Dus ook de internet verbinding moest opnieuw worden ingesteld. Ik heb zelf thuis kabel dus weet niet hoe het allemaal bij ADSL werkt. Helaas hadden ze de handleiding niet meer in huis, maar alleen een cd-rom van KPN met de drivers (van de Thomson/Alcatel speedtouch USB) en een brief van wanadoo met de gebruikersnaam + pw etc. Ik heb die drivers dus geinstalleerd en de computer herkende het modem. Maar nu wist ik totaal niet hoe ik verder moet (bleek dus een inbelverbinding te zijn). Dus ik belde naar wanadoo op (@€0,1/minuut) wordt na vijf minuten doorverwezen naar KPN (@€0,2/minuut
). Hier wordt ik door een helpdesk mevrouw door de instellingen gewezen en heb alles op de officiele manier ingesteld.
Nu bel ik in, maak verbinding dus het werkt...(dacht ik
). Maar helaas de instelling functioneert niet. De foutmelding die gegeven wordt is dat de zoekpagina niet gevonden kan worden. In de tcp/ip instellingen staat dat de dns servers en de ip-adressen automatisch ingesteld worden (zoals de instellingen volgens KPN moeten staan). Maar helaas dus.. Helaas stond er geen ping en tracert op de pc dus kon er verder niets aan doen. Weet iemand hier de oplossing voor?
De data ff nog op een rijtje:
- Windows 98SE
- Alcatel/Thomson speedtouch USB modem
- TCP/IP instellingen volgens KPN
- Wachtwoord/username staan goed
- DNS/IP auto
Nu bel ik in, maak verbinding dus het werkt...(dacht ik
De data ff nog op een rijtje:
- Windows 98SE
- Alcatel/Thomson speedtouch USB modem
- TCP/IP instellingen volgens KPN
- Wachtwoord/username staan goed
- DNS/IP auto
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B