Toon posts:

[GF-FX 5200EP], abnormal program termination

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met, volgens mij dus, me GeForceFX 5200EP:
Ik draai al een tijdje met me systeem en laatst dacht ik; laat ik eens een betere videokaart aanschaffen om de prestaties iets op te krikken. Zo gedacht zo gedaan en ik heb dus een GF-FX 5200EP aangschaft (budgetkaartje).

Nu doet ie het prima enzo, maar als ik Half Life wil spelen krijg ik de volgende foutmelding zodra het scherm van de console naar het speelscherm wisselt:

Microsoft Visual C++ Runtime library

Runtime error
Program: C:\games\Half-Life\hl.exe
Abnormal program termination

me pc loopt vast en alleen een druk op de rebootknop helpt. Nu had ik onlangs alle drivers opnieuw geinstalleerd: detonators 44.03 (de nieuwste hadden dezelfde foutmelding), de nieuwe via 4in1 drivers en directX 9.0b. En eventjes deed ie het gewoon, en ik dus denken dat het voorbij was. Nou niet dus, na de volgende reboot kwam die melding er gewoon weer vrolijk te staan en het spelen van half-life en alle hal-life mods is onmogelijk geworden.
Het terugplaatsen van mijn oude videokaart bleek prima te helpen; ik kan dan gewoon spelen. Maar daar heb ik die nieuwe kaart natuurlijk niet voor gekocht.

kort samengevat dus:
- ik krijg een runtime error bij het willen spelen van bepaalde games.
- nieuwe drivers downloaden en updaten verhelpt het probleem niet.
- Met een andere videokaart is er geen enkel probleem.
- Ik denk dus dat het aan de nieuwe grafische kaart ligt (GF-FX 5200EP)

op het forum zelf is hier verder niks te vinden, alleen over precies dezelfde foutmelding bij ICQ2003, maar in geen enkele van die topics word een aanwijzing gegeven hoe een soortgelijk probleem bij een ander programma verholpen kan worden.

systeem specs:
cpu: AthlonXP 2600+
videoplank: GF-FX 5200EP
mobo: ECS k7vta3 5.0
sound: Hercules gamesurround fortissmo 2
hd, floppy, cdrom en cdbrander.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik raadt aan Halflife ( plus mods ) te her-installeren!

Waarschijnlijk heeft halflife of windows de oude kaart "onthouden" en heeft nu problemen de nieuwe te accepteren.

[ Voor 8% gewijzigd door swampy op 23-10-2003 21:38 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
heb ik dus ook al geprobeert (tot aan de format aan toe), maar helpt niet :/

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het kan inderdaad de videokaart zijn...als het niet in software ( drivers/gamers/windows ) ligt dan ligt het vaak aan hardware.

Umm, die ECS moederbord, misschien accepteerd die de kaart niet ( kan gebeuren ). Heb je al in de bios bij de instellingen gekeken of iets andere instellingen beter resultaat geeft?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan jah, maar niet al te diep.. de laatste keer dat ik in me bios iets veranderde overleed mn processor :P

welke instellingen zou je proberen te veranderen?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wat meer geheugen/wat minder geheugen voor de AGP Aperture
Sidebanding aan/uit
Fastwrite Aan/Uit

[ Voor 19% gewijzigd door swampy op 23-10-2003 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe :)
ik zal het ff proberen.... maar ik koester niet al te veel hoop :(

Verwijderd

Topicstarter
nope heb ze allemaal geprobeerd.. heb ook de agp naar 4x gezet, Fast Writes en Sideband Addressing aan en uit gezet, niks helpt :( geheugengebruik lager zetten hielp btw ook niet :'(

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

:-(, dan is je kaart waarschijnlijk inderdaad niet goed. Zou een vervanging vragen bij de winkel waar je hem hebt gekocht.

Pagina: 1