[Laptops] magneetvelden en bankpasjes

Pagina: 1
Acties:

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-05 20:17
Hoi allemaal, ik hoop dat ik het goede forum gekozen heb want ik zit met de volgende vraag.
Ik heb sinds maandag een laptop en gebruik deze nu regelmatig, meestal staat die op schoot als ik ermee werk (waar is het anders een laptop voor). Nu heb ik dus ook mijn bankpasjes bijna altijd in mijn portemonee in de broekzak.
Ik vraag me dus af of dit kwaad kan ivm het door de laptop gegenereerde magneetvelden?
Google bood me weinig resultaten en ik heb echt geen idee in hoeverre dit kwaad kan.

Alvast bedankt als iemand me hier wat meer over kan vertellen.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk het eik niet, das toch best een eindje van je laptop af, en laptop heeft toch niet echt veel mageten in zich?

Verwijderd

Geen permanente magneten neej !!! maar spoelen enz enz geven wel mag shit af. ik zelf denk echter dat het veel te laag is om wat te kunnen beschadigen.

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

bij mij is nog niets gebeurd met de pasje kan nog steeds pinnen

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Zo ver ik weet straalt een laptop een te verwaarloze hoeveelheid magnetisme uit.

Tandem rulez.... IBM s*cks

Verwijderd

als de magneten in je pc een bankpassje konden beshadigen konden ze ook de harde schijf van de pc zelf beshadigen

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:07

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb hier een aardig grote subwoofer staan, en diverse andere spullen met magnetische velden. Geen probleem tot nu toe met de pinpassen of harddisks.

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-05 20:17
ok bedankt, met name het harddisk argument klinkt overtuigend :)
Pagina: 1