Grijswaarden door modulatie van zwart en wit

Pagina: 1
Acties:

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb net een aparatus :P op de kop getikt die op een overheadprojector gelegd kan worden waarmee een VGA signaal kan worden weergegeven op het projectiescherm (MBV een doorzichtig LCD).
Maar nu kan dit ding alleen zwart en wit weergeven (en dus geen grijswaarden) :|.
Het zou wel mogelijk zijn om grijswaarden weer te geven als er een programma/driver is, die een overlay maakt over hetgeen weergegeven wordt, waarmee een grijswaarde omgezet wordt in een modulatie van zwart en wit (8> (bijv bij 50% grijs; om-en-om zwart/wit).
Bestaat er een dergelijk programma/driver, of is er een naam voor dit probleem?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De naam voor je probleem is : pech hebben :+ ;)

Wat je zoekt heb ik nog nooit gezien want monitoren hebben dat probleem niet.
Als je alleen plaatjes toont dan kan je met Photoshop een hoop doen, maar voor bewegende beelden zal zo'n overheadprojector ook niet snel genoeg zijn.

Senile! Senile Oekaki

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
_bas_ schreef op 24 oktober 2003 @ 16:08:
De naam voor je probleem is : pech hebben :+ ;)

Wat je zoekt heb ik nog nooit gezien want monitoren hebben dat probleem niet.
Als je alleen plaatjes toont dan kan je met Photoshop een hoop doen, maar voor bewegende beelden zal zo'n overheadprojector ook niet snel genoeg zijn.
Ik heb de term "temporal dithering" gevonden. Deze techniek wordt gebruikt om grayscale op een monochroom scherm weer te kunnen geven; deste donkerder een pixel, deste vaker zal deze zwart worden (bij een x% grijswaarde is de pixel x% van de tijd zwart)

Ik kan helaas geen prorammatje oid vinden die een temporal dithering overlay maakt... :(
Misschien moet ik zelf maar iets zien te maken.

BTW, de overhead projector is snel zat (heeft geen latencies ;)) de vraag is of het LCD snel genoeg is om motion picture weer te geven.. Een witte muiscursor op een zwarte desktop is iig prima te doen, dus niet al te snel bewegende dingen kun je prima projecteren.