Toon posts:

Problemen met 'lichten' in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb een GeForce 3 Ti200, Dx 9.1b, een via moederbord met 4-1 driver 4.49, en de detonator 45.23 drivers. Meer info is volgens mij niet zo interessant.

Mijn probleem is dat ik in zowat ALLE games lichtjes dóór textures heen zie. Bijvoorbeeld in Ravenshield, als je een lamp in de verte ziet, en je loopt het hoekje om, kun je die lamp nog steeds zien als je tegen de muur aankijkt. Het is dan net of de texture van de lamp zó helder is, dat je hem door muren heen ziet. Ook in UT2003 en HALO heb ik hetzelfde. Alle spellen zijn uiteraard de officiele versies, mét de nieuwste patches. Ik gebruik trouwens win XP pro SP1.
De spellen draaien verder fantastisch, zelfs Ravenshield (Unreal2 engine) draait aan 35-40 fps in 1024*768 in 32-bits (uiteraard géén FSAA) :)

Wie weet een oorzaak of oplossing? Zelf denk ik niet dat het aan drivers ligt, anders hadden wel meer mensen gereageerd in de diverse forums, maar ik heb er nog niks over kunnen vinden.

Oh ja, nog 1 ding; kom asjeblieft niet zeuren over re-install van Windows of formatteren oid want dat is complete onzin! Als je zelf een beetje handig bent met het register krijg je nooit problemen!

MvG,
Christian

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-02 20:21

Hu9o

Schokkend

Bij UT en heb ik daar ook last van. Maar ik dacht altijd dat dat gewoon zo hoorde.

RS heb ik nooit gespeeld, net als Halo.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Um,

ik weet ook alleen maar dat het niet hoort omdat ie het eerder nooit deed... of misschien was het me nog nooit opgevallen, maar dat kan ik me niet voorstellen...

Dus vraag blijft staan!

Christian

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat gebeurt er als je de wat oudere drivers gebruikt? Ik heb met de nieuwere drivers met sommige spellen hetzelfde. Het is niet storend maar wel raar. Ik heb een GF3 ti500.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Verwijderd

Topicstarter
Tja,

nogmaals, met oudere drivers lost het zich volgens mij wel op. Maar het kan ook aan de via 4-in-1 drivers liggen, die heb ik tegelijk geinstalleerd met de nieuwe detonators. Ik heb geen zin om dit te gaan proberen, zó storend is het inderdaad nou ook weer niet, maar wellicht wordt het in de nieuwere detonators wat beter... Ik installeer echter alleen detonators die uit de beta-fase zijn.

Christian

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
kan niet opgelost worden door andere drivers ofzo hoor. 'T is een game fout..

't zijn ook niet de echte lichtbronnen die je ziet, maar de sprites
van die platte vlakken die altijd naar jouw lijken te kijken (die dus meedraaien)

die doen ze vaak bij een lamp om het te laten lijken dat een lamp echt licht geeft

bijv. in hl kan je een player recht voor een lamp zetten, en dan zie je die sprite er door heen

[ Voor 6% gewijzigd door BasieP op 23-10-2003 21:11 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik snap wat je bedoelt maar dit is het niet.

Het zijn namelijk geen sprites (worden die uberhaupt nog gebruikt?). Het zijn volgens mij gewoon lichtobjecten die door de engine gerenderd worden (1 polygoontje met lichttexture erover). Ik weet zeker dat wat ik zie niet hoort, want als je maar ver genoeg het hoekje om loopt, verdwijnt het lichtje wél zoals het hoort.

Andere suggesties? Het is verdikkeme bloedend irritant...

Christian
Pagina: 1