Toon posts:

[FlashMX2004] Preloader voor presentatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een complete demonstratie gemaakt (lijkt meer op een website dan op een demonstratie) op basis van de presentation mogelijkheid binnen flash dus d.m.v. slides i.p.v. frames. Nu wilde ik deze toch nog op publishen op een website (dit was eerst niet de bedoeling), kan je hiervoor ook een preloader zetten ?? Want normaal gesproken voeg ik de preloader in door een scene toe te voegen, maar dat kan niet omdat een presentation geen gebruik maakt van scenes.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Alles is te preloaden, en hiervoor zijn genoeg tutorials te vinden. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
voor deze zijn toch nog geen tutorials te vinden, voor flash mx 2004 zijn er toch al weinig te vinden. En Flash MX kon je nog geen presentations maken d.m.v. van slides.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Misschien blaat ik volledig naast de kwestie, want ik heb MX2004 nog altijd niet uitgeprobeerd. :X

Maar als het spul op een website gaat draaien, zal het waarschijnlijk toch een swf zijn, niet? En als het een swf is, valt het te preloaden. In dat geval zou je op zijn minst een wrapper-film kunnen maken die het origineel inlaadt en daarvoor ook als preloader fungeert.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Met wrapper word dus bedoeld een SWF die als container dient, en dus je presentatie inlaad. Ik heb nog niks met die slides gedaan, omdat ik mijn presentaties altijd in Powerpoint of Keynote maak, maar kan je in de slides ook actionscript zetten? Zo ja, dan kan je deze preloaden, anders kan je gebruik maken van de eerder genoemde wrapper. Je kan dan dmv. van de nieuwe MovieClipLoader class erg makkelijk externe bestanden inladen en hiervoor een preloader maken.