Ik ga straks mijn computer centraal in mijn kamer opstellen maar nu wil ik mijn monitor en keyboard/muis op een tafel ergens anders zetten.. Zou ik dit draadloos kunnen doen of heb ik perse een kabel nodig naar de monitor toe?
Verwijderd
keyboard/muis: deuhh
Monitor: Je zou draadloos kunnen gaan met een of andere transmitter maar ik denk dat je mss kwaliteitsverlies hebt. Maar ja 1 kabeltje is toch niet erg? (je hebt toch zowiezo stroomdraad nodig)
Monitor: Je zou draadloos kunnen gaan met een of andere transmitter maar ik denk dat je mss kwaliteitsverlies hebt. Maar ja 1 kabeltje is toch niet erg? (je hebt toch zowiezo stroomdraad nodig)
lijkt me wel het verstandigste ja, ik ken verder geen systemen die dat draadloos (goedkoop) mogelijk maken
Monitor dus
Monitor dus
[ Voor 7% gewijzigd door ubermaestro op 23-10-2003 20:29 ]
En let er ook op als je de kabel van je tft gaat verlengen. Het beeld wordt dan erg 'troebel'. Ook dan lever je in aan kwaliteit.
A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.
Verwijderd
Ga je hem digitaal of analoog aansluiten? Het lijkt me dat dat ook behoorlijk zwaar meetelt.
Als je hem analoog aansluit, dan moet je oppassen met lange vga-kabels. Hoe langer de kabel, hoe meer ruis je zult krijgen. Doordat de aansluitingen nooit weerstandloos zullen zijn, zal het signaal namelijk sneller 'echo-en' in de kabel, waardoor je dubbele beelden zult zien. (dit is ook duidelijk te zien bij goedkope snertkabels)
Ik weet niet hoe dit bij DVI is, maar ik neem aan dat je hierbij geen problemen zult ondervinden. Bij digitale signalen maakt het immers niet veel uit als er enige ruis voorkomt, aangezien de 0 en de 1 duidelijk worden onderscheiden.
Ik weet niet hoe dit bij DVI is, maar ik neem aan dat je hierbij geen problemen zult ondervinden. Bij digitale signalen maakt het immers niet veel uit als er enige ruis voorkomt, aangezien de 0 en de 1 duidelijk worden onderscheiden.
Niet dat ik weet, en volgens mij draadloos aansluiten van je monitor geen optimaal idee..Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 21:03:
Ja dan ga ik m via DVI aansluiten....
maar bestaan er geen draadloze mogelijkheden hiervoor?
Je kan je beeldscherm wel draadloos doen maar dit gaat je veel geld kosten.
En als je druk beeld heb zal het minder mooi worden.
En met dat verlies, kan je geen glasvezel leggen? Dat is snel en kan wel aantal metertjes aan.
En als je druk beeld heb zal het minder mooi worden.
En met dat verlies, kan je geen glasvezel leggen? Dat is snel en kan wel aantal metertjes aan.
Airco draadloze temperatuur sensor - ClimaControl voor smarthomes. Mitsubishi, Panasonic, LG.
Verwijderd
ik heb een aantal monitoren die met een vga verlenkabel van 12 meter zijn aangesloten zonder dat ik een kwaliteits verschil zie. Het valt of staat bij de kwaliteit van de kabel.
De Fa. BackBox heeft heer veel oplossingen voor. Kables die in 19" racks worden gebruikt om kan je ook toepassen.
Suc6
De Fa. BackBox heeft heer veel oplossingen voor. Kables die in 19" racks worden gebruikt om kan je ook toepassen.
Suc6
Mhhh, monitor draadloos verbinden met computer. Dè sal niet goan hé......
Er zijn tenminste géén standaardoplossingen voor. Voor de hoeveelheid informatie die door de VGA en/of DVI kabel moet hebben draadloze oplossingen nog te weinig bandbreedte.
Een verlengkabel is de enige reële oplossing. Daarbij zijn voor een analoog signaal een aantal factoren van belang:
- de afstand tussen PC en monitor (en dan niet hemelsbreed maar incl. alle bochten die de kabel moet maken)
- loopt de kabel langs storingsbronnen als adapters etc.
- de kwalitiet van de kabel (afgeschermd of niet)
- de beeldschermresolutie (1600x1200 op 85Hz zal zeker niet lukken zonder ghosting)
- het aantal verbindingen (1 kabel op juist lengte óf meerdere kabels aan elkaar geknoopt)
Voor DVI <-> DVI zijn er minder beperkingen omdat het signaal niet gevoelig is voor ghosting. Het wordt wel een kostbare geschiedenis omdat er niet of nauwelijks materialen beschikbaar zijn. Verlengkabels die ik heb gezien zijn maximaal 2 meter lang en kosten dan rond de € 25,00. Ben je handig met een soldeerbout dan kun je proberen om zelf een kabel op lengte te maken maar het is priegelwerk
.
Er zijn tenminste géén standaardoplossingen voor. Voor de hoeveelheid informatie die door de VGA en/of DVI kabel moet hebben draadloze oplossingen nog te weinig bandbreedte.
Een verlengkabel is de enige reële oplossing. Daarbij zijn voor een analoog signaal een aantal factoren van belang:
- de afstand tussen PC en monitor (en dan niet hemelsbreed maar incl. alle bochten die de kabel moet maken)
- loopt de kabel langs storingsbronnen als adapters etc.
- de kwalitiet van de kabel (afgeschermd of niet)
- de beeldschermresolutie (1600x1200 op 85Hz zal zeker niet lukken zonder ghosting)
- het aantal verbindingen (1 kabel op juist lengte óf meerdere kabels aan elkaar geknoopt)
Voor DVI <-> DVI zijn er minder beperkingen omdat het signaal niet gevoelig is voor ghosting. Het wordt wel een kostbare geschiedenis omdat er niet of nauwelijks materialen beschikbaar zijn. Verlengkabels die ik heb gezien zijn maximaal 2 meter lang en kosten dan rond de € 25,00. Ben je handig met een soldeerbout dan kun je proberen om zelf een kabel op lengte te maken maar het is priegelwerk
Hans van Zijl
mmm bedankt voor jullie reacties.
Maar heb wel een iets langer kabel nodig van rond de 4 meter denk ik.
Maar heb wel een iets langer kabel nodig van rond de 4 meter denk ik.
Kan ik beamen, en da's denk ik ook je oplossing , zelfs al wil je een KB en muis met kabel gebruiken. Zij hebben KVM-switches met een UTP-exterder...Heb je aan beide kastjes een UTP-converter zitten....trek je zo een draad van een dikke 100m mee als het moet. Maar reken er wel op dat je flink wat geld kwijt gaat zijn..dit soort dingen zijn voor professioneel gebruik en dus DUUR!Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 09:38:
ik heb een aantal monitoren die met een vga verlenkabel van 12 meter zijn aangesloten zonder dat ik een kwaliteits verschil zie. Het valt of staat bij de kwaliteit van de kabel.
Suc6
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Pagina: 1