Zonnewind schadelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45
Zoals misschien mensen al weten kun je vrijdag avond het poollichten zien hier in ons kikkerlandje. Ik wil graag dit mooie licht spectakel zien.
Maar ik vroeg me nou af of dit schadelijk kan zijn voor de computers of ander apparatuur? Zoals een hd,bios of mp3 speler?

quote van Fok :
Zet de kaarsen en je zaklamp maar klaar. Vrijdag zal een enorme hoeveelheid geladen deeltjes van de zon de aarde bombarderen. Mogelijk worden hierdoor satellietverbindingen onderbroken, en het vormt een groot gevaar voor elektriciteitsnetwerken op aarde. Dit meldt de NASA vandaag.

De stormwind is uitgeblazen door een zonnevlek op de zon, genaamd sunspot 484, en heeft zich in een positie geroteerd die precies op de Aarde wijst. Zonnevlekken zijn koelere delen op de zon waar veel magnetische energie opwelt. De zonnevlek veroorzaakte woensdag om 9:00 een uitbarsting van een enorme hoeveel energetische deeltjes die richting de aarde vliegen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Aikon
  • Niet online
Zie 24 okt: Noorderlicht / zonnewind

Daar kan je beter in verder gaan. :)

• The_Greater
  • Laatst online: 09:45
thnx.
had met search al gezogd naar het zonnewind. Maar die kon niks vinden.

case closed

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:56

Predator

Suffers from split brain

Dan maar hier verder:
24 okt: Noorderlicht / zonnewind

;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.