Toon posts:

PC in de huiskamer als DVD Video CD MP3

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn video is aan zijn eind, evenals mijn divido DVD speler. Van mijn stereotoren werkt alleen de versterker nog. Om alles in 1x te vervangen heb ik bedacht om extra computer in mijn netwerk te hangen waarmee ik:
*DVD's kan afspelen (op de tv uiteraard)
*TV programma's kan opnemen
*CD's en MP3 afspelen
*Games kan spelen op de TV

Ik denk hierbij aan een mooie en stille syteemkast met een klein Keyboard en klein LCDscherm; 2 of 3 grote HD's, goede TVkaart en geluidskaart. In eerste instantie moet het geheel op de versterker aangeloten worden, maar op termijn moet deze vervangen worden door een goede, van 'alle' opties voorziene reciever.

Behoort dit al tot de mogelijkheden, zoja graag wat hulp bij de te kiezen componenten.
Ik ben al druk aan het zoeken geweest op internet, maar het lijkt wel of ik de 1e ben die met dit idee komt (kan ik me niet voorstellen) want nergens worden ervaringen met een dergelijk systeem beschreven.

Verwijderd

Ik weet dat er in CME een paar van die kasten staan. Misschien zou je daarvoor de search kunnen gebruiken. En van lian li weet ik dat ze hele stijlvolle kasten hebben die mooi in de huiskamer kunnen staan.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zou een mooie kleine barebone of mini-atx kastje nemen.
Persoonlijk vindt ik zulke CoolerMaster kastjes wel mooi:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/588-620G.JPG

Wat een ander belangrijk aspect is, is waarschijnlijk je cooling. Ik zou me kunnen voorstellen dat het niet echt prettig is om tijdens het kijken van een dvd een irritante zoem op de achtergrond te hebben.

Verder zie ik geen problemen hoor. Gewoon een goede geluidskaart met veel in en uitgangen, een tv-kaartje en een videokaart met tv-out nemen :)

En nog een tip m.b.t. grote en stille HD's; de 120Gb Seagate Barracuda V. (Ik was zelf ook hiernaar op zoek, en heb nu zelf zo'n hdd'tje besteld) Deze zijn nog net iets stiller dan de IV's en hebben 60 Gig platters i.p.v. 40Gig.

Edit-> Hier staan veel reviews van tv kaartjes: http://www.tv-cards.com/

[ Voor 42% gewijzigd door kutkip op 23-10-2003 21:46 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wees gerust, er lopen meer mensen met dezelfde ideeën rond.
kutkip schreef op 23 October 2003 @ 21:22:
Verder zie ik geen problemen hoor. Gewoon een goede geluidskaart met veel in en uitgangen, een tv-kaartje en een videokaart met tv-out nemen :)
Ik denk dat de grootste uitdaging zit in het vinden van een passend tv-kaartje. Hardwarematig opnemen lijkt me een must omdat je de pc ook voor andere zaken wil gebruiken.

Probleem is dat het moeilijk is om een goeie review met uitgebreide info te vinden over opname kwaliteit, formaat én vergelijken van kaarten onderling.

Ben zelf al een tijdje daarmee bezig. Hauppage schijnt een goeie te hebben, maar de geluiden zijn zeer divers...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ondertussen al iets verder. Op CME inderdaad een heleboel mooie zaken gezien en voor mezelf al een keuze gemaakt. Ik kies niet voor een Barebone systeem. Deze zijn vaak erg klein (weinig uitbreiding mogelijk) en hebben toch erg veel problemen met warmte. Ik kies voor houten kast. kan ik in de kamer integreren, is geluidsdempend en stevig (ik heb 3 kids rondlopen). Ook kan ik de kast zo groot maken als ik zelf wil.
De zoektocht naar de bonodigde hardware kan dus beginnen:

Moederboard met lan
Geluidskaart (creative Sound Blaster Audigy lijkt me hier een goede keuze)
Ati ALL-IN-WONDER 9800 PRO videokaart of toch een aparte videokaart en een aparte TVkaart van bijv Hauppage (laatste optie lijkt iets goedkoper)
2 grote stille HD's (min 120 gig)
Stille DVD-speler (Branden doe ik wel op mijn gewone PC).
Klein LCd scherm (Ik heb hier nog niets van kunnen vinden, het lijkt dat hier geldt hoe groter, hoe beter)

Ik moet zeggen dat het aanbod zo overweldigend is dat het moeilijk is om keuzes te maken.

PS: Ik zie net in het krantje van MyCom een soortgelijk aparaatje staan:
ASUS Digimatrix Home Entertainment Systeem. Ziet er mooi uit, maar heeft niet helemaal de juiste spec en zo te zien erg weinig mogelijkheden voor uitbreiding.