[Casema] Latency problemen (mogelijk door snelheidverhoging)

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:59
Vandaag wilde ik een spelletje online spelen en toen had ik een ping van 400! onspeelbaar dus! Dus ik naar speedtest.nl, komt er uit de test:
Download
37.3 KByte/sec - hoort rond de 40 te zitten
Upload
3.6 KByte/sec - hoort 7kb/s te zijn
Connection
21.0 Conn/min - Veel te laag!
Ping test Nederland
352.0 ms - Veel te hoog!
Nu is casema bezig met het verhogen van haar internetsnelheden, (joezee! _/-\o_)
zoals te lezen is op http://www.casema.nl en op Tweakzone.nl
De afgelopen maand heb ik deze problemen allemaal al gehad;
-Upload / download vertraging
-Internet onbereikbaar
-internet uitvallen
-En als laatste een super hoge ping
Deze problemen varieren in tijd van een paar minuten tot wel 5 uur. En om eerlijk te zijn komt het mijn neus uit :r !
Wie heeft hier nog meer problemen met Casema? Of werkt iemand daar en weet ie hoelang het nog gaat duren?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:33
Heb ik sinds vandaag ook last van, niet leuk... Maar heb je dit mailtje wel gelezen?
Geachte klant,

Casema werkt continu aan de verbetering van haar netwerk en de uitbreiding van de capaciteit. De werkzaamheden die op dit moment plaatsvinden hebben vooral te maken met de uitbreiding en modernisering van apparatuur en de verdere verbetering van het netwerkbesturingssysteem.

Het kan zijn dat u hierdoor last heeft gehad van een verbinding die niet optimaal werkte. Dit werd vooral veroorzaakt door bovengenoemde werkzaamheden en in een enkel geval door een storing. De storingen zijn inmiddels opgelost en het grootste deel van de werkzaamheden is inmiddels ook afgerond.

Casema probeert de resterende werkzaamheden zo uit te voeren dat u er zo min mogelijk last van heeft. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Marco ten Oever
Manager Customer Relations

PS Wij houden u de komende periode op de hoogte over de voortgang van de werkzaamheden. Kijk voor meer informatie op onze website, het Casema Service Kanaal of Casema Teletekstpagina 603.
Dat zal het dus zeer waarschijnlijk wel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Laatst online: 01-07 15:56

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Exact hetzelfde probleem hier (omgeving Leiden) :'(, ook sinds vandaag.

[ Voor 21% gewijzigd door Neman op 23-10-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 13:38

BIM

Nothing interesting

Ik had dit weekend ook last van een weggevallen verbinding.
(net toen ik mijn mail MOEST lezen ivm een sollicitatiegesprek... lekker :( )

Kheb nu idd ook 2-3 kB upload ipv 7kB.
Wat een bagger!

[ Voor 18% gewijzigd door BIM op 23-10-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
En in plaats dat ze dat nou even op de site zetten, zo van; vandaag werken we aan postcode 2343 t/m 44 en dat duurt zo en zo lang ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ik heb er ook last van.. pings met gameservers normal 30ms nu echt 400 - 600

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
meelmark schreef op 23 October 2003 @ 21:07:
ik heb er ook last van.. pings met gameservers normal 30ms nu echt 400 - 600
Idem; regio den Haag. Snelheid prima, maar pings om van te :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
offtopic:
LOL, ik heb nog steeds de normale snelheden en normale pings met mijn DEMOS Casema abbo. Dus 4 KB/s down en een standaard ping van rond de 500ms. Dus wat zeuren jullie nu over een ping van 400ms, das toch hartstikke goed :+

Ik kan trouwens gewoon gamen met een ping van 400......je bent namelijk behoorlijk ongrijpbaar voor tegenstanders in FPS-shooters.......door de lag :)

Overigens heb ik Casema al gedumpt.....1 november gaan ze eruit, Demon 512/256 komt eraan :D

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95017

Same here. Kan bijvoorbeeld Halo niet meer online spelen. Ik woon in de omgeving van Breda. Weet iemand misschien wanneer ze klaar zijn met hun werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
idem hier ook in breda

uitvallen, rare traffic (opeens heel veel receive op t com21, maar niet meer kunnen inbellen met mn draytek vigor 2200e), veel lag
en sinds vanochtend goeie down, bagger up, bagger ping, bagger connecties
ook veel timeouts,

ping naar t.net
3 timeouts
1 reactie van 360ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 00:07

Sebastiaan

....

Ik heb nu ook hetzelfde probleem, ook ping van rond de 400ms, snelheid van maar 50kb/s ofzo, terwijl dat 100-110 is normaal gesproken. Upload is al helemaal om van te huilen.

Ik hoop dat ze het snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Shit :( heb ik er net een topic over geopend! Casema route dus alle trafic via LONDEN!

zie: [rml][ Casema] Routing probleem, zelf oplosbaar?[/rml]

edit: als ik vandaag me verbinding niet had gedropt na 2 maanden uptime had ik dus nogsteeds een normale routing :(

[ Voor 26% gewijzigd door LeonM op 23-10-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Heeej, de ping is weer normaal! :) Hij route alleen nogsteeds over Londen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Laatst online: 01-07 15:56

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

De problemen zijn hier ook weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Althalus schreef op 23 October 2003 @ 20:09:
Vandaag wilde ik een spelletje online spelen en toen had ik een ping van 400! onspeelbaar dus! Dus ik naar speedtest.nl, komt er uit de test:
Download
37.3 KByte/sec - hoort rond de 40 te zitten
Sorry maar stel je niet zo aan.

Ik kwam amper boven de 3 kB uit en een upload onder de 1 kB en dat terwijl ik normaal toch ook boven de specificaties zit.

37.3 om 40 noem ik geen snelheidsverlies, stond Kazaa wel uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
gast... denk nou niet dat je stoer bent!
Lees ff verder dan je neus lang is, dan zie je mijn upload snelheid, mijn connecties per minuut en mijn ping. Als je FPS speelt dan weet je dat dat om te huilen is.
En inderdaad problemen zijn vandaag opgelost :). Laten we hopen dat dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-07 15:24

Canon23

>>MY<< world

Overdag nergnes problemen mee, maar sinds een dag of 4 is het na 16uur een ramp, omg den haag...

Om te huilen!

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Althalus schreef op 24 oktober 2003 @ 16:13:
gast... denk nou niet dat je stoer bent!
Lees ff verder dan je neus lang is, dan zie je mijn upload snelheid, mijn connecties per minuut en mijn ping. Als je FPS speelt dan weet je dat dat om te huilen is.
En inderdaad problemen zijn vandaag opgelost :). Laten we hopen dat dit zo blijft.
is je internet can casema nu ook opgehoogd? want onddanks de slechte verbinding (waarbij ik dacht dat zer bezig waren met opwaarderen van de snleheid) heb ik nog steeds rond de 100- 104kByte p/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Canon23 schreef op 24 October 2003 @ 20:17:
Overdag nergnes problemen mee, maar sinds een dag of 4 is het na 16uur een ramp, omg den haag...

Om te huilen!
godver heb vanavond een clanwar! hopen dat de pings het nu eindelijk wel weer normaal doen ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 03-07 07:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

trage ping is standaard casema probleem...

Succes met de clanwar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01-2023
ik heb (nog) nergens last van
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/chaosss/pics/casema.gif

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

OgWok

U.N.C.L.E.

Niet dat je er veel aan hebt, maar er zijn al eerdere toppics geweest over trage pings en andere problemen bij Casema.

Het gaat maar door, of dat komt doordat ze meer accounts binnenhalen? Een grote groep zal wel geen last hebben of valt het niet op, dus als je verbetering wilt kan je een overstap naar een andere provider overwegen.

Het ziet er niet naar uit dat Casema de problemen snel uit de wereld zal hebben.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
net ook even een speedtest gedaan:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Oct 26 2003 om 09:49:07 UTC+0100)

Download : 41.6 KByte/sec
Upload : 7.5 KByte/sec
Connection : 203.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms

Lijkt weer normaal :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-07 21:17

sphere

Debian abuser

Mjaa, nu wordt het een beetje een opsom topic. Mijn verkeer ging net als bij LeonM naar London om vervolgens terug te komen bij Amsterdam. En dat terwijl het hemelsbreed maar 9 kilometer hoefde het te overbruggen ;)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Lijkt mij dat de routing troubles van euro.net (netwerk waar casema op aangesloten zit, euronet/wanadoo/casema is beetje 1).

Blijkbaar gaat er iets mis op hun ams-ix connectie met hun peerings en iets mis met hun transit koppelingen in nl.

Gelukkig hebben ze de mogelijkheid om alles over hun connectie naar de LINX te routeren. Maar dan zal er idd een delay optreden door langere routes. Maar ook door overbelasting van de AMS-LDN link van euro.net.

2 los van elkaar staande problemen dus.

[rml][ Casema] Routing probleem, zelf oplosbaar?[/rml]

als je route in dit plaatje ziet en de latency loopt op tussen ams en ldn blijkt dus dat de link overbelast is. Niet zo gek .. stel daar ligt 1Gbit tussen .. en daar komt op eens al het nl verkeer bij (wat normaal over 2x 1Gbit peering en 2x 1Gbit transit loopt).

Dan gaat dat niet passen .. dus iedereen 'squezed' zich een plekje.

[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 26-10-2003 10:45 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95477

Ik wou net dus even gaan counter-striken he, maar wat blijkt in als ik aant spelen bij zijn de pings gigantisch (400-500) niet echt fijn voor een FPS, dus ik dacht wanadoo loopt weer te klooien dus ik speedtest gedaan, blijkt dat alles okidoki is.
Kunnen jullie mij misschien uitleggen waarom ik zo'n hoge ping heb tijdens het gamen en niet tijdens het testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb sinds vanochtend ook problemen met wanadoo broadband basic :( Het internetten gaat super traag, msn doet het niet en online gamen gaat ook niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Het zijn bij mij hele vreemde problemen, naar de ene site (t.net) zijn de pings wel goed. Maar als ik dan een ping naar bijvoorbeeld www.nu.nl of www.webwereld.nl doe dan zijn de pings allemaal boven de 300.
Als ik dan een trace doe op die adressen dan wordt het meteen duidelijk dat de problemen bij euronet liggen, zoals dat eerder ook het geval was.
Het verhaal wordt nog vreemder omdat een vriend van mij die nog op Com21 zit (ik heb Motorola modem) helemaal nergens last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-07 20:34

Nitai

Live the life you love.

klote Motorola modem, m'n neefje had een goed werkende COM 21 verbinding met Sweex Routertje. Nu werkt alleen de Sweex router niet meer omdat het nieuwe protocol niet ondersteunt wordt (L2TP) *zucht*....Wanadoo ook altijd heh...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Ik denkt dat het zo zeer aan het gebruikte modem ligt maar meer aan de verschillende netwerk segmenten waarop de modems aangesloten zitten.
Als ik namelijk de trace die ik doe vergelijk met iemand, die dezelfde trace uitvoerd maar dan met een Com21 modem, dan zie je duidelijk verschillen.

Ik zit nu helaas op werk maar ik zal vanavond even kijken of ik 2 verschillende trace outputs kan posten.
Pagina: 1