welke SCSI brander

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Topicstarter
Hoi,

Sorry voor deze vraag maar ik kon met search niks vinden.

Wat ik wil is een SCSI brander, een goede. Er zit geen SCSI kaart in de pc us die zal ik ook nog nodig hebben. Iemand aanbevelingen of tips?

Vorkie

Verwijderd

Een Plextor die ik hier in de bak heb zitten is een PlexWriter 4/2/20 met Dawi Contoler UltraSCSI (kostprijs l50 fast-SCSI, 200 U-SCSI)

Je zou natuurlijk een snellere brander kunnen nemen. De PlexWriter 12/4/32 kunnen nemen maar die kost een aardige duit.

http://www.plextor.be

Pikachu forever

Verwijderd

De PlexWriter 12/4/32 op een adaptec AHA2940 kaartje ofzo... definately een goed keus. Yamaha op SCSI is ZEKERS goed. Heb er een drie jaar lang gehad en in totaal 3 CD'tjes verneukt (mogen we dan nog klagen????)

Verwijderd

En weten jullie er toevallig ook een paar te noemen die je kan gebruiken in combinatie met CloneCD die niet op hun lijst voorkomen en die ook "Digital ID" protection kunnen lezen?

Verwijderd

Goed, Plextor is natuurlijk HET merk voor scsi cdrom/write producten. Heb er dan ook een cdrom-speler van. Daarom is plextor dus zeker aan te bevelen, maaar TEAC is ook erg goed.

Toen ik mijn huidige brander kocht (TEAC 4x) ongeveer een jaar geleden, was de Plex f100 duurder dan deze brander. Maar dat had me niets uitgemaakt, maar de verkoper zei toch dat ik deze beter kon nemen.. waarom? Omdat er een jaar directe omruilgarantie opzit.. nou weet ik niet of dat nogsteeds zo is, maar directe omruilgarantie betekend dat je meteen een nieuwe meekrijgt als ie stuk is! en dat is natuurlijk een lekker stukkie service (niet dat het trouwens ook nodig is geweest, want het is echt een eersteklas brander!)

Suc6 met uitzoeken!!

by the way: verstandig dat je voor scsi gekozen hebt :)

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ik vind niet dat je je burner moet selecteren op clonecd, maar als je dat perse wil, moet je voor de teac gaan, die is volgens clonecd bijna overal goed voor,

voor de rest, als je geen hdd's gaat aansluiten moet je niet de AHA (adaptec) 2940 nemen, maar de AHA-2904
voor de rest werkt ook dawicontrol e.d. prima (en daar kan je dan voor hetzelfde geld als een 2904 wel hdd's aan plakken

toch, als je kwaliteit wil gewoon voor plextor + aha-2904 gaan

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben erg blij met m'n Teac 58S en Tekram 390 Ultra SCSI kaartje. Of CloneCD werkt weet ik niet, ik ben niet zo'n fanatieke bakker.

CPU belasting tijdens branden is meestal 0-4% :7.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06

ChUcKiE

Dus........

Femme <----
Zou die teac ook werken op een isa aha 1542 werken??? (8-bit, SCSI1, SCSI2) ik heb namelijk nog steeds geen ruk verstand van Skoezie :+

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chuckie,

Het is verstandiger om een writer aan een busmasterende scsi-controller te hangen, hoewel tegenwoordig pio (programmed I/O) gezien de huidige processor snelheden makkelijk zou moeten kunnen.

Om gekloot met IRQ te verminderen zou is je een PCI kaart aanraden.

Hamish

• Hamish
  • Niet online
Zie net dat de 1542 ISA wèl busmastered.

Hamish

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik was dus eigenlijk van plan de Teac R58S (8*20) bij Intercom-Mailorder voor 555,-- te kopen, dus dan koop ik er maar een PCI kaartje bij, plusminus 100,--?? Ik zal nog ff kijken, misschien probeer ik het gewoon op de isa kaart (die heb ik toch nog liggen) anders koop ik maar een PCI-kaartje :(

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Wat is het verschil tussen:
DC-310U PCI SCSI-Ultra kit 95,-

DC-390 PCI SCSI-II kit 135,-

DC-390U PCI SCSI-Ultra kit 179,-

DC-390F PCI Ultra-Wide kit 245,-

Welke heb jij Femme, de 310U of de 390U??
Werken al deze vier kaartjes?? Oja, hdd hoeven er niet aan, hooguit nog cdrom-speler!

Verwijderd

Zion, zou ik aan die adaptec 2904 kaart geen harddisk kunnen aansluiten volgens jouw mening

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

310U zal dan wel zonder BIOS zijn?

• Hamish
  • Niet online
Alex,

Je kan wel HHD's eraan hangen.
Nu, echter, zijn de meeste SCSI-HDD's niet plain scsi meer, maar sneller, bv Ultra, Ultrawide etc. De 2904 (nu vervangen door de 2906 trouwens) kan deze dan niet op MAx perf. aansturen.

Hamish

• OwDeeBee
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-03-2021
mzzzh bennik weer, ff een vraagje over die nieuwe plextor, werkt die nou wel of niet met clonecd, wat ik ervan begrepen heb dus niet, is dat een reden om hem niet te kopen? Maw, de toegevoegde waarde van clonecd graag?

Volgens mij is er een goeie kans dat ik dat clonecd nooit nodig zal hebben, ofniet? Weten jullie meer dan ik hierover? Wat voor cd's kun je alleen maar met clonecd burnen???

OwDeeBee aka RUNd

Verwijderd

Ik heb de Yamaha 8424s besteld met een Tekram DC-390U2W SCSI kaartje, en hoop um snel binnen te hebben :)

Hmm in 1 jaar van Philips 3801 --> AOpen 9624 --> Yamaha 8424 gegaan :)

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Dat dit een goede set is weet ik maar vinden jullie dit ook nog een mooie prijs?
Plextor 12/4/32,
Plextor 40x en
adaptec AHA-2904

voor f1200,-

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik zat hier aan te denken, bij Alternate:

Aantal Omschrijving Prijs

1 Teac CDR58S, SCSI 8x/24x 459.00
1 Teac CD532S, 32x, SCSI 139.00
1 Adaptec 2904CD, PCI Kit 119.00

Totaal excl. B.T.W. 717.00
B.T.W. over 717.00 125.47

Totaal: (HFL incl. B.T.W.) 842.48

Zou dat wat zijn, en dan vooral het verschil met hierboven, oftewel de meerwaardevan die kleine 400,-- !!!

Advies graag!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

dan heb je wel een mooi setje!
geen cd-rw..wat toch best wel handig is (is mijn menig..ik leg hem je niet op hoor!)

ik geloof dat die teac 32x ook wel een goed ding is, wat is die goedkoop! Wist ik helemaal niet. Weet ook niet zeker hoe goed hij is, maar als je echt een goeie wil hebben moet je denk ik een plextor40x nemen (kosten iets van 210/220 gulden, incl. BTW)

maar die writer is wel goed, en die scsi kaart ook wel.
ik heb bij alternate mijn yamaha 6416 gekocht, die is in kit 449 gulden, bulk 399 (beide excl BTW.) Lekker writertje, maargoed, 6 speed is minder dan 8, maar je hebt dan wel RW-mogelijkheid.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ja ok, Plextor setje is natuurlijk ultieme combinatie. Maar ik gebruik mijn Cdrom de laatste tijd haast nooit meer voor installaties, die ene keer dat ik iets installeer mag het ook wel ietsiepietsie langzamer gaan, en wat betreft CDRW, tja ik gebruik het haast nooit....wilde het eigenlijk gaan gebruiken om elke avond backupje te maken van mijn belangrijkste bestanden, maja ik pak nu dan wel ff een gewone (geformatteerde UDF) CDR en daarna komt er ooit wel een backup apparaatje (SCSI :) ).

Kijk maar eens op: http://users.pandora.be/erik.deppe/cdspeed2.htm
De Teas 532S staat als je geluk hebt met de drive op de derde plaats met DAE. Hoger dan de Plextor! Alleen de data snelheid in vergelijking met de plextor is een stukkie langzamer :(

Pagina: 1