[FTP]mappen samenvoegen?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik kon niet echt een goede naam verzinnen voor mijn vraag, en de eerste versie van mijn vraag is verloren gegaan, omdat ik Opera sloot, en was toch niet duidelijk. Ik probeer het met een voorbeeld duidelijk maken.

Ik heb een FTP map, Anime:
code:
1
2
01     ?,o@?`'@o,??,o@?`@o,??,o@?`'@o,??,o@?`'@o,??,o@o,?
02                  +++   +++  {    ANIME    }  +++   +++

Nu heb ik, om HD space redenen, 2 mappen op 2 aparte HD's met Anime erin. Ik wil graag dat als ik in die FTP-Anime (02) map ga, deze allebei zien.

Mijn 2 Anime mappen:
code:
1
2
3
4
D:\Anime-
[HQ] Anime Cover]
AMV [Animated Music Video]
OST [Original SoundTrack]

code:
1
2
3
E:\Anime-
Manga
Movies

Nu wil ik graag dit zien als ik in de FTP-Anime (02) map ga:
code:
1
2
3
4
5
[HQ] Anime Cover]
AMV [Animated Music Video]
Manga
Movies
OST [Original SoundTrack]

Dit is mij tot nu niet gelukt om onder Windows te doen. Serv-U laten wijzen naar die 2 mappen maakt 2 "02 +++ +++ { ANIME } +++ +++" mappen aan, BulletProof FTP die geeft de geest al op bij links in submappen en RaidenFTP laat me niet 2 mappen naar dezelfde map linken.

Weet iemand of dit mogelijk is, en met welke programma? Als het een van bovenstaande proggies is, kan je dan vertellen hoe het moet?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als je een snelkoppeling naar die 2e map in de 1e zet, en je zet aan in je server dat snelkoppelingen gevolgd mogen worden, lukt het dan niet met BFTP? Volgens mij kon dat daar wel mee namelijk :)

Verwijderd

G33rt schreef op 23 oktober 2003 @ 19:48:
Als je een snelkoppeling naar die 2e map in de 1e zet, en je zet aan in je server dat snelkoppelingen gevolgd mogen worden, lukt het dan niet met BFTP? Volgens mij kon dat daar wel mee namelijk :)
Ik heb hier ook BPFTP draaien en daarmee kan je idd aanzetten dat links gevolgd mogen worden, dus kan je gewoon een snelkoppeling naar die map op je andere partitie doen, terwijl elke andere bezoeker geen verschil ziet.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

Probeer eens blackmoon FTP server. Daar kan je virtuele mappen toevoegen. Een client die inlogt ziet bv een map films terwijl die over 13 (netwerk) mappen verdeeld staan. Bedoel je zoiets?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 19:51:
[...]

Ik heb hier ook BPFTP draaien en daarmee kan je idd aanzetten dat links gevolgd mogen worden, dus kan je gewoon een snelkoppeling naar die map op je andere partitie doen, terwijl elke andere bezoeker geen verschil ziet.
Oh, dat is dus mooi :). Alleen moet ik dan denk ik een snelkoppeling aanmaken in die map zelf. Ik wou in principe niet aan die mappen komen, maar als het zo kan, dan zal ik er naar kijken :)
IorGie schreef op 23 October 2003 @ 19:56:
Probeer eens blackmoon FTP server. Daar kan je virtuele mappen toevoegen. Een client die inlogt ziet bv een map films terwijl die over 13 (netwerk) mappen verdeeld staan. Bedoel je zoiets?
Als al die films die allemaal in andere mappen zijn nu in 1 virtuele map zijn, dan wel :). Maar ik zal eerst die BPFTP bekijken

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd in Bulletproof FTP, maar krijg niet wat jij zegt dat ik zou moeten krijgen :)

Ik heb nu gewoon een windows .lnk die point naar de directory die ik wil, en in de FTP programma gezien wordt als een directory. Maar ik heb dus niet dat BPFTP die link automatisch volgt en niet die link als dir laat zien, maar wat er in die doorgelinkte directory zit. Ik zie deze optie helemaal niet :?

Ik zie alleen in Setup User Accounts:
"Links to add to directories"
"Treat as links (visible directories)"
"Treat as Virtual directories (mounted in home directory)"
"Add links from this file"
"Resolve windows shortcuts (.lnk files)" --> Shortcut pointin to directory will be seen as directory/link
"Auto-include link pointing to home directory"

Waar moet ik dan kijken?

Ik heb even Blackmoon FTP server geprobeerd, daar kan ik wel mooi Merged Folders aanmaken. Nu nog uitvinden hoe ik ze in een andere map krijg dan root :). Ik heb nog nooit van die Blackmoon FTP server gehoord. Hoe goed is het eigenlijk?

[ Voor 18% gewijzigd door Darkvater op 23-10-2003 20:52 ]

• G33rt
ik zal even BFTP van internet trekken en een screenshot maken, hang on :)

• G33rt
Hoplakee, daar is het:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/12901/full.jpg

Uitleg:
• we zetten per user de links aan (bovenste vinkje)
• we laten de gelinkte dirs zien als virtual maps (gemount onder / voor de user, dus je komt niet buiten je home dir)
• we stellen in dat .ink (shortcuts) verwerkt worden

je kunt dus ook een lijst met mappen maken, en altijd in elke map een link naar / laten zien. dat was het, zo moet het werken. veel succes :)

edit: dit is dus BFTP ;)

edit2: je moet dus 3 shortcuts maken naar de mappen die niet fysiek aanwezig zijn, via je ftp client zal je dan netjes de 5 mappen die jij beschrijft in een van de code venstertjes te zien krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door G33rt op 23-10-2003 21:38 ]

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
G33rt schreef op 23 October 2003 @ 21:31:
Hoplakee, daar is het:

[afbeelding]

Uitleg:
• we zetten per user de links aan (bovenste vinkje)
• we laten de gelinkte dirs zien als virtual maps (gemount onder / voor de user, dus je komt niet buiten je home dir)
• we stellen in dat .ink (shortcuts) verwerkt worden

je kunt dus ook een lijst met mappen maken, en altijd in elke map een link naar / laten zien. dat was het, zo moet het werken. veel succes :)

edit: dit is dus BFTP ;)

edit2: je moet dus 3 shortcuts maken naar de mappen die niet fysiek aanwezig zijn, via je ftp client zal je dan netjes de 5 mappen die jij beschrijft in een van de code venstertjes te zien krijgen.
Ah, dank je wel. Maar dat is precies wat ik deed dus :) Ik heb alleen dan de 3 shortcuts als aparte 'folders' in de FTP client, maar niet dat ze automatisch doorbekeken worden door BPFTP zodat ik dan hun inhoud te zien krijg.

Ik heb dus link 'Anime #1' en 'Anime #2' aangemaakt. 'Anime #1' wijst naar a,b,c en 'Anime #2' naar d,e,f. In de FTP client zie ik mooi 'Anime #1' en 'Anime #2' als mappen (met de instellingen hierboven), en als ik erin ga, zie ik de juiste files. Maar ik zie dus niet in de root a,b,c,d,e,f. Vreemd

• G33rt
Darkvater schreef op 23 October 2003 @ 22:07:
[...]

Ah, dank je wel. Maar dat is precies wat ik deed dus :) Ik heb alleen dan de 3 shortcuts als aparte 'folders' in de FTP client, maar niet dat ze automatisch doorbekeken worden door BPFTP zodat ik dan hun inhoud te zien krijg.

Ik heb dus link 'Anime #1' en 'Anime #2' aangemaakt. 'Anime #1' wijst naar a,b,c en 'Anime #2' naar d,e,f. In de FTP client zie ik mooi 'Anime #1' en 'Anime #2' als mappen (met de instellingen hierboven), en als ik erin ga, zie ik de juiste files. Maar ik zie dus niet in de root a,b,c,d,e,f. Vreemd
je wil de FILES in de root zien? dat kan niet afaik :)

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
G33rt schreef op 23 oktober 2003 @ 22:35:
[...]

je wil de FILES in de root zien? dat kan niet afaik :)
Dat wou ik dus :)

Ik heb zitten kloten met Blackmoon FTP, daarmee kan het wel. Maar ik ga d'er toch van af zien, want die programma zit vol met bugs en vergeet om de haverklap instelling. Ik vertrouw het niet :(

• G33rt
Darkvater schreef op 23 October 2003 @ 23:04:
[...]

Dat wou ik dus :)

Ik heb zitten kloten met Blackmoon FTP, daarmee kan het wel. Maar ik ga d'er toch van af zien, want die programma zit vol met bugs en vergeet om de haverklap instelling. Ik vertrouw het niet :(
het kan natuurlijk wel, maar dan krijg je een BERG inks in je root. je kunt beter gewoon per map doen (dan kan je die map in via de shortcut), imho is dat ook overzichtelijker als je connect ;)
Pagina: 1