Instellen Emule/eDonkey en Winroute 5

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 20:56
Ik heb op een PC Winroute 5 staan, die internet deelt. Nu heb ik op dezelfde PC ook Emule staan, maar dat werkt dus niet (logisch), maar nu is de vraag, hoe stel ik dat in? Ik heb de manual zitten lezen van Winroute, maar begrijp er niet veel van, misschien dat iemand een voorbeeld instelling heeft, of ervaring met Winroute 5 heeft, zodat ik dit makkelijk in kan stellen? Weet ik ook voor de volgende keer met een ander programma hoe het moet.

Er zitten 2 netwerk kaarten in, de ene heeft het IP van mijn ISP, de ander heeft als IP 192.168.0.1, nu weet ik niet welk IP Emule precies gebruikt.

Eerst gebruikte ik Smoothwall, hiervoor hoefde ik alleen een port te mappen om een highID te krijgen, anders kreeg ik een lowID, maar ik weet dus niet hoe je dit met Winroute in moet stellen.

Bedankt alvast. :)

[ Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 23-10-2003 19:16 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 20:39

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Je moet 2 dingen doen. Allereest is er het grote emule topic
eMule opensource eDonkey, deel 8
In de startpost daarvan staat een heleboel informatie. Verder is er ook nog Het Grote Poortmappingsverhaal en daar staat in hoe je poorten mapt. Voor de rest zou ik zeggen: Kijk de handleiding van winroute _GOED_ door, en dan moet je er wel uitkomen

Volgens mij heb je namelijk nog niet echt de search gebruikt want anders was je deze topics die ik noemde wel tegengekomen. Probeer eerst eens zelf dingen uit te vinden, daar leer je veel meer van dan dat iemand met een kant en klare oplossing aan komt zetten.

In ieder geval, succes ermee :)

Edit: verkeerde link, en ik zie zelfs dat er in het grote poortmappingsverhaal een voorbeeld staat met winroute, dus nu moet het zeker lukken

[ Voor 16% gewijzigd door Sparhawk op 23-10-2003 19:35 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 20:56
Ik heb wel de search gebruikt, waaronder "kerio winroute 5 instellen", "edonkey winroute 5 instellen" etc.
Krijg ik 100erden topics, waar ik niks mee kan, want er staat niet in wat ik nodig heb. (Je zou zeggen dat in 100 topics wel iets staat waar ik wat mee kan, maar om nou echt 100 topics door te gaan spitten ;)).

Ik weet dat ik poort 4662 moet hebben, nu weet ik niet of ik die moet forwarden of niet, als de router software op dezelfde computer staat.

Emule topic is mij ook bekend, staat ook niks over in, behalve de dingen die ik al weet (poort 4662, lowID, highID, etc. etc.).

En in de FAQ hebben ze het over Winroute 4, terwijl ik 5 heb.

[ Voor 46% gewijzigd door eX0duS op 23-10-2003 19:51 ]