Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Modding dvdspeler en brander

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views sinds 30-01-2008

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:14
ik wil namelijk mijn dvdspeler en brander het frontje van de kast ervoor maaaaaaaaar ik wil die knopjes voor open dicht via een kabeltje naar mijn fancontrol solderen. Maak het uit of ik min/plus heb daarmee? :S ik heb namelijk nieuwe knopjes gehaald die in me fan control passen en is eht gemakkelijk daarop vast te solderen? oja ik krijg hem in ieder geval niet open als ik op de plek druk waar je normaal moet drukken vanwege dikke frontjes (SuperFlower case)
Afbeeldingslocatie: http://a593.g.akamai.net/f/593/3445/5d/static.globalsources.com/IMAGES/PDT/BIG/375/B8828632375.jpg

ik heb alleen met top window en de mijne is black :)

kan iemand me helpen?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:10
als ik het goed heb geven die knopjes alleen een puls (net als de aan/uit schakelaar van je atx-kast) en schakelen ze geen spanning/stroom. Dan hoef je dus niet op plus en min te letten. Gewoon het oude knopje lossolderen, draadje ertussen en het nieuwe knopje aan het eind van het draadje solderen.

eitje (als je tenminste weet hoe je moet solderen...)

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:25

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

ik denk dat dat geen rol speeld die + en -
is hetzelfde princiepe zoals ene moederbord, 2 pinnetjes verbinden en hij start op (met cd-rom drive gaat die natuurlijk ope :))

De Nederbelg !

Verwijderd

Ja precies, + en - maakt geen klap uit, het gaat alleen maar even om het verbinden.. succes iig :)

(succes met warrantly voiden :P)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Gewoon verlengen en een schakelaartje tussen zetten, dat moet gewoon werken, of je drives stealthen door het frontje er tegenaan te plakken en dan iets tegen het knopje te zetten zodat je door er tegen het frontje te drukken ze open en dicht kan maken

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Meneer iCy
oke thnx maar kan ik ook gewoon aan vast solderen of moet ik hem lost solderen? aan die 2 soldeerpuntjes aan de onder kant van printplaatje. maar kan dat ook simpel met een samsung brander? want ik zag wel dat die een triple color led heeft namelijk :S heb die nog neit opgemaakt :9 maar heb wel mijn dvdspelertje open gemaakt en ik ga zaterdag beginnen met solderen :)

BTW soon maak ik een itx projectje :):):) ff wa spullen kopen op de beurs

Verwijderd

waarom solderen? draadjes in elkaar draaien werkt toch ook? plakbandje erom, klaar is kees!!
Het is vast wel slechter, maar je fiets verlichting ga je toch ook niet solderen?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 01:11:
waarom solderen? draadjes in elkaar draaien werkt toch ook? plakbandje erom, klaar is kees!!
Het is vast wel slechter, maar je fiets verlichting ga je toch ook niet solderen?
Ja wat denk je zelf. 8)7
Het is idd slechter. >:)
Solderen zit tenminste goed vast het ziet er netter uit vind ik. En dan nog een stukje krimpkous erover heen zou ik ook doen. :)

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50
Omdat het knopje voor jou alleen bestaat uit 2 contactpunten op de onderkant van de printplaat die in de cd-rom speler zit. Vandaar dat je aan de onderkant de 2 draden soldeert die dan naar je knop gaan.

Je kunt moeilijk die draden vastdraaien aan een ijzeren puntje dat 3 mm omhoog steekt, en dan ook nog zonder kortsluiting te maken met een ander contactpunt.

[ Voor 15% gewijzigd door Dirtbiter op 24-10-2003 01:21 ]

• Meneer iCy
ja idd daaarom wil ik solderen :P maar kan ik gewoon vast solderen aan die puntjes eronder of moet ik die geheel los solderen? (heb nog nooit iets losgesoldeerd :S ) maar wel vastgesoldeerd :9 maar me pa kan dat wel :9

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
8)7 8)7 8)7

• lxs
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

lxs

je hoeft niet per sé alles los te solderen

• Meneer iCy
ik bedoel alleen van dat knopje 8)7 moet ik dat knopje nou wel of niet los solderen. :? want ik was van plan om die kabeltjes eronder vast te solderen aan die 3 mm ofzo :9

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Je kunt de draadjes er gewoon bijsolderen, je hoeft niets los te solderen.
Je kunt dan zelfs nog alle 2 de knopjes gebruiken, altijd handig voor als je soldeertechniek niet super uitvalt en je op een dag met je fancontrol het laadje niet meer open krijgt ;)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• Meneer iCy
Ja idd :) ik heb niet een zelfgemaakte fan control :9 maar deze fan control was zo vet en paste zo goed bij me kast. :) heb de audio eruit gebroken en daar komen de nieuwe drukknopjes :) firewire en sub gebruik er ook niet van, want ik heb eht via mijn frontside van me kast :) sgeelt weer kabels troep in de kast ;) maja als eht werkt wordt het zeker mooi :9 soon ga ik een itx projectje beginnen :) ik rpobeer dan iemands zijn cam te lenen voor goeie foto's want mijne is erg brak :P

mijn itx project of microatx als dat past :P want behuizing heb ik bijna :) :) :) gekocht van iemand voor 2 cdtjes :9

Verwijderd

Je hoeft niet los te solderen, mag wel, het gaat om contact maken van de pinnetjes, dus nu kun je allebei de knopjes gebruiken om je drive te openen.

enne.. je hoeft niet zuinig te zijn met smilies hoor :+ ;)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
Waarom is het bij jou niet mogelijk om gewoon op het afdekplaatje te duwen op de plek waar het knopje v/d cd-rom zit?

Ik heb het wel zo gemaakt nml. met een klein beetje verdikking op het knopje geplakt en voila, het werkt prima :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Meneer iCy
heb jij zelfde kast dan? :S ik denk zelf dat het niet goed zal lukken. :\ maja ik heb hele mooie fancontrol waarmee het wel gaat lukken }) vind ik mooier ook dan daar rechts op het plaatje drukken btw

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Ok, zo kan 'ie wel weer. Je kunt gewoon drukknopjes parallel aan de huidige zetten. Thats it.

En iCeWiRe; als je serieus genomen wilt worden, gebruik dan niet zoveel smilies zoals je hier doet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.