Toon posts:

[Win98]laptop start, na afsluiten, vanzelf weer op *

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,

Ben in 't bezit van een laptop merk Toshiba:S 4030 CDS. 3 jaar oud.
OS: Win 98 FE. Intel celeronprocessor. Sinds een paar weken vertoont hij/zij 't volgende probleem: Als ik via start--> afsluiten --> comp.uitschakelen deze uit wil zetten verschijnt wel het scherm: windows is bezig met afsluiten. Maar enkele seconden daarna herstart hij weer.
Ik vermoed dat dit is gebeurt naar het installeren van een update van Norton AV. Ik heb de Live-update al uitgeschakeld en in 't schermpje van draaiende applicaties alles afgesloten voordat ik 'm uitzet. Maar niets helpt.
Wie weet raad?

Mvg, Mariëtte

Verwijderd

Weet niet meer of het onder win98 ook al aangevinkt/afgevinkt kan worden, maar in XP zit onder Control Panel -> System -> Advanced een hoekje "Startup and Recovery" als je op Settings drukt kan je onder "System failure" het vakje "Automatically restart" wegvinken, dan gaat ie in iedergeval weer uit. Niet dat je dan het probleem wegneemt... dit is/was ook probleem bij XP en een oudere easy cd creator versie, kreeg je ook een reboot ipv een shutdown. Gaat iets mis met een driver/applicatie bij het afsluiten.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:05

w0w

Heb je toevallig Ease CD Creator 5 ge-installeerd?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:31

momania

iPhone 30! Bam!

OS aan de titel toegevoegd, zie: Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
kijk eens naar
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Shutdown]
"FastReboot"="0" of "1"

staat waarschijnlijk op 1

zet hem op 0 en het probleem is opgelost

[ Voor 15% gewijzigd door ajouin op 23-10-2003 21:20 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Je kunt bij microsoft update een patch downloaden voor dat probleem.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Bij oudere compaq armada's kwam ook dit probleem voor, hier werkte bovenstaande update ook. En als die niet werkte een bios upgrade.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1