Toon posts:

Laptop ziet DVD-brander niet

Pagina: 1
Acties:
  • 539 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, dit is mijn eerste post hiero ! Mijn vriendin heeft de nieuwe Medion laptop gekocht bij de Aldi. Ik heb de laptop ervoor gekocht (het voorgaande model zeg maar). Nu wist ik van te voren dat er al van die leuke partities opstonden zoals RECOVER enzo. Dus heb mijn vriendin geadviseerd mij ff die partities te laten verwijderen en even Windows XP EN opnieuw te installeren. Zo gezegd zo gedaan alles werkte prima totdat de installatie van Windows XP Pro EN klaar was. Ik starte op en ik zag dat mijn DVD-Brander niet werd gezien in Windows (MIJN HART SLOEG EEN KEER OVER). Ik heb van alles geprobeerd, in de bios staat in principe alles goed, maar elke keer als ik bij secondary boot device CD-ROM neerzet en save settings doe en ik kom weer terug in de bios heeft ie hem er al weer uitgegooid. Ik heb ook wat andere settings geprobeerd en die onthoud ie dan weer wel. Dus mijn bios is niet naar de klote. Weet iemand wat ik hier fout heb gedaan? Ik denk dat ik het beste een nieuwe kan gaan halen. Maar zal ik dan hetzelfde probleem krijgen?

Het rare is eigelijk dat installatie van CD af wel lukte en na de installatie hij geen een cd meer pakt. Lampje van de brander doet het wel en hij probeert de cd's te lezen (iig hij maakt geluid).

Hopend op wat goede reacties

gegroet

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[google=aldi medion laptop drivers] > www.medion.de.

Je hoeft een device *niet* als bootdevice op te geven om 'm in Windows te kunnen herkennen.

Welkom (knip) trouwens :> ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Rataplan op 23-10-2003 18:09 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Is hij totaal niet te zien, of staat er toevallig een geel uitroepteken voor in de device manager? Wat laat de IDE controller zien?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heb je echt alle partiteis eraf gegooid of zie je nog mogelijkheid om de koop te herstellen. Wanneer je de Recovery CD of de Application & Support cd in de drive stopt en de laptop opstart, doet de ROM het dan wel. >> Zo ja.. Software.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitelfix: Nieuwe Medion Aldi Laptop ! --> Laptop ziet DVD-brander niet :)

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Als ie in windows xp, bij Deze Computer geen dvdbrander maar een cdrom speler laat zien dan moet je even de laatste versie van de applicatiesoftware(nero of roxio bv.) installeren. Meestal is dan alles weer oke is mijn ervaring.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Verwijderd

Topicstarter
De DVD-Brander doet het totaal niet heb hem omgeruild ga hem vandaag opnieuw doen ff kijken of ik dan hetzelfde probleem krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriendin heeft dus Medion helpdesk gebeld. Die vertelde haar dat wanneer ze weer de partities eraf zou gooien met name de laatste partitie die zogenaamd bepaalde instellingen die nodig waren bevatte, dan zou hetzelfde probleem weer voorkomen. Is dit mogelijk kan een harddisk zulke settings bevatten. Zo ja wat kun je eraan doen. Ik heb zelf ook een Medion en ben zeer tevreden en heb ook die drie partities gewoon verwijderd.

Want als deze partitie nodig is zijn het mooie afzetters dan heb je ipv 60gb een 40gb harddisk.

Verwijderd

Lijkt mij eerlijk gezegt sterk, als je dvd speler helemaal geen cd's bijv leest dan ligt dat wel degelijk aan de speler zelf, en niet aan je recovery partitie die dan weg is..

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij idd ook errug sterk, heb zelf 2 jaar in de computerbranche gezeten en heb zo'n probleem nooit eerder gehad. Heb niet erg veel ervaring met laptops, maar weet wel dat voorgeknutselde pc's niet je van het zijn zoals die Packard Hell, Dell rommel.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Weet je zeker dat het zo tegen haar is gezegt. Lijkt mij vrij sterk eigenlijk.
Mail de gegevens eens dan kan ik het nakijken.
De E: bevat nl. een back-up van de C:. Wanneer je deze verwijdert dan KUN je hetzelfde probleem terug krijgen wanneerj e Windows XP er zelf (dus niet met behulp van de A&S cd) weer opzet. Weet je zeker dat het niet zo is geformuleerd.
maar nogmaals, deed het probleem van de cd's zich alleen in Windows of ookl met het opstarten van Windows voor?

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Pagina: 1