[NEC 1300A] Slupt HDD activiteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb al een tijdje een NEC1300A. Deze heb ik geflashed met de firmware van Hermanvh. Werkte allemaal perfect. Tot mijn pc ineens traag werd. Het viel mij op dat, de NEC z'n lees-LEDje gaat knipperen te gelijkertijd met die van mijn HDD! :?

Ik opnieuw geflasht en dit mislukt dus steeds. Gister lukte het in dos wel, maar nu boot ik mijn pc; weer het knipperen samen met de HDD.

Het flashen naar de orginele firmware lukt niet..

Issie nou dood? Zo ja; heb je dan nog garantie? Of is er gewoon iets niet goed ingesteld?

Ik draai Windows XP en firmware 108auto van Hermanvh
De NEC zit op secondary slave en zat eerst op secondary master, waar deze problemen ook had.

In Dos kreeg ik error:
9D10 bij het uploaden van 128ROM..

Iemand ideeën? :'(

Thanks in advance :)

[ Voor 5% gewijzigd door zAo op 23-10-2003 17:41 . Reden: dos error vergeten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lampje van je HD?? bedoel je niet het ide activety ledje op je kast?? In dat geval kan je rustig ademhalen want een ND-1300A is ook een ide device.

je verteld niet of je wel of neit kan branden of niet, wat je als PM, PS, SM en SS hebt staan

Overigens de windowsflasher moet geen problemen opleveren. Ik heb bij mij nog geen error gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 17:52:
het lampje van je HD?? bedoel je niet het ide activety ledje op je kast?? In dat geval kan je rustig ademhalen want een ND-1300A is ook een ide device.

je verteld niet of je wel of neit kan branden of niet, wat je als PM, PS, SM en SS hebt staan

Overigens de windowsflasher moet geen problemen opleveren. Ik heb bij mij nog geen error gezien.
Thanks for the reply.

Dat activiteitlampje is alleen voor mijn PM deveice. In dit geval een HDD. Dit heb ik erin zitten:

PM: WD800JB
PS: WD800JB
SM: Liteon 16x DVD
SL: NEC1300A

Die laatste 2 waren eerst omgedraaif. Ik heb ze nu zo, omdat het flashen toen ineens niet meer lukte. Na het omdraaien dus wel weer; 1x. Nu is het weer feest :(
Ik kan niet meer branden; Nero 6 ziet bij info wel een NEC1300A maar geeft allemaal vraagtekens bij wat hij kan. Ook bij versie etc staan vraagtekens.

Die windowsflasher geeft alleen 'Error during Flash', meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 15:52
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 17:52:

Vraag ik me af, ik heb hd's aan een raid controller hangen, en mijn lampje brand ook alleen wanneer er hd's activiteit is ;).

Ik had ook een keer firmware flash fout, en daarna nog is geprobeerd, ging goed. Ik zou nog niet te veel zorgen maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
Met mijn ND-1100A heb ik precies hetzelfde, maar dat heb ik al vanaf het begin gehad met de originele firmware. Vind het wel vreemd, maar nooit gemerkt dat het systeem er trager van is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op 23 October 2003 @ 18:08:
[...]

Thanks for the reply.

Dat activiteitlampje is alleen voor mijn PM deveice. In dit geval een HDD. Dit heb ik erin zitten:

PM: WD800JB
PS: WD800JB
SM: Liteon 16x DVD
SL: NEC1300A

Die laatste 2 waren eerst omgedraaif. Ik heb ze nu zo, omdat het flashen toen ineens niet meer lukte. Na het omdraaien dus wel weer; 1x. Nu is het weer feest :(
Ik kan niet meer branden; Nero 6 ziet bij info wel een NEC1300A maar geeft allemaal vraagtekens bij wat hij kan. Ook bij versie etc staan vraagtekens.

Die windowsflasher geeft alleen 'Error during Flash', meer niet.
Ik heb ongeveer dezelfde opzet maar ik ondervind geen problemen.
Wel had ik aan het begin ruzie met nero6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Nou ik heb het wel gezien allemaal. Ik later er wel een flash opgekregen; een officiele. Dus ik happy want Nero gaf ook geen errors. Ik start mijn pc volgende dag op, ja hoor; weer zelfde probleem. Windows erg traag en Nero zag niets meer. Die flash staat er nu nog gewoon op, dus ik ga hem lekker terug brengen en een ander merk zien te fixen. Ik heb het wel gezien met NEC.

Allen dank. Als er iemand nog ideeën heeft hoor ik ze graag! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Wanneer je een VIA-chipset hebt: Laatste 4-in-1 installeren.
-Zorgen dat DMA aanstaat
-Kabels vervangen

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Hermanvh schreef op 25 oktober 2003 @ 13:15:
Wanneer je een VIA-chipset hebt: Laatste 4-in-1 installeren.
-Zorgen dat DMA aanstaat
-Kabels vervangen
Thanks for the reply. Ik heb alles al gedaan en nog steeds vage acties. Nero ziet hem, maar zegt dat hij niets kan :+ Als ik hem aan de gang heb (door te flashen en te proberen), dan is het na een reboot weer kapot :r

Dit snap ik dus echt niet :) Verder nog ideeën iemand? :(
Pagina: 1