Toon posts:

externe freecom CD-rom problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al drie dagen bezig een externe cd-rom speler aan de praat te krijgen maar word er helemaal gek van.

De speler hoort bij een toshiba portege 3110 CT (meegeleverd)
het gaat eigenlijk om een freecom speler met een freecom cable II PCMCIA kaart.

in eerste instantie moest het onder Dos gaan draaien zodat ik windows kon gaan installeren. dit is uiteindelijk gelukt door de driverdisk van freecom te gebruiken.
ma.w. de speler en cable zijn dus niet kapot....

vervolgens windows installed (w98) en geprobeert die speler aan het werk te krijgen.

dit heb ik geprobeert:

-3 verschillende soorten freecom drivers namelijk die van de cable I Cable II en de laatste voor win98 en voor ME
-2 drivers van Toshiba, namelijk die voor de Freecom IQ cable ultra (deze komt via allerlei keuze menu's automatisch aangerold) dit is echter een SCSI driver, maar installeren gaat prima, echter geeft dev.man. aan dat hij niet goed installed is.
Daarnaast heb ik nog een ander geprobeert die volgens mij gelijk is aan die van freecom.

ALLES WERKTE NIET...

vreemde is echter dat de speler het onder dos wel deed met de freecom drivers door STARTPC.BAT uit te voeren werd hij vanzelf geinstalleerd.

heeft iemand hier ervaring mee, of enig idee wat ik nu og kan proberen want ik wil dat ding gewoon kunnen gebruiken.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het kan best een SCSI cdrom-speler zijn :)
Probeer anders ook eens je PCMCIA/Cardbus drivers te updaten, misschien dat die dwars liggen. Soms helpt het ook om Cardbus uit te zetten omdat die drivers eerder de boel verprutsen dan verhelpen.
Heeft de PCMCIA/Cardbus-interface ook geen conflicten met andere hardware?

Ik heb dezelfde ellende gehad met een Toshiba notebook en een modem.

Voor drivers zou je ook kunnen kijken op www.driverguide.com (login/passw : drivers ; all )

[ Voor 11% gewijzigd door -=bas=- op 24-10-2003 15:56 ]

Senile! Senile Oekaki