[ASP]doorladen bij 2de asp script

Pagina: 1
Acties:

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023
Ik heb een .asp script wat perfect werkt op een klein dingetje na:

de eerste pagina laat een aantal fotoos zien als tumbnail, die kun je dan klikken voor het grote formaat dat dan opent in een pop-up.
nou is het probleem dat als je al een tumbnail klikt voordat de pagina is uitgeladen, de pagina niet wordt afgemaakt.

is dat duidelijk?
ik w8 ff met de source oid, want ik zoek in feite iets dat hem forceert dat ie doorlaadt, terwijl je dus al een tumbnail laat popuppen, ik zelf denk dat het komt doordat de popup de voorgrond is dan en de tumbpage de achtergrond is, maar niet logisch voor mij dat ie dan stopt met laden :?

ik heb gezocht, maar zeg eerlijk dat ik niet exact weet waarop ik moet zoeken, zat al met trim commando's te klooien :)

Verwijderd

als ik je goed begrijp kapt ie met het laden van de plaatjes als je op een link klikt?
Dan lijkt het me niet echt een ASP probleem.

Je zou kunnen kijken in hoeverre je die plaatjes kan preloaden mbv javascript

Verwijderd

ik weet totaal niet waar je op aanstuurt maar als je denkt dat je asp script wordt afgebroken (wat ik ten zeerste betwijfel) dan moet je maar eens Response.Buffer = true bovenaan zetten :)

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
ik neem aan dat je bedoelt dat de thumbnails stoppen met laden, lijkt me niet dat een client invloed heeft op de doorloop van een proces wat serverside wordt uitgevoerd

als ik jou was zou ik ff zoeken op google

[google=javascript image preload]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Rebels
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 18:12:
als ik je goed begrijp kapt ie met het laden van de plaatjes als je op een link klikt?
Dan lijkt het me niet echt een ASP probleem.

Je zou kunnen kijken in hoeverre je die plaatjes kan preloaden mbv javascript
het is een script dat de plaatjes ophaald uit de mappen van een bepaalde directory, volautomatisch, ik kan niet de plaatjes van tevoren aanwijzen
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 18:16:
ik weet totaal niet waar je op aanstuurt maar als je denkt dat je asp script wordt afgebroken (wat ik ten zeerste betwijfel) dan moet je maar eens Response.Buffer = true bovenaan zetten :)
hmm, die werkt niet :/

[ Voor 26% gewijzigd door Rebels op 23-10-2003 20:20 ]

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

inderdaad, het is een script die kijkt naar de directory structuur
hij laat in de vorm van een dropdown / selectiebox de bestaande directory's zien
als je daarop klikt krijg je dus de thumbnails te zien van de foto's die er in staan
(eigenlijk de volledige grootte, maar dan gewoon geresized)

als je dus tijdens het loaden klikt op een foto, stopt hij met de rest van de thumbs/foto's te laden.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

BitByter schreef op 23 October 2003 @ 20:25:
inderdaad, het is een script die kijkt naar de directory structuur
hij laat in de vorm van een dropdown / selectiebox de bestaande directory's zien
als je daarop klikt krijg je dus de thumbnails te zien van de foto's die er in staan
(eigenlijk de volledige grootte, maar dan gewoon geresized)

als je dus tijdens het loaden klikt op een foto, stopt hij met de rest van de thumbs/foto's te laden.
Wat je eigelijk zou 'moeten' doen, is echte thumbs maken, het andeel van de echte images resizen naar thumbnail, is dat ie gewoon de hele grote inlaad, dus bv 800kb, dat is misschien niet zo erg als je een snelee verbinding hebt, maar neit als je 56 k er bent..

Maar dat terzijde,

Wat je misschien kan doen, is onderaan je form (of een form maken onderaan je pagina) een hidden field zetten met de waarde klaar, dat wordt pas neergezet als de asp uitgevoerd is (server client side verhaal).. dan kan je met javascipt chekken of dat veld al bestaat, zo ja, niks aan de hand, zo nee vang je de muis klik af.. (ik heb geen idee of het werkt hoor, maar dat was mijn idee)(

Verwijderd

Rebels schreef op 23 October 2003 @ 20:19:
[...]

het is een script dat de plaatjes ophaald uit de mappen van een bepaalde directory, volautomatisch, ik kan niet de plaatjes van tevoren aanwijzen
als het de site is die in je script staat, kan je met ASP niks aanvangen, de html (van je ASP-script) is namelijk al binnen als je op zo'n plaatje klikt. Je kan hoogstens zoals ik al eerder zei je plaatjes preloaden met javascript (voor de syntax moet je ff zoeken) en als ze gepreload zijn, dan (weer met javascript) de pagina schrijven! Je krijgt dus zoiets:
code:
1
2
3
4
<script language="javascript">
 dePreloadfunctieDieJeVindt('<%=path van plaatje%>');
 document.write('<%=html van pagina%>');
</script>

Voor de rest blijven echte thumbs natuurlijk mooier.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 08:46 ]

• Rebels
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 08:46:
[...]

als het de site is die in je script staat, kan je met ASP niks aanvangen, de html (van je ASP-script) is namelijk al binnen als je op zo'n plaatje klikt. Je kan hoogstens zoals ik al eerder zei je plaatjes preloaden met javascript (voor de syntax moet je ff zoeken) en als ze gepreload zijn, dan (weer met javascript) de pagina schrijven! Je krijgt dus zoiets:
code:
1
2
3
4
<script language="javascript">
 dePreloadfunctieDieJeVindt('<%=path van plaatje%>');
 document.write('<%=html van pagina%>');
</script>

Voor de rest blijven echte thumbs natuurlijk mooier.
jah, perfect natuurlijk, maar
dan moet ik per file toch gaan aangeven, dit kan niet per hele directory neem ik aan, dat is juist zo ideaal aan me huidge script, zijn 300 fotoos namelijk, anders zette ik ze wel gewoon met een mooi thumbje allemaal in een html-etje :)
Pagina: 1