Toon posts:

wel juiste codec maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pschrijver/codec.jpg

Ik heb zoals Gspot aangeeft 4 compatible codecs voor de film en zelfs windows geeft bij details een screenshot weer van de film, maar zoals te zien krijg ik alleen een blauw scherm als ik hem af wil spelen. Ook met intervideo windvd5

Iemand suggesties voor eventuele oplossing?

Alvast many thx!

[RafEdit]Plaatje geresized zodat 'ie nu mooi past ;) [/RafEdit]

[ Voor 10% gewijzigd door Rafe op 23-10-2003 17:55 ]

Verwijderd

Het komt veel voor dat WMP niet lekker samenwerkt met 3rd party codecs.
Ik zou als ik je aanraden om BSPlayer (freeware) te proberen, www.bsplayer.org
het lost je probleem met de codec in WMP niet op maar zeer grote kans dat dat wel perfectos werkt. En kwa functionaliteit is bsplayer echt tig keer beter dan WMP.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je kunt ook proberen MediaPlayer classic gebruiken, op de een of andere manier hebben die nieuwere WMPs een beetje kuren als er met divx e.d. omgegaan moet worden :)

Verwijderd

Of het filmpje is gewoon corrupt ... of is dit een dom antwoord ...

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:27

Steffie

Opaque

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 01:47:
Of het filmpje is gewoon corrupt ... of is dit een dom antwoord ...

Preview in Explorer lijkt wel te werken. Grote kans dat die afspeelt middels een overlay. Misschien dat je daarom niets ziet in je Mediaplayer.
Ik zie trouwens dat het een DIVX4 bestand is, je zou kunnen overwegen om ffdshow te installeren, wanneer je dat nog niet hebt gedaan en als default decoder in te stellen.

Kortom, probeer het eens zonder dat bestand eerst in Windows verkenner aan te klikken en gebruik een progsel als MPC of BSPlayer om het af te spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Steffie op 24-10-2003 02:04 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Verwijderd

Ja idd .. preview werkt wel .. had ik nog niet gezien excuus.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Het blijft prutsen met die codecs :{

Ik had toevallig vandaag een DivX-filmpje (van een paar maanden oud), dat niet langs het eerste frame wenste te komen, ondanks dat ik 5.0.5 geinstalleerd had. BS, MPC, WMP en The Playa geprobeerd, daarna nog een keer alles met divx 5.0.2; maar niets hielp, terwijl GSpot ook mij wist te melden dat ik alle benodigde codecs had.

DivX 5.1 geinstalleerd, en alsnog vroem B)

Als dat het niet is: blijft je scherm blauw en doet het geluid het wel, of wordt er helemaal niks gespeeld?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 18:50

RLB

E Pluribus Unum

Meestal is het echt een codec probleem. Probeer verschillende uit en hoop op het geluk dat je een goede vindt. Let er overigens wel op dat WMP niet een andere codec gebruikt dan welke jij graag gebruikt had gezien.

Verwijderd

Inderdaad vaak ellende met die codecs; de DivX bundel van divx.com lost lang niet altijd alles op. Bij mij had het installeren van een aparte XviD codec laatst succes.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Hulde aan Bsplayer!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Thx guys! (Specially Skunkah for the MasterTip)

-=Skrievertie=-

Verwijderd

Zoals Steffie al zei, ffdshow installen en gaan.
Ik heb zelf ook die 2 video's van Metallica en die draaien gewoon

Verwijderd

heb je al andere players geprobeerd zoals BS player (zit in de kazaa lite codec pack) of die player in winamp 3

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 12:34:
Zoals Steffie al zei, ffdshow installen en gaan.
Ik heb zelf ook die 2 video's van Metallica en die draaien gewoon
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 19:07:
heb je al andere players geprobeerd zoals BS player (zit in de kazaa lite codec pack) of die player in winamp 3
mag ik jullie beiden misschien op onderstaande quote wijzen, jullie roepen nogal overbodige dingen :)
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 12:28:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Hulde aan Bsplayer!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Thx guys! (Specially Skunkah for the MasterTip)

-=Skrievertie=-
het is dus al opgelost ;)
Pagina: 1