Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug?] Topicstarter na split

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je uit een topic een aantal berichten selecteert en die naar een nieuw topic moved, dan kom ik de volgende fout tegen: de topicstarter die op de forumindex staat is niet de topicstarter zoals die in het topic genoemd staat. Op de forumindex staat de naam van de mod die het nieuwe topic gecreeerd heeft, logischer zou het volgens mij zijn als daar gewoon de naam van de echte TS staat. Is dit by defeault of een bug?

Voorbeeldtopic: V&A: Dubieus aanbod in Buyers Zone.

[edit]
Ander foutje dat ook nu is opgetreden door de messagemerge. De tijd die op de forumindex staat is niet juist. De tijd die er nu staat is de tijd waarop ik de topicmerge van daarnet heb uitgevoerd. Dit is wat vervelend omdat je dan denkt dat er een nieuw topic is, maar dat is er dan niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Harm op 23-10-2003 16:55 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

De topicstarter van het target-topic blijft gelijk; maw, dan zal de mod dat andere topic hebben gestart (als dit anders is dan moet je het even melden :))

die timestamps moet ik nog ff naar kijken

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Harm
  • Niet online
chem schreef op 24 October 2003 @ 10:11:
De topicstarter van het target-topic blijft gelijk; maw, dan zal de mod dat andere topic hebben gestart (als dit anders is dan moet je het even melden :))
Volgens mij klopt dat dan niet. Als ik een topic heb met meerdere replies, ik selecteer daar een aantal uit en ik zet die replies in een nieuw topic, dan is de topicstarter die in de topiclijst staat anders dan de topicstarter in het topic zelf. Het is weliswaar zo dat ik (of een andere mod) dan wel het topic gestart heb (ik ben tenslotte degene die de reacties naar het nieuwe topic movede), maar het is volgens mij logischer om in de forumlijst ook de naam van de echte topicstarter te zetten. In feite is het namelijk gewoon zijn topic en is hij degene die het topic heeft geopend.

• chem

chem

Reist de wereld rond

owh wacht even, we hebben het over splitten, en niet mergen?

• Harm
  • Niet online
Eh ja :X. Dat klopt inderdaad. Dat is inderdaad een betere omschrijving :o.

• chem

chem

Reist de wereld rond

meukee d:)b
uhm, dan komt het omdat het topic door jou gestart wordt. Ik kan evt. wel de target-topic laten creeren door de eigenaar van het oudste bericht van het source topic (volgt u nog? ;)), maar dan kan je wel meldingen krijgen dat die user niet in, bv, de HK kan posten.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 15:14

Basszje

Reisvaap!]

Het grote "kleine nutteloze mededelingen topic" - deel 26

Kijk even naar dat topic bijvoorbeeld. Daar gaat een topic merge ook niet helemaal lekker. In de forum index is de starter '_ferry_' terwijl dit in het topic Suffie blijkt te zijn.

Overigens is het topic van _ferry_ dus bij die van Suffie gevoegd :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Harm
  • Niet online
chem schreef op 24 oktober 2003 @ 10:50:
meukee d:)b
uhm, dan komt het omdat het topic door jou gestart wordt. Ik kan evt. wel de target-topic laten creeren door de eigenaar van het oudste bericht van het source topic (volgt u nog? ;)), maar dan kan je wel meldingen krijgen dat die user niet in, bv, de HK kan posten.

Om eerlijk te zijn lijkt me dat wel de mooiste en netste oplossing :). Wat je bedoelt met die laatste regel snap ik niet helemaal. Dat iemand zonder HK-rechten ook geen topics op zijn naam kan krijgen daar door een topicsplit?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Uhm, als je een aantal berichten naar een nieuw topic split wordt er dus gewoon een nieuw topic aangemaakt, berichten verhuisd en topic bijgewerkt.
Als de user die dat topic aanmaakt geen schrijfrechten heeft (maw eerste bericht = geen HK access bv) dan krijg je een error.

• Harm
  • Niet online
Dan snap ik je goed, alleen legde ik het wat raar uit ;).

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 18:36

ripexx

bibs

Even wat toevoegen, in Abonnee Forum is er een split uitgevoerd. De eerste message is van RV maar de topicstarter staat op Roelant. Verder staat in mijn posthistory (http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/59190) nog steeds het eerste topic terwijl mijn posts zijn gemoved naar een ander topic.

Betreffende topics zijn:
Orginele topic: Abbo opzeggen
Afgesplits topic: Abbo opzeggen; de discussie "hoe (of?) het beter kan"

Als het een aparte bug is dan sorry, maar dit topic leek me aardig relevant ;)

buit is binnen sukkel

• chem

chem

Reist de wereld rond

ripexx heb je het topic wel gelezen?

de PH bug zal ik ff kijken.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-11 18:36

ripexx

bibs

@ Chem, ik heb het topic gelezen en in het topic gereplied voordat het gesplits werd, mijn post(s) zijn daarna gemoved naar het nieuwe topic. Beide topics heb ik gelezen, ook na de splits :)

[ Voor 6% gewijzigd door ripexx op 09-11-2003 19:29 ]

buit is binnen sukkel

• chem

chem

Reist de wereld rond

ph bug fixed

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.