Toon posts:

PCI-x 64Bit

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij het verschil uit leggen tussen een moederbord met PCI-X en een moederbord met 64bit?

Wat zijn de voor en tegen e.d.

Greetz,

Wybe _/-\o_

Verwijderd

PCI-X is de opvolger van PCI dacht ik (PCI Extreme Expresse, kunnen ook grafische kaarten op), en een 64 bit moederbord is een moederbord waar een 64-bits processor op kan. Heeft totaal niets met elkaar te maken trouwens.

Overigens heb je het in het verkeerde forum gevraagd, lees de forumbeschrijvingen eens goed en dan zie je dat hij in Processors/Moederborden en Geheugen hoort. Dit topic zal ook wel verplaats worden denk ik :)

Misschien een tip: lees de forum-FAQ eens door (bovenaan het forum), en de FAQ van het subforum waarin je het post (meestal 1 van de bovenste topics). Veel plezier hier op GoT trouwens.

[edit]
Zolang hij niet op slot zit blijf ik er info bij editten voor je :P
Q12: What is the difference between PCI Express and PCI-X 2.0? Is PCI Express intended to
replace PCI-X?
A12: The PCI roadmap will continue to evolve well into the future. PCI will continue to be the flexible industry choice for chip-to-chip and add-in option devices. Both PCI Express and PCI-X 2.0 have key attributes that benefit the PCI-SIG members. PCI Express is a serial I/O interconnect while PCI-X 2.0 is a parallel bus. The PCI-SIG actively promotes both technologies as interfaces used in slots, adapter cards and in embedded devices.
Het is dus niet helemaal hetzelfde als PCI Express, maar het is wel een opvolger van PCI.

[edit2]
Ceasartje :> Ik ben toch maar een simpele koe joh, die weet dat allemaal niet :P

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 17:00 ]

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 16:52:
PCI-X is de opvolger van PCI dacht ik (PCI Extreme Expresse, kunnen ook grafische kaarten op), en een 64 bit moederbord is een moederbord waar een 64-bits processor op kan. Heeft totaal niets met elkaar te maken trouwens.

Overigens heb je het in het verkeerde forum gevraagd, lees de forumbeschrijvingen eens goed en dan zie je dat hij in Processors/Moederborden en Geheugen hoort. Dit topic zal ook wel verplaats worden denk ik :)
Je zit wel even aardig te blaten moet ik zeggen...

PCI-X en PCI-Express zijn wel even wat anders, en verder denk ik dat de TS met 64bit eerder doelt op 64bits PCI sloten, jaja die zijn dr ook ;)

Verder hebben hierover (zeker het PCI-Express) aardig wat nieuwsitems op de FP gestaan, misschien een idee om daar wat te zoeken? Verder zijn dit allemaal best profi features op t moment (al wordt PCI-Express probably weer wel mainstream uiteindelijk), dus over het algemeen geld dat je dr ofwel echt een nut voor moet hebben en zelf ook weet waarvoor dan, of laat t nog maar ff gaan ;)

Verwijderd

Effe in de search gedoken:

http://gathering.tweakers...ist_messages/492558///PCI

er staat ook nog een linkje naar een nieuwspost op tweakers.net

[edit]
En hier op GoT moet je niemand groeten, beleefdheidsregels worden hier niet toegespast :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 17:06 ]

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 18:04
Paar linkjes...wat je eigenlijk ook wel zelf had kunnen vinden :)

http://developer.intel.co...devnet/comms.htm#features
http://developer.intel.co...xpress/devnet/desktop.htm

Korte uitleg in ENG...

Some points on PCI Express:
  • PCI Express architecture provides a high performance I/O infrastructure for Desktop Platforms with transfer rates starting at 2.5 Giga transfers per second over a x1 PCI Express lane for Gigabit Ethernet, TV Tuners, 1394a/b controllers, and general purpose I/O.
  • Desktop Platforms with PCI Express Architecture will be designed to deliver highest performance in video, graphics, multimedia and other sophisticated applications. PCI Express architecture provides a high performance graphics infrastructure for Desktop Platforms doubling the capability of existing AGP8x designs with transfer rates of 4.0 Gigabytes per second over a x16 PCI Express lane for graphics controllers.
  • A richer end-user experience requires greater portability and versatility. Lighter weight and thinner notebooks provide flexibility and ease-of-use across multiple environments. PCI Express NEWCARD, in development at the PCMCIA group, will help to create new usage models for Client systems and will demonstrate innovative form factor designs.
  • PCI Express Advanced Power Management features help to extend platform battery life and to enable users to work anywhere, without an AC power source.
  • The broad adoption of PCI Express in the mobile, enterprise and communication segments enables convergence through the re-use of a common interconnect technology.

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

sla ik nou de plank mis, of is dit best wel OT hier? :X

last.fm

Verwijderd

Loco-Motiv schreef op 23 October 2003 @ 17:34:
sla ik nou de plank mis, of is dit best wel OT hier? :X
We kunnen ook om een slotje zeuren maar we zijn gewoon het aardigste subforum van GoT.

Misschien draait hij nog geen }:O en als tegenprestatie kan hij misschien DPC joinen. })

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 17:55:
[...]

We kunnen ook om een slotje zeuren maar we zijn gewoon het aardigste subforum van GoT.

Misschien draait hij nog geen }:O en als tegenprestatie kan hij misschien DPC joinen. })
Ik heb een topicreport gedaan, meteen na m'n 1e post. Er is dus gewoon nog geen modje langsgeweest :P

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:02
Een modje met een slotje of topic move-opje..
* DukeBox isal aan het oefenen voor de groote dag, wanneer mijn koe een dag overgaat van gras op pepernoten :P

[ Voor 55% gewijzigd door DukeBox op 23-10-2003 18:39 ]

Verwijderd

DukeBox schreef op 23 October 2003 @ 18:38:
Een modje met een slotje of topic move-opje..
* DukeBox isal aan het oefenen voor de groote dag, wanneer mijn koe een dag overgaat van gras op pepernoten :P
Het is bijna kerst DukeBox! 8)7 |:( :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er is momenteel geen verschil tussen 64bits PCI sloten en PCI-X sloten B)

Verder hoort dit helemaal niet hier in DPC 8)7

edit:
Deja vu: 64bit pci of pci x ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 23-10-2003 19:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.