[soltek 75DRV] Computer komt niet bij bios

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:31
Mijn pc werkt sinds vandaag niet meer. Ik heb geen nieuwe hardware geïnstalleerd, het enige wat anders is sinds een tijdje is dat ik linux heb draaien, maar dat kan er (lijkt mij) niet voor zorgen dat helemaal niks meer werkt.

Als ik de pc opstart gaat de voeding draaien, de koeler draait ook, maar voor de rest gebeurt er niks. Het laadje van mijn cd-rom gaat niet open, en ik hoor ook geen piep.

Ik heb een Soltek 75DRV moederbord.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Spanning van het moederbord halen, paar minuten zo gelaten en weer terug aangesloten => geen resultaat

- Om te kijken of m'n piepje het wel doet heb ik de videokaart verwijderd en de pc opgestart, de piep kwam nog steeds niet

- Ik heb de batterij van m'n bios er uit gehaald en er in gestopt, en met een switch de bios gereset. Ook dit had geen resultaat

- Alle kabels er uit gehaald, en alleen de voeding laten zitten, ook dit had geen resultaat.

Is er iemand die weet wat ik nog zou kunnen proberen?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Heb je het meegeleverde overclock programma gebruikt? Jou probleem klinkt me bekend in de oren. Zoonlief vond toen in mijn bios enkele verkeerde instellingen. Was er automatisch via het overclock programma veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 19:09 ]

Verwijderd

Ja ja das niet zo mooi nee dat je pc helemaal niets meer doet....Heb je ook al alles opnieuw erin gedaan?...hd, geheugen enzo?....En je kan ook een proberen met alleen je hatde shijf erin en je kan kijken met een andere hd..Als die het dan wel doet dan weet je dat je hd rot is.Alles 1 voor 1 testen..BLijft ie niks doen tja.....dat is niet zo mooi...IDE controller kan het ook zijn...IDE kabel zelf...Probeer van alles echt waar en dan hoor ik het wel

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

als de bios is gereset en hij werkt niet meer denk ik dat er iets is overleden, haal alle PCI kaarten eruit, zoveel mogelijk reepjes geheugen en probeer het dan nog eens.

MechWarrior || Monsters Game

• wustenveld
Ik denk ook dat er iets overleden is :'(

Ik heb niet aan de bios instellingen gezeten en ik heb ook geprobeerd alle hardware er uit te halen en vervolgens er weer in te doen, maar ook dit mocht niet baten. Ik heb de computer naar de leverancier teruggebracht om te kijken of hij hem nog kan reanimeren. Het is een computer op m'n werk, dus dat is mooi balen, kan ik de komende tijd op een superlangzame computer gaan proggen totdat de mijne het weer doet.

Het probleem dat ik heb kan toch niet veroorzaakt worden doordat ik enkele dagen terug linux geïnstalleerd heb? Linux draaide goed, ik probeerde alleen wine aan de praat te krijgen maar dat lukte voor geen meter.

• wustenveld
Ik weet wat het was, op een of andere manier was m'n pc overgeklokt vanuit de bios, hoe het kan weet ik niet want ik heb nooit aan de bios gezeten, de instellingen waren nog steeds zo als toen ik het kocht van de winkel. Ik ben niet zo'n figuur die gaat lopen experimenteren met hardware enzo, vind ik veel te eng :) Ik klooi liever met software, als het dan mis gaat kan ik het nog opnieuw installeren, als het mis gaat met hardware kan ik iets echt kapot maken.

Maar hoe kan het dat ik in m'n Windows XP nooit last gehad heb dat de pc overgeklokt was, en nu met linux ineens wel, dat stukje begrijp ik nog niet helemaal. Als iemand me dat kan uitleggen heel graag, ben ik weer een stukje slimmer :P

Maar iedereen die heeft meegedacht bedankt!

[ Voor 21% gewijzigd door wustenveld op 24-10-2003 10:51 ]

Pagina: 1