Toon posts:

Computer valt uit en LED blijft knipperen

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb wel eens eerder fouten gezien (van me harde schijf) bij het opstarten van me computer. Zoiets van (in het Engels): "Waarschuwing: backup alle gegevens van de harde schijf, een fout kan gevolg hebben."

Tijdje geleden zette ik mijn pc aan het vloog na 1 of 2 seconden direct weer uit, maar het LED-lampje bleef knipperen nadat de computer automatisch uit was gegaan! Wanneer je dan de pc nogmaals probeerd aan te doen via de powerknop doet het systeem niks, wanneer je de stekker eruit en erin doet, dan gaat led uit, en kan je het systeem weer aandoen, maar als je dat doet valt ie weer uit... toen ging ik beetje aan die pci-kaarten friemelen kijken of wat los zit (want ik weet niet of het nou echt aan de harde schijf ligt).. en wat nu, DE PC GAAT NU WEL SUCCESVOL AAN..

Totzover, ik zet zonet mijn pc aan, en valt direct weer uit, en het LED-lampje blijft continu knipperen (ik zit nu op andere pc)

ook heb ik geprobeerd "schijfcaching" uit te schakelen (Deze computer > SchijfStation [eigenschappen] > Hardware > Klik op harde schijf van het station > en klik op Beleidsinstellingen), maar dat heeft geen effect..

Wie kan me helpen?

Groeten,
Onno

-------ik heb-----------
AMD 1.22Ghz
512 MB RAM-geheugen
120 GB schijf (pas geleden gekocht)
en een 30 GB schijf (maxtor) (deze schijf gaf die foutmelding)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je zou de voeding zelf eens open kunnen halen en kijken of er toevallig geen lekkende condensatoren in zitten. Laatst zag ik bij een kennis hetzelfde probleem.
Ook kan het zijn dat 1 van je schijven aan het einde van zijn bestaan gekomen is.

Probeer eens of je PC opstart zonder harde schijf en dan of ie opstart met een andere schijf (als je die hebt).

Senile! Senile Oekaki

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer die 30gb eens los te koppelen, en kijk of de probs dan verholpen zijn. Een voeding probleem zou ook een oorzaak kunnen zijn. Andere voeding proberen, of wat apparaten loskoppelen maybe ?

Of schijf delay even op 3 / 6 sec. zetten

• Ronno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-02 15:37

Ronno

make source && not war

Yo,

trek eens de stekker uit de powersupply, druk daarna rustig achter mekaar een keer of 5 op je powerknop en start daarna je pc weer op.

High-level multi-tasking : "Drinking coffee while booting-up Windows"

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de harde schijf die fouten aangaf even eruit gehaald... en toen opgestart, en werkte toen wel! Daarna had ik hem weer aangesloten en deed ie het óók! Dus ik weet nog steeds niet waar het probleem ligt.. maar in iedergeval bedankt..