[XP] USB werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:21
K'heb WinXP + SP1, maar ik krijg op m'n ECS K7S6A (SiS 745 chipset) mobo de USB niet aan de praat. Ik heb bij apparaatbeheer wel gewoon onder USB-controller de controllers staan:

-SiS 7001 PCI naar USB open host-controller
-SiS 7001 PCI naar USB open host-controller
-USB hoofdhub
-USB hoofdhub

Ze zijn gewoon ingeschakeld, maar als ik bv. een digicam of USB-memorypen of zelfs m'n muis (zit nu via USB->PS2 plug) inplug gebeurt er gewoon niets (wordt ook geen drive ofzo toegevoegd). Bij m'n broertje herkent ie alles gewoon meteen, maar hier dus niet.

Ik krijg verder ook geen meldingen dat er iets fout zou zijn, dus alles lijkt in orde. In m'n BIOS heb ik alles wat maar met USB te maken kan hebben gewoon aan staan.

[ Voor 7% gewijzigd door Eraser127 op 23-10-2003 17:22 ]

My Discogs

Verwijderd

Ahhh,

Toevallig vandaag zo eentje gehad.
In mijn geval bleek het om een MSI bord te gaan met een via chipset.

Bij MSI was er hier een patch voor beschikbaar...
De Standard Enhance PCI to USB Host Controller werd hierdoor juist geinstalleerd

Wellicht heb je er iets aan
http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe

Verwijderd

DOH

Ik zie dat je SIS gebruikt

Sozz

• Eraser127
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 16:34:
DOH

Ik zie dat je SIS gebruikt

Sozz
idd, k'zet het er ff bij

[ Voor 61% gewijzigd door Eraser127 op 23-10-2003 16:36 ]

My Discogs

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je op de site van ECS al gekeken, of je daar niet wat kon downloaden (als in: patch, drivers...)

• Eraser127
ThePerfectCell schreef op 23 October 2003 @ 16:38:
Heb je op de site van ECS al gekeken, of je daar niet wat kon downloaden (als in: patch, drivers...)
ja, maar daar staan alleen vga/sound drivers of USB-drivers voor nieuwere mobo's

My Discogs

Verwijderd

Ja inderdaad het is van site Packar Bell maar dit is wel een update voor jouw chipset

http://support.packardbel...=REFFIUP04900200&Ctype=dl

his file contains the SiS AGP filter driver for Windows XP.(version 6.10.3000), which allows correct detection of hardware which uses the AGP bus (such as a display adapter). Also a USB patch is included, to allow correct detection and more stable operation of USB devices under Windows XP.

• Eraser127
T'is dus gebleken dat de 2 andere USB-poorten voorop m'n kast wel zijn aangesloten, maar ook niets doen. Op één of andere manier staat er op geen een poort spanning want het lampje van m'n USB-memorypen gaat ook niet branden. Heeft iemand nog een idee of er ergens misschien een secret USB-voltage-jumper is op m'n mobo ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Eraser127 op 23-10-2003 20:35 ]

My Discogs

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

In apparaatbeheer kan je opgeven of windows de apparaten mag uitzetten om stroom te besparen oid. Toen ik zoiets had was dat het probleem.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=432429

Staan die opties uit bij jou? Zet ze even uit in alle vensters 'eigenschappen' van 'USB-hoofdhub' en probeer dan nog eens je meuk aan te sluiten op de USB-poort.

[ Voor 22% gewijzigd door _the_crow_ op 24-10-2003 12:06 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Eraser127
_the_crow_ schreef op 24 oktober 2003 @ 12:05:
In apparaatbeheer kan je opgeven of windows de apparaten mag uitzetten om stroom te besparen oid. Toen ik zoiets had was dat het probleem.

[afbeelding]

Staan die opties uit bij jou? Zet ze even uit in alle vensters 'eigenschappen' van 'USB-hoofdhub' en probeer dan nog eens je meuk aan te sluiten op de USB-poort.
Helaas staat dat allemaal al uitgevinkt. Misschien zijn ze wel kapot, maar dan vindt ik het wel raar dat m'n onboard poorten stuk zijn en ook m'n apart op het mobo aangesloten poorten. K'zal nog wel verder zoeken en anders koop ik wel zo'n PCI kaartje

[ Voor 4% gewijzigd door Eraser127 op 24-10-2003 16:32 ]

My Discogs

Verwijderd

Bij de ECS K7S5A waren er problemen met het tegelijk gebruiken van 1e PCI slot (dus slot naast je AGP) en de USB poorten, misschien is dit bij de ECS K7S6A ook het geval. Heb je in PCI Slot 1 een kaart zitten ? Zoja, zorg dan 's ff dat SLOT 1 vrij is, en kijk ff wat het effect is.

• Eraser127
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 16:48:
Bij de ECS K7S5A waren er problemen met het tegelijk gebruiken van 1e PCI slot (dus slot naast je AGP) en de USB poorten, misschien is dit bij de ECS K7S6A ook het geval. Heb je in PCI Slot 1 een kaart zitten ? Zoja, zorg dan 's ff dat SLOT 1 vrij is, en kijk ff wat het effect is.
"helaas" is slot1 al vrij

My Discogs

Pagina: 1