[asp.net] checkboxes afgeleid uit drie tabellen

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:05
Ik heb weer eens een probleem waar ik niet uit kom. Zit er al uren over na te denken, dingen te proberen etc.
Ik heb drie tabellen:

Module
idnaam
1mod1
2mod2
3mod3
4mod4
5mod5

ModuleStandaard
prodIDmodID
34
35
33
45
54

ModuleOpties
prodIDmodID
31
321
33
41
52

Nu wil ik op een of andere manier de gegevens van 1 product (prodID, laten we bijvoorbeeld prodID 3 nemen) ophalen, wat dus inhoudt alle modules, als de module voorkoomt in modulestandaard is een de checkbox checked+disabled, en als de module in de tabel moduleopties voorkomt is de checkbox enabled+niet checked. Modules die in beide tabellen niet voorkomen zijn disabled+unchecked.
Met de oude ASP variant zou ik gewoon drie arrays gemaakt hebben en die in elkaar loopen om te bepalen wat de waarde van de checbox zou moeten zijn, maar aangezien we in .NET allemaal mooie datagrids enzo daarvoor hebben wil ik dat eigenlijk niet doen. Met als resultaat dat ik in m'n stored procedure dus al op de een of andere manier waarden zou moeten krijgen waaruit ik in m'n datagrid zou kunnen afleiden of de checkbox aan/uit staat en aangevink is of niet (ik dacht aan: 0=disabled/unchecked, 1=disabled/checked, 2=enabled/unchecked of iets dergelijks).
Heeft iemand hints in welke richting ik het zou moeten zoeken? Ik ben al bezig geweest met CASE-WHEN-THEN testjes, maar daar is geen gewenst resultaat uit gekomen..

Roomba E5 te koop

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 21:53
Voeg de tabellen ModuleStandaard en moduleOpties samen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Modules
prodID  modID  Klasse
=====================
3       4      S  
3       5      S
3       3      S
4       5      S
5       4      S
3       1      O
3       21     O
3       3      O
4       1      O
5       2      O

op deze manier kan je met een join de voorwaarden creeren die je nodig hebt.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:05
Ik zit weer veel te ingewikkelde datamodellen te verzinnen dus?

Roomba E5 te koop