Toon posts:

Document opslaan zonder .doc extensie

Pagina: 1
Acties:
  • 770 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met office XP open ik wp files, deze worden gewijzigd en daarna weer opgeslagen. Echter plakt Office er .doc achter. Ik wil weten hoe ik kan opslaan ZONDER enige extensie, ook geen wp extensie.

Wellicht opslaan met macro of script?

thx.

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Wat wil je nou precies? Door geen extensie te gebruiken kan word niet zomaar zien dat jij een non-formatted text formaat wil, mits je dat wil.

Kan je het beter in notepad plakken :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 15:43:
Met office XP open ik wp files, deze worden gewijzigd en daarna weer opgeslagen. Echter plakt Office er .doc achter. Ik wil weten hoe ik kan opslaan ZONDER enige extensie, ook geen wp extensie.

Wellicht opslaan met macro of script?

thx.
Zet in extra -> mapopties of tools -> folder options (in windows dus) aan dat je altijd extensies ziet. Als je nu je bestand wil gaan opslaan komt er .doc te staan achter je cursor. Dit kun je dus ook weghalen en hem extensieloos opslaan. Als je het vergeet kun daarna altijd de extensie weghalen omdat die nu zichtbaar is. Veel succes! :)

Verwijderd

Zet de bestandsnaam waar je hem onder wilt opslaan tussen dubbele aanhalingstekens (dus zonder extensie: bijvoorbeeld "document" ) waarna je documentje onder die naam zonder extensie opgeslagen wordt... Dit kun je ook gebruiken om een bestand een andere dan normale extensie te geven, bijvoorbeeld een word-bestand opslaan als "document.mp3"(dus de aanhalingstekens meetypen!!) levert je je word-document versluierd als mp3tje op :)

EDIT: Voor zover ik weet heeft de eerder genoemde oplossing geen effect, want Word doet een voorinstelling aan extensies... Bij mij thuis werkt dit in ieder geval niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 15:53 ]

• G33rt
Dubbele aanhalingstekens zonder extensie word de default extensie toegevoegd (net getest), dat werkt dus niet :)

Je zult dus extensies in windows moeten aanzetten en daarna de extensie eraf slopen. Mijn oplossing werkte overigens ook niet.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Misschien een punt erachterzetten? Dus opslaan als "harry." - gokje.

• G33rt
rollebol schreef op 23 October 2003 @ 16:19:
Misschien een punt erachterzetten? Dus opslaan als "harry." - gokje.
Werkt eveneens niet, dan is je document nog extensieloos en word het doc1..doc. Heb ik net even getest :)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

misschien een vreemde vraag .. maar waarom zou je het extensieloos willen? Wat is het nut daarvan?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Het zal je niet lukken.

Windows zit zo in elkaar dat je een 'default' extensie kunt meegeven aan een 'opslaan als...'-dialoog. Als die property gezet is (wat bij word 100% zeker het geval is) zal het je niet lukken om een bestand zonder extensie op te slaan. Een andere extensie kan eventueel wel.

Siditamentis astuentis pactum.

• G33rt
hendrikjan schreef op 23 October 2003 @ 16:25:
misschien een vreemde vraag .. maar waarom zou je het extensieloos willen? Wat is het nut daarvan?
hij wil ze graag in WP weer openen. Ik blijf er echter bij dat je het makkelijkste gewoon opslaat als doc en daarna de .doc eraf sloopt in explorer :)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

G33rt schreef op 23 October 2003 @ 16:27:
[...]

hij wil ze graag in WP weer openen. Ik blijf er echter bij dat je het makkelijkste gewoon opslaat als doc en daarna de .doc eraf sloopt in explorer :)
ik ben niet echt een held met WP .. maar je kan dan toch gewoon "opslaan als" in word kiezen ...en dan een extensie kiezen die wel begrepen wordt door WP .. of is dat net een stapje teveel moeite? ..... .doc wordt toch ook door WP begrepen ?

[ Voor 7% gewijzigd door hendrikjan op 23-10-2003 16:32 ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
als ik in dowrd wat typ en dan opslaan als.. . . dan "document.mp3" dan werkt ut gewoon. als je daarna renamed naar .doc dan kun je um openen in word

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Ik heb Office even niet bij de hand, maar bij de "Opslaan als..." - dialoog kun je het bestandsfilter instellen op Alle bestanden (*.*). Misschien dat dat helpt?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1