Toon posts:

Alcatel Speedtouch vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een lang verhaal kort te maken

PC 10.0.0.150 (static)
Router 10.0.0.138 (standaard)

Het verhaal is als volgt:

- Ik heb me router gepatch en die werkt nu als NAT device op mijn netwerkje
- om mijn FTP server te draaien, heb ik de portmappings gemaakt route naar mijn FTP aan te geven
- alles werkt zonder problemen, totdat ik mijn PC reboot, want dan werken de mappings naar de FTP niet meer...

In mijn beleving, zet ik static rules in de router, nadat ik de gesaved heb, moeten die static blijven zitten. Een reboot van een PC kan hierop niet van invloed zijn. en de router, daar kom ik inprincipe niet aan. Voor de rest werkt alles prima en heb ik nooit problemen.
In theorie kan het niet, maar meestal na verloop van tijd doet hij het weer gewoon en soms moet ik de mappings opnieuw inbrengen op de router.

Iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 15:22 ]

Verwijderd

Misschien moet je voortaan eerst even een van de andere 10.000 draaadjes doorlezen over de speedtouch. Je vind ze met de search functie of hier levend.

problemen met na(p)t settings zijn meestal te verhelpen met de nieuwe firmware:
http://www.dsmarty.com/files/speedtouch510-4.2.3.0.rar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 16:48:
Misschien moet je voortaan eerst even een van de andere 10.000 draaadjes doorlezen over de speedtouch. Je vind ze met de search functie of hier levend.

problemen met na(p)t settings zijn meestal te verhelpen met de nieuwe firmware:
http://www.dsmarty.com/files/speedtouch510-4.2.3.0.rar
Misschien is het probleem juist dat het 10.000 draadjes zijn :)
Anyway, ik had nog niet direct dit specifieke probleem gevonden...

Maar dank je voor je link naar de firmware, ik zal even de versies checken want voor zover ik weet heb ik nieuwe firmware.

• Yavok
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-03-2024
Wolvie: volgens mij heb je geen ST510 maar een SpeedTouch Home, die je getweaked hebt naar een "SpeedTouch Pro".
Het zou inderdaad wel aan de firmware kunnen liggen, maar die vind je op www.kpnadsl.nl/support

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 17:16
Heb je wel op Save All gedrukt als je de portmappings gemaakt heb?

• Yavok
@Black Spider: lezen is een vak...
Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 15:19:
- alles werkt zonder problemen, totdat ik mijn PC reboot, want dan werken de mappings naar de FTP niet meer...

In mijn beleving, zet ik static rules in de router, nadat ik de gesaved heb, moeten die static blijven zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Silencio schreef op 24 October 2003 @ 23:32:
@Black Spider: lezen is een vak...

[...]
_/-\o_
Dank u voor de reactie ! :)
Ik zal eerst de firmware nog maar eens bekijken

Verwijderd

Topicstarter
Silencio schreef op 24 October 2003 @ 10:48:
Wolvie: volgens mij heb je geen ST510 maar een SpeedTouch Home, die je getweaked hebt naar een "SpeedTouch Pro".
Het zou inderdaad wel aan de firmware kunnen liggen, maar die vind je op www.kpnadsl.nl/support
Correct, ikke zoeken, tnx !

Euhm... ik kan veel vinden, maar geen firmware updates helaas

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 11:32 ]

• Yavok
http://www.kpnadsl.nl/support/index_eth.html
Onderste twee plaatjes. Links voor PSTN (analoog) en rechts voor de ISDN-variant. Be sure to turn your firewall(s) and virusscans OFF! Anders kan je meteen een nieuw modem bestellen op www.kpn.com ;)
Suc6 en laat het nog even weten!

Silencio

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 15:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Lees deze thread anders eens, de laatste drie pagina's zullen je wel boeien.
Alcatel 510i doet vreemd

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

@Silencio

Ik denk dat jij dat draadje ook effe moet doorlezen(speedtouch doet vreemd). Zover als iedereen hier weet is er nl geen firmware update te vinden op de officiele sites, zoals de topicstarter al ondervond.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 18:13:
@Silencio

Ik denk dat jij dat draadje ook effe moet doorlezen(speedtouch doet vreemd). Zover als iedereen hier weet is er nl geen firmware update te vinden op de officiele sites, zoals de topicstarter al ondervond.
voor de speedtouch home zijn er anders zat te vinden hoor, nergens staat dat dit over een st510 gaat :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yavok
@Cymen... er is maar één router die je kan "patchen" zoals de OP schreef...
Zie verder de reactie van JvS

[ Voor 73% gewijzigd door Yavok op 25-10-2003 23:35 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Zet anders je UPNP eens uit in je modem.

Dat helpt vast wel. Is denk het makkelijkste om te telnetten naar je modem.

Username admin en dan je password en als je binnen bent menu typen en op enter rammen en dan bladeren naar upnp en deze disablen.

Port mapping opnieuw aanmaken en dan op save all rammen dan moet het werken.

• Yavok
Helaas kent de SpeedTouch Pro (de getweakte Home) geen UPnP.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb idd nog niet van een patch voor de alcatel 510 gehoord.

mocht dit wel een 510 zijn en wat ik er uit begrijp is dat je routerinstellingen iedere keer verwijderd zijn dan heb ik wel een tip voor je hebt zelf dit probleem ook gehad

iedere keer als ik mijn NAT had ingevoerd waren ze na een paar dagen weer weg en ik begreep hier niets van dus ben ik aan het bellen gegaan

via een medewerker van alcatel heb ik de volgende tip gekregen

je externe IP adres wat je krijgt van je provider moet je in je router niet invoeren maar gewoon op 0.0.0.0 laten staan
het schijnt dat de provider de verbinding nog wel eens reset en als dit gebeurd schijnt de router het ip niet meer te herkennen
ik heb dit gedaan en idd het werkte natuurlijk moet je wel je ip nummers van je interne netwerk in voeren waar het naar toe moet dan blijven de instellingen gewoon van kracht.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Silencio schreef op 25 October 2003 @ 15:41:
http://www.kpnadsl.nl/support/index_eth.html
Onderste twee plaatjes. Links voor PSTN (analoog) en rechts voor de ISDN-variant. Be sure to turn your firewall(s) and virusscans OFF! Anders kan je meteen een nieuw modem bestellen op www.kpn.com ;)
Suc6 en laat het nog even weten!

Silencio
Tnx gevonden (ik ben blijkbaar aardig scheel)
Ikke proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
De upgrade lukte prima (als je tenminste het password ff weghaalt :P)
Gelukkig had ik mijn scrippie met mappings nog, want die was ik wel kwijt... veel getik anders.. nu alleen druk op de knop en klaar is kees ;)

• Yavok
Nu nog even laten weten of dat het probleem opgelost heeft hè? ;)
Succes!
Pagina: 1