Toon posts:

EXCEL Formule probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat ik steeds onder vind is dat ik geen formule kan maken als er de functie ALS er in staat het gaat er om dat de formule na gaat of het een om een tijd of datum order is; En als het een tijd order is. Moet ie kijken of hij op tijd of niet was en dit geld ook als het om een datum order gaat.

=(((ALS(I6="";"Datum";"Tijd")))) <-- deze formule heb ik gebruikt om te kijken of het een tijd of datum order is.

=ALS(H6<=G6;"Op Tijd";"Te Laat") <-- deze formule heb ik gebruikt om te kunnen zien of hij op tijd is of te laat.

nu wil ik graag deze we combineren alleen krijg ik een #waarde in mijn cel te zien.
De formule moet om kunnen gaan met datum en tijd.

Op het eind wil ik dan ook uit kunnen rekenen hoeveel tijd en hoeveel datum orders er zijn geweest die in 1 kolom staan.

Ik hoop dat het nog wat te begrijpen is, en dat iemand mij hier bij kan helpen.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 14:54:

Ik hoop dat het nog wat te begrijpen is, en dat iemand mij hier bij kan helpen.
Moeilijk, moeilijk (dat te begrijpen dan) ;)
Probeer even aan te geven wat je wilt bereiken met het hele excel bestand. Is het voor urenregistratie oid., wat is je input (gewerkte uren of juist begin en eindtijd), wat voor een antwoorden wil je krijgen (een mooi gelayout lijstje of juist iets wat als input voor een ander programma kan dienen etc. Als we dat weten is het allemaal wat makkelijker te plaatsen.

Alvast twee tips:

Als je tijden bij elkaar wilt optellen is het vaak een idee om te werken met "decimale tijden" : =INT(D3)+MOD(D3,1)*100/60 , waardoor 1/2 11 iig. 10.50 is.
Dat is eenvoudig weer terug te rekenen met =INT(I4)+MOD(I4,1)*60/100 oid. (let niet op mijn verwijzingen, Excel verzon ook maar wat)
(let op: engelse formulenamen, geen idee wat nederlands is)

En: als je formules wilt fuseren werkt het vaak handig om de formule in stukjes te maken in allerlei cellen en die dan met copy paste samen te voegen.
Gebruik dan wel kladblok oid. omdat excel anders halverwege heel gebruiksvriendelijk gaat zeuren over foute formules, kringverwijzingen etc.(dat klopt dan wel maar dat wist je al lang en 't is erg irritant :Y) )