Groot bedrijf > lelijke site

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
OK na alle kleine kutbedrijfjes met sites die door designbedrijfjes met een Doxa-award zijn gemaakt, wil ik wel eens weten welk groot bedrijf (groot -> bedrijf dat haast iedereen wel kent van naam) de lelijkste site heeft.

OK lelijke sites zijn kut, maar deze topic was geloof ik nog nooit geweest :)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 19:03

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 11:36
Van der Valk heeft best wel een lelijke site. Iig is de inhoud van de site errug bagger.

weet alleen niet meer of de url :
http://www.vandervalk.nl
was..

:)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 19:03
LOL die wordt gehost door bevelander >:)

Verwijderd

Jah, Aldi heeft inderdaad een intens foute site, maar de Aldi heeft dan ook een redelijk goed image op het gebied van goedkope shit.
Ik kick zo sowieso af op sites met van die vlaggetjes:r

Wat is Bevelander?

Verwijderd

Bevelander is een hosting provider!

Verwijderd

Het is natuurlijk ook de vraag wat bij een bedrijf past. Kijk, de slager op de markt heeft intens lelijke gekopieerde A4'tjes waar gewoon met een dikke zwarte marker op is gezet wat er in de aanbieding is en wat het kost. Niet mooi, maar het werkt wel, want iedereen herkent ze, iedereen weet wat er in de aanbieding is en zo heeft de slager op de markt dus wél zo'n doel bereikt, mooi of niet.

Als ik zo naar de site van Aldi kijk, dan vind ik het er persoonlijk niet erg mooi uitzien, maar de site werkt wel goed. Ik kon met twee, drie klikken weten wat er vanaf 6 december in de aanbieding is bij de Aldi. Bovendien past de simpele opzet ook precies bij het imago van Aldi. Simpel maar toch degelijk. Daarom vind ik de site van Aldi niet eens zo heel erg verschrikkelijk.

Bovendien, KPN Telecom heeft een hele dure site waaraan je kunt ZIEN dat er een hoop tijd, geld en energie in is gestoken. Maar, als ik bijvoorbeeld het nummer zoek van de Klantenservice van Hi-Prepay, dan kan ik die niet vinden en terwijl ik aan het zoeken ben, verloopt mijn ene JSP-sessie naar de andere. Kortom, een dure, mooie site hoeft niet altijd zo goed te zijn. Zelfde met de site van Philips. Moest laatst drivers hebben voor m'n webcam: "uw sessie is verlopen" en vervolgens kon ik dus geen drivers krijgen (onder Internet Explorer, Netscape 4 had ze zo...). Een dure, mooie site hoeft dus niet altijd goed te zijn!

Denk dat je, voordat je een site beoordeelt eerst maar eens moet kijken naar WAT de site wil bereiken, of dat makkelijk lukt (dus met een paar klikken) en of een site bij een bedrijf past.

Aldi vind ik persoonlijk niets mis mee (als ik kijk naar het bedrijf, hun winkels, hun folders). Van der Valk vind ik persoonlijk al weer wel wat minder uitzien, gezien het verschil tussen de hotels/motels/botels en alle andere zoo van hun, maar ook op die site kan ik wel alles heel gemakkelijk vinden.

Verwijderd

http://www.hermanfinkers.nl

het is geen bedrijf maar wel lelijk!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik ben® het met Sebastard eens :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• bastichelaar
  • Laatst online: 15-09 09:26
target: Hiero

toch wel het toppunt...

Verwijderd

Die van Target is idd echt wel errug jah.....

Maar als we het over Herman Finkers hebben wou ik graag www.theovangogh.nl doneren :)

Wat mij btw ook erg tegenvalt iedere keer is de site van Diamond (vooral bekend van grafische kaartjes etc) www.diamondmm.com. Maar die is vooral erg doordat ik mijn bkg grijs heb (zie verderop)

Verder is het zo dat echt o n t z e t t e n d veel websites vergeten de achtergrondkleur te definieren....

Dat zie ik altijd omdat ik de standaardkleur op grijs heb gezet (is beter voor je ogen!)

Hmz, er zijn nog veeel meer sites, maar kan er nu zo snel niet meer eentje bedenken!

Verwijderd

Ben je een marktonderzoekje aan het doen, Tom?

Is idd wel slim...... ;)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
www.bo-rent.com
www.siemens.com
www.ford.nl
www.heras.nl

Zeg maar of ik ff moet doorgaan :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

http://www.jvc.nl/

zijn geloof ik al bezig aan 'volwassener' versie van site (zie je als naar professional gaat)

goed bewijs voorde stelling dat JPEG gebruiken voor navigatie en tekst-elementen NIET goed is.

verder ook leuk voorbeeld van een site die onderhouden wordt door mensen met (nog) minder kennis dan oorspronkelijke vormgever. later toegevoegde links zijn kloppen niet met andere links (ontbrekende schaduwen, ander corps)

en ja ELANAZ, hier hebben ze ook vergeten in de topnavigatie-frame de achtergrond-kleur te definieren :) .

overigens is niet begrijpen van internet een world-wide vereiste om bij het bedrijf JVC in dienst te komen, kijk maar op http://www.jvc-victor.com/ (do i hear 404?)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

ik vraag me af of er objectieve criteria zijn voor een lelijke / mooie site.
en wat is het het verschil tussen professioneel en amateuristisch?

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 12:26
Op woensdag 06 december 2000 14:38 schreef pooh het volgende:ik vraag me af of er objectieve criteria zijn voor een lelijke / mooie site.
en wat is het het verschil tussen professioneel en amateuristisch?
die van musichouse is een goed voorbeeld van amateuristisch:
* veel verschillende lettertypen
* slordig gejatte logotjes
* standaard gifjes gejat van andere sites
* totaal gebrek aan informatie op de pagina

en dat is alleen nog maar de voorpagina

een professionele sitebouwer maakt deze stomme fouten niet

ojah.. en nog een leuke: "Deze pagina is het best te bekijken in de resolutie 1024x768"
voor de verandering is het waar.. er staat bijna niks op de pagina maar bij wat kleinere vensters / resoluties zie je de helft al niet meer

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
Op woensdag 06 december 2000 13:47 schreef raptorix het volgende:
www.bo-rent.com
www.siemens.com
www.ford.nl
www.heras.nl

Zeg maar of ik ff moet doorgaan :)
wat is er dan in gods naam mis met de siemens site, als je die niet mooi vindt dan zal het wel met smaak te maken hebben...

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 21:18

Tim Schuhmacher

abasios

en die http://www.ford.nl is ook niet slecht.

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 15:27 schreef Da Snake het volgende:

[..]
wat is er dan in gods naam mis met de siemens site, als je die niet mooi vindt dan zal het wel met smaak te maken hebben...
Natuurlijk heeft dit met smaak te maken, 't wordt wel anders als we het gaan hebben over een slechte site. Of een site slecht is of niet ligt aan de criteria die je daarvoor stelt, maar een slechte site hoeft dus niet lelijk te zijn.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

www.microsoft.com :r :)
www.karwei.nl/
www.icq.com zelden zo'n teringherrie gezien op een site :(

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 19:00 schreef Hangloozz het volgende:
www.microsoft.com :r
Microsoft.com??

Dat vind ik dus echt een hele goeie site, kan er niks aan doen....
Ik heb er tot nu toe altijd gevonden wat ik zocht...
En dat terwijl het denk ik een van de grootste sites op het internet is...
En ook wel mooi vormgegeven...

Dus ik ben het niet met je eens...

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
tja, ik zie ook best hele aardige site hier voorbij komen...

ford.nl bijvoorbeld..

Verwijderd

Bedankt jongens dit krijkt mijn ego weer op...... www.ford en siemens .nl zijn wel cooll volgens mij dan tenminstev :)

• sebas
  • Laatst online: 16-12-2025
offtopic:
[quote]
Microsoft.com??
[/quote]

hmm, naja. waar ik me een beetje aan stoor is dat het javascript meuutje het in NS 4.x gewoonweg niet doet. maar dat zal wel markt'strategie' zijn van de heren Ballmer enzo...

* sebas heeft ook een schijthekel aan netscape, maar dat vink toch een beetje triest.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op woensdag 06 december 2000 19:03 schreef ELANAZ het volgende:

[..]
Microsoft.com??

Ik heb er tot nu toe altijd gevonden wat ik zocht...
En dat terwijl het denk ik een van de grootste sites op het internet is...
En ook wel mooi vormgegeven...

Dus ik ben het niet met je eens...
kan zijn, mag ook...
maar ik krijg altijd een beetje een paniekerig gevoel van zulke sites waar je na 3 klikken al helemaal de weg kwijt ben.
Ik vindt het dus een slecht navigatiesysteem.
Is ook moeilijk te maken hoor, dat realiseer ik me wel. zeker bij zo'n 'huge bastard' als M$.com.
En echt mooi vindt ik um ook niet, bijvoorbeeld dat vloekende rood van de mouseovers in het drop-downmenu..., dan zie ik macromedia liever.
En dan bedoel ik niet die puinzooi van de nederlandse importeur... ;)

www.jurgroessen.nl

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 09:14
mmm
Macromedia.com ZUIGT

Pulldowns in grijs/zwart

en dan van die suffe reclame onderin. Waarom heeft zo'n bedrijf reclame nodig? De reclame is ook nog slecht geintegreerd met de balk onderin. Je zou ook en wat dynamischere presentatie verwachten.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

www.tweakers.net :P
(lag te voor de hand)

De website van bijvoorbeeld yahoo.com, altavista.com en ilse.nl vind ik nou ook niet bepaald mooi en overzichtelijk......vergelijk het eens met google.com of dogpile.com (kay die anderen zijn niet alleen zeokmachines maar toch)

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op donderdag 07 december 2000 01:11 schreef mocean het volgende:
mmm
Macromedia.com ZUIGT

Pulldowns in grijs/zwart

en dan van die suffe reclame onderin. Waarom heeft zo'n bedrijf reclame nodig? De reclame is ook nog slecht geintegreerd met de balk onderin. Je zou ook en wat dynamischere presentatie verwachten.
ik zei ook: dan zie ik Macromedia liever, dat betekent niet dat ik die fantastisch vindt...;)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

www.boekel.net/jeugdhonk
:r :r :r :r
hehe

Verwijderd

hmm, naja. waar ik me een beetje aan stoor is dat het javascript meuutje het in NS 4.x gewoonweg niet doet. maar dat zal wel markt'strategie' zijn van de heren Ballmer enzo...

* sebas heeft ook een schijthekel aan netscape, maar dat vink toch een beetje triest.
Heb je voor de gein al eens wat sites bekeken met NS6? Lachu.. heel veel sites gaan de mist in. Layering met CSS+Javascript in NS werkt voor geen meter meer... (en dan bedoel ik het dynamisch layeren)

Ik kan er niet mee lachen.. veel van de sites die ik gebouwd heb doen nu moeilijk..

En dan is er nog het Gecko gebeuren.
navigator.userAgent geeft het volgende resultaat:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Win 9x 4.90; en-US; m18) Gecko/20001108 Netscape6/6.0

appVer rapporteert doodleuk versie 5... ik had het persoonlijk slimmer gevonden dat dat 6 zou zijn.. maarjaa....

Er zijn verbeteringen in NS6 tov NS4, maar er zijn ook flinke tekortkomingen. En dat is niet leuk voor een webdesigner. Die krijgt daar grijze haren van !

Miko.

(ps: tweakers ziet er aardig uit onder NS. Niet helemaal foutloos, maar toch redelijk goed. Absoluut positioneren lijkt in orde (bijna helemaal dan))

• Blue-eagle
  • Niet online
Netscape houd zich teveel aan de regels... da`s dus eigenwijs en dom...

Maar da`s offtopic geleuter van mij.

Een erug slechte site??

1. http://www.computeridee.nl/
Omdat ze hier een goede site opgeleverd hebben gekregen, en hem daarna zelf bewerken en verzieken :(

2. http://www.nokia.com/main.html
Gewoon, weinig lay-out voor zo`n modern bedrijf...

3. http://www.mmore.com
Dit is gewoon een goede site, zo hoort nokia het ook te doen.

• mocean
  • Laatst online: 31-08 09:14
http://www.hccnet.nl

Irritante menutjes (hebben ze op ilse.nl ook al)

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• KoeKk
  • Laatst online: 14-09 19:20
let op de maker van deze site verdient ook geld met het maken van websites voor bedrijven:

http://www.rv-webdesign.nl

lang leve FrontPage
check vooral even de site's van zijn klanten :D:D

echt mooooooooot ;)

edit:

typo's

Verwijderd

gatverdamme zeg

hij levert goedkope shit 4 pagina's kaal... zonder foto's of tekst voor 550,- ecl. BTW! |:(

wie mailt hem dit forumpje? 8-)

Verwijderd

Op donderdag 07 december 2000 22:12 schreef Blue-eagle het volgende:
Een erug slechte site??

2. http://www.nokia.com/main.html
Gewoon, weinig lay-out voor zo`n modern bedrijf...

3. http://www.mmore.com
Dit is gewoon een goede site, zo hoort nokia het ook te doen.
Als je het over layout hebt vind ik die van nokia lang zo slecht niet... hij is strikt informatief... als je info ergens over zoekt is het soms ook prettig om op een overzichtelijke site te surfen zonder dat je duizelig word van alles wat beweegt(ben ik van mening). Strikt informatief en een zakelijke lay-out. Die site van MMore is wel mooi trouwens hoor! :9

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
www.freerecordshop.nl
die buttons. :'(

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik vind de site van Microsoft juist hartstikke goed.:) De site is immens groot en is toch heel overzichtelijk.:)

Bovendien worden allerlei ontwerp-elementen overgenomen door andere webdesigners en zelfs een beetje standaard lijkt het wel.

Zoals het lettertype Verdana. Een paar jaar geleden werd het door bijna niemand gebruikt, maar nu gebruikt bijna iedereen het.

En dat kleine lettertype van hun menu's (volgens mij is dat Tahoma of Verdana 8pt) wordt ook door veel bedrijven overgenomen (bijv. Creative)

Maar wat echt een slechte site is van een bedrijf waarvan je dat niet zou mogen verwachten is die van Asus. Ziet er echt oerlelijk uit.

En veel sites van computerwinkeltjes zien er ook niet uit. Montana bijvoorbeeld:r:r:r

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 14:26 schreef Dezjay het volgende:
LOL die wordt gehost door bevelander >:)
stfu jong :) Das mijn neef die baas dan he.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat van die lettertypes is ook niet zo gek hé, je kunt eigenlijk alleen maar Arial, Times New Roman en Courier gebruiken. Microsoft pleurt nu bij elk pakket Verdana en Tahoma dus dat heeft zeker iedereen, en aangezien het duidelijke lettertypes zijn en het 'weer eens iets anders is' terwijl toch haast iedereen die lettertypes heeft gaan meer mensen die gebruiken.

• mullah
  • Laatst online: 28-05 12:26

• Obi
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Nog even over die Dox van een rv-design, check dit:
www.rv-webdesign.nl/prijslijst.html

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
www.ea.com

is intens slecht omdat je veel zaken (de laatste patches bijvoorbeeld) niet kan vinden (en is op de VS gericht terwijl ook de rest van de wereld naar deze site wordt verwezen)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 09 december 2000 19:27 schreef TheBrain het volgende:
www.ea.com

is intens slecht omdat je veel zaken (de laatste patches bijvoorbeeld) niet kan vinden (en is op de VS gericht terwijl ook de rest van de wereld naar deze site wordt verwezen)
Absoluut.
En dan nog niet eens de patch (als je 'm al gevonden hebt) kunnen DL'len :(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

http://www.hauppauge.com

Lijkt me wel duidelijk :)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 23:27
Niet heel groot, maar toch 2 winkels en 1 servicecentrum:
www.recocomputers.com

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 15:56

soap

diskoers.

Die rv-webdesign shitzooi, wat een afzetters:
Voor het scannen en/of bewerken van meer foto's hanteren wij een tarief van fl 25,- per stuk.

De prijzen zijn gebaseerd op het digitaal aanleveren van tekstueel materiaal. Voor data-verwerking hanteren wij het tarief van fl 40,- per item/uur.

Wilt u een foto-animatie zoals hieronder, bijvoorbeeld voor verschillende producten die u levert, of diverse foto's van uw bedrijf dan rekenen wij daarvoor fl 55,- excl. de foto's (zie prijs per foto hierboven).
:'(

.

• Blue-eagle
  • Niet online
Bah! Zo`n 13 jarig webdesignertje die grote prijzen ziet bij professionals, en zelf ook gaat designen. Alleen vergeten ze dan dat de prijzen niet het belangrijkste zijn voor de klant... maar wel het design :r

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

hmmm

www.oc-shop.nl
het menu is wel okay, maar het hoofdscherm past daar compleet niet bij!

verder werkt het wel goed :)

• 2
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ik heb me altijd een beetje verbaasd over widexs. Die is nou toch ook niet echt hoe je hem van zo'n host zou verwachten.

• 2
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Op zondag 10 december 2000 14:18 schreef GeonetiX het volgende:
www.oc-shop.nl
het menu is wel okay, maar het hoofdscherm past daar compleet niet bij!
ik vond dit ook wel behoorlijk apart:
Best Viewed in 1152 x 864
:)

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

die reso is wel gaaf, draai ik zelf ook namelijk, maar toch snap ik niet waarom ze dat daar neerzetten :)

• McVirusS
  • Laatst online: 15-09 16:29
Ik vind www.mmore.com juist vele malen lelijker dan www.nokia.com, www.nokia.com is gericht op content, dat is toch belangrijk, en die vormgeef stijl staat mij wel aan. www.microsoft.com is ook een goede site, gezien de grootte vind ik dat ze redelijk consistent zijn gebleven in de vormgeving. Verder vind in www.macromedia.com een erg mooie site, en ook www.siemens.com is niet lelijk.

Verwijderd

Wat dacht je van GofT Eigenlijk is het een verschrikkelijk plaatje linksboven in |:(

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

En van welke frust ben jij een kloon???

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 10:09 schreef sieve het volgende:
Wat dacht je van GofT Eigenlijk is het een verschrikkelijk plaatje linksboven in |:(
En jij wou met je eerste post ff een 2 jaar oud topic omhoog gaan lopen schoppen :?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op maandag 28 januari 2002 10:09 schreef sieve het volgende:
Ik weet niet in welke grot je hebt gezeten, maar we zijn ondertussen ruim een jaar verder.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.