De woorden zelf zeggen het eigenlijk al.
Turnbased = op rondes gebaseerd. Vaak krijg je bij een spel één ronde om iets uit te voeren, bijvoorbeeld een aanval en als die gelukt/mislukt is is je rond afgelopen en mag de tegenstander/ander. Is het beste te vergelijken met bijvoorbeeld schaken
Realtime = niet gebaseerd op rondes, als jij aanvalt en tegelijkertijd doet je tegenstander dat ook dan vallen jullie gewoon allebei elkaar aan, zonder pauzes ertussen. Je hoeft dus niet op je beurt te wachten
Turnbased = op rondes gebaseerd. Vaak krijg je bij een spel één ronde om iets uit te voeren, bijvoorbeeld een aanval en als die gelukt/mislukt is is je rond afgelopen en mag de tegenstander/ander. Is het beste te vergelijken met bijvoorbeeld schaken
Realtime = niet gebaseerd op rondes, als jij aanvalt en tegelijkertijd doet je tegenstander dat ook dan vallen jullie gewoon allebei elkaar aan, zonder pauzes ertussen. Je hoeft dus niet op je beurt te wachten
The devil is in the details.
Maar als ik het goed begrijp zijn er niet veel turn based spellen, het enigste wat in me op kan komen is boter kaas en eieren via msnMaRc0 schreef op 23 October 2003 @ 14:44:
De woorden zelf zeggen het eigenlijk al.
owh ja en worms
[ Voor 5% gewijzigd door Row op 23-10-2003 14:52 ]
Er zijn genoeg Turn based games hoor, denk bijvoorbeeld aan Civilisation, Heroes of Might and Magic, Worms, en zo kan ik nog wel even door gaan.
There is no magic.
Er zijn inderdaad niet bijsterveel Turnbased spellen, maar ze zijn er zeker wel. Vaak zijn het dan Turnbased Strategy (TBS) spellen, dat zijn dus eigenlijk Realtime Strategy (RTS) spellen, maar dan op rondes gebaseerd.Row schreef op 23 October 2003 @ 14:49:
[...]
Maar als ik het goed begrijp zijn er niet veel turn based spellen, het enigste wat in me op kan komen is boter kaas en eieren via msn![]()
Warlords is een voorbeeld van een TBS spel, in SGD staat daar een topic over. Age of Wonders 1 & 2 zijn ook TBS
The devil is in the details.