Verschil tussen turn-based en realtime games.

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:14
Kan mij iemand ff snel het verschil tussen deze twee vertellen?
kweet het domme vraag 8)7 :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
De woorden zelf zeggen het eigenlijk al.

Turnbased = op rondes gebaseerd. Vaak krijg je bij een spel één ronde om iets uit te voeren, bijvoorbeeld een aanval en als die gelukt/mislukt is is je rond afgelopen en mag de tegenstander/ander. Is het beste te vergelijken met bijvoorbeeld schaken :)

Realtime = niet gebaseerd op rondes, als jij aanvalt en tegelijkertijd doet je tegenstander dat ook dan vallen jullie gewoon allebei elkaar aan, zonder pauzes ertussen. Je hoeft dus niet op je beurt te wachten :P

The devil is in the details.

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:14
MaRc0 schreef op 23 October 2003 @ 14:44:
De woorden zelf zeggen het eigenlijk al.

Turnbased = op rondes gebaseerd. Vaak krijg je bij een spel één ronde om iets uit te voeren, bijvoorbeeld een aanval en als die gelukt/mislukt is is je rond afgelopen en mag de tegenstander/ander. Is het beste te vergelijken met bijvoorbeeld schaken :)

Realtime = niet gebaseerd op rondes, als jij aanvalt en tegelijkertijd doet je tegenstander dat ook dan vallen jullie gewoon allebei elkaar aan, zonder pauzes ertussen. Je hoeft dus niet op je beurt te wachten :P
Maar als ik het goed begrijp zijn er niet veel turn based spellen, het enigste wat in me op kan komen is boter kaas en eieren via msn :? :P

owh ja en worms :P nu ik zo aant denken ben valt me wel wat in. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Row op 23-10-2003 14:52 ]

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:36
Er zijn genoeg Turn based games hoor, denk bijvoorbeeld aan Civilisation, Heroes of Might and Magic, Worms, en zo kan ik nog wel even door gaan. ;)

There is no magic.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Row schreef op 23 October 2003 @ 14:49:
[...]

Maar als ik het goed begrijp zijn er niet veel turn based spellen, het enigste wat in me op kan komen is boter kaas en eieren via msn :? :P
Er zijn inderdaad niet bijsterveel Turnbased spellen, maar ze zijn er zeker wel. Vaak zijn het dan Turnbased Strategy (TBS) spellen, dat zijn dus eigenlijk Realtime Strategy (RTS) spellen, maar dan op rondes gebaseerd.

Warlords is een voorbeeld van een TBS spel, in SGD staat daar een topic over. Age of Wonders 1 & 2 zijn ook TBS :)

The devil is in the details.