Toon posts:

Ervaringen met bereik Wi-Fi Lan (54 Mbps)?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Even een vraagje.

Heeft iemand ervaring met het bereik van Wi-Fi in huis?
Kan men bijvoorbeeld een AP/Router op de begane grond installeren en op zolder (15 meter hoger, houten vloer) met client's deze AP bereiken? Dit zonder al te veel signaal verlies? Of is dit wishfull thinking???

Ik weet dat het van een aantal verschillende (externe) factoren af kan hangen, maar het is zo l*llig als het helemaal niet gaat werken en je het het spul al wel aangeschaft.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Grts
Jumper75

Verwijderd

Daar zijn ze wel voor gemaakt!

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:04
is het niet mogelijk om hem op de eerste verdieping neer te zetten.

Ik heb zelf een 54mbit van 3com. Als ik dan de AP op zolder zet en ga met mijn notebook aan de keuken tafel zitten dan valt het signaal iedere keer weg. De vloer op de 1e verdieping is van beton en de zolder vloer van hout.

Ik heb hem zelf op de 1e verdieping staan en kan nu ook in de tuin gaan zitten (20 meter) en heb dan een snelheid van 24 mbit en aan de keuken tafel ook.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Als je in een modern huis zit met bijzonder veel isolatie (mijn buurman heeft bijv. soort van alu-folie in zijn garagewand) dan kunnen 2 muren al voor 80 tot 100% signaalverlies leiden.
In jou geval dat je het over vloeren hebt waarvan 1 al van hout is zou dit gewoon moeten werken. Het verschil tussen een el-cheapo (sweex / target) tov. 3com / intel / cisco zou ik niet weten, maar ik gok dat dat ook nog merkbaar zal zijn.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Guider schreef op 23 October 2003 @ 14:29:
is het niet mogelijk om hem op de eerste verdieping neer te zetten.

Ik heb zelf een 54mbit van 3com. Als ik dan de AP op zolder zet en ga met mijn notebook aan de keuken tafel zitten dan valt het signaal iedere keer weg. De vloer op de 1e verdieping is van beton en de zolder vloer van hout.

Ik heb hem zelf op de 1e verdieping staan en kan nu ook in de tuin gaan zitten (20 meter) en heb dan een snelheid van 24 mbit en aan de keuken tafel ook.
Je kunt een accespoint het beste zo laag mogelijk neerzetten. Ik heb thuis dezelfde vloerensituatie als jij, accesspoint (Asus WL-300g) beneden in de meterkast en overal een goed/uitstekend bereik. :)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47

Royz

Kleurenblind!!

Handig om te weten, ik ga dus een laptop kopen en heb al een router. Wat ik gelzen heb, zou het met alleen een accespoint moeten werken. Onze vloeren zijn ook van beton, maar ik hoop dat het gaat werken vanuit de meterkast!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:04
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 14:39:
[...]

Je kunt een accespoint het beste zo laag mogelijk neerzetten. Ik heb thuis dezelfde vloerensituatie als jij, accesspoint (Asus WL-300g) beneden in de meterkast en overal een goed/uitstekend bereik. :)
Ik moet alles nog een keer gaan omleggen. Zo staat mijn adsl modem en router ook op zolder. En ik wil dit allemaal naar de meter kast hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Snelle reacties allemaal :-) Thnx!

Het is dus inderdaad afwachten, maar ik moet twee houten vloeren overbruggen, met (hopelijk) weinig extra storingsbronnen.

Duidelijk is me wel dat het niet zo soepel werkt als bijvoorbeeld een Dect telefoon...

Hoe zijn de ervaringen met de SMC onderdelen van Mycom?

Grts
Jumper75

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:22
Ik heb altijd 'geleerd' dat je een antenne (AP hier dus) zo hoog mogelijk moet zetten voor de beste ontvangst. :?

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Fire69 schreef op 23 oktober 2003 @ 14:54:
Ik heb altijd 'geleerd' dat je een antenne (AP hier dus) zo hoog mogelijk moet zetten voor de beste ontvangst. :?
En ik heb weer de beste ontvangst door het hele huis als ik mn Asus WLG-500 op de middelste etage zet (het zal dus voor ieder huis wel anders zijn), maar mijn bereik is zeer goed te noemen. Ik heb bereik door het hele huis+tuin met 54Mbit. Maarja ons huis is dan ook zo oud dat het woordje isolatie nog niet eens bestond.

[ Voor 10% gewijzigd door ExcaliburDexter op 23-10-2003 14:58 ]

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 14:32
ik hem mn accespoint op zolder staan en heb in het hele huis perfect bereik, alleen achter in de tuin valt ie wel eens weg.
Heb een Draytec vigor 2600WE.

debeerzietzevliegen.nl

Verwijderd

Fire69 schreef op 23 October 2003 @ 14:54:
Je kunt hem inderdaad het best zover mogelijk van de grond af zetten, echter ik bedoelde dat je 'm het beste op de begane grond kunt neerzetten (in etages gesproken dus). En natuurlijk, dit kan per huis verschillen, wellicht heb je beneden meer stoorzenders en werkt ie ergens anders beter....

Verwijderd

Graag voortaan de search-functie gebruiken: *Ervaringen wireless appartuur zendsterkte topic*
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.