Het probleem:
Ik heb een array gevuld met gegevens. Maar er zitten veel lege velden in. Ik wil dus een nieuwe array maken met alleen records waarbij de kolommen 2, 3 en 4 NIET leeg zijn. Ik heb verschillende code's gebruikt maar het gene dat het dichts in de buurt kwam was:
Ik kom er echter niet uit, omdat sommige velden een 'empty' geven, andere een 'null'.. Wie weet hoe ik dit moet aanpakken?
/edit
Heb de code aangepast dat hij per veld kijkt en niet dat de eerste leeg is ...
Ik heb een array gevuld met gegevens. Maar er zitten veel lege velden in. Ik wil dus een nieuwe array maken met alleen records waarbij de kolommen 2, 3 en 4 NIET leeg zijn. Ik heb verschillende code's gebruikt maar het gene dat het dichts in de buurt kwam was:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| intCounter2 = 0
For intCounter = 0 To intRow
ReDim Preserve arrDataSmall(4, intCounter2)
If IsNull(arrDataLarge(1, intCounter)) = True Then intToevoegen = intToevoegen + 1
If IsNull(arrDataLarge(2, intCounter)) = True Then intToevoegen = intToevoegen + 10
If IsNull(arrDataLarge(3, intCounter)) = True Then intToevoegen = intToevoegen + 100
If Not intToevoegen = 111 Then
intCounter2 = intCounter2 + 1
arrDataSmall(0, intCounter) = arrDataLarge(0, intCounter)
arrDataSmall(1, intCounter) = arrDataLarge(1, intCounter)
arrDataSmall(2, intCounter) = arrDataLarge(2, intCounter)
arrDataSmall(3, intCounter) = arrDataLarge(3, intCounter)
End If
Next intCounter |
Ik kom er echter niet uit, omdat sommige velden een 'empty' geven, andere een 'null'.. Wie weet hoe ik dit moet aanpakken?
/edit
Heb de code aangepast dat hij per veld kijkt en niet dat de eerste leeg is ...
[ Voor 45% gewijzigd door Aphelion op 23-10-2003 15:10 ]
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness