Toon posts:

[pre-programming] Beslissingsboom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een hele productrange moet een gebruiker via een aantal keuzes uitkomen bij een product overzicht (producten die voldoen).
Zonder in te gaan op welke progtaal en database ben ik op zoek naar de juiste wijze.

Ikzelf denk aan het herladen van de pagina na iedere keuze en om uit een database de volgende keuzereeks te halen.
Maar is dit wel snel en gebruiksvriendelijk.

Kortom: Wat is volgens jullie de beste manier om een beslissingsboom zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor gebruikers??

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

De boom opbouwen in een database en aan de hand daarvan dynamisch pagina's opbouwen per trede. Op deze manier kun je in de toekomst treden toevoegen of verwijderen.
Alhoewel het met bijvoorbeeld ASP heel goed mogelijk is om op één pagina door een beslis-punt heen te lopen door lijsten aan te passen naar aanleiding van eerder gemaakte keuzes.

Oftewel: het kan op een aantal manieren volgens mij.

My personal website

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hint: Stel GoT eens voor als een beslissings boom, waarbij je eerst op Groep moet klikken dan op Forum en dan op Topic.
Replace by productgroepen, merken, type of wat dan ook.

En je hebt je nog steeds niet ingelezen imo.

[voorkauw]
Het kan dus met een DB waarbij je steeds een subgroep lager gaat zitten en daar van alle elementen laat zien.
Het kan dmv een combi met javascript. Zie veel voorbeeldjes op sites. Bijvoorbeeld wat Asus doet. Je selecteert eerst "478" in de 1e dropdown en javascript plempt de bijbehorende mobo's in de 2e dropdownmenu.
Etc Etc.

[ Voor 44% gewijzigd door Voutloos op 23-10-2003 14:10 ]

{signature}

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je kan het in genoeg talen doen, ik denk dat het eerst handig is om te weten over welke talen jij kennis hebt (of mensen in de buurt hebt die daar kennis over hebben).

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:21
mijn excuses

[ Voor 89% gewijzigd door yrew op 23-10-2003 15:55 ]

Groetjes

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:21
schrijf gewoon eerst je eigen keuzenboom met de hand en vertaal dit vervolgens naar een final state automaton.

Groetjes

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 00:10
Zo'n ding heet een Finite State Automaton. ;)
Pagina: 1