Na installatie XP gaat PC niet meer automatisch uit

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IvoBerkhoff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11-2023
Nadat ik Windows XP heb geïnstalleerd op mijn moederbord P2B gaat bij het uitzetten van de PC de power niet meer automatisch uit. Ik moet dan de PC met de hand uitzetten, hoe kan ik dat herstellen, bij Windows 98 werkte dat nl. wel? :?

ASUS P5ND2-Sli Deluxe, Pentium DualCore 3.0 Ghz. with 2 x ASUS EN6600GT Silencer 256 Mb., LG L194WT 19"wide". 2 x XP1900+ + TFT's 19"wide, Notebook BenQ 8100 Centrino 1,5. Specs: http://specs.tweak.to/8798

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 16:28
Had ik bij het mammabordje van m'n oom ook; een biosupdate en het was verholpen.. Zat namelijk een non ACPI bios in en XP wilde de computer niet uitschakelen met via APM..

Welke bios heb je er nu inzitten en is er geen update voor uit?

Pvouput live

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:05
Ga naar Start > Control Panel (Confi Scherm) > Power Options > Tabblad "APM " wil doe the trik :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 22:51

Garrett

Watercooler

Ik heb dit dus ook, alleen als de PC een nacht lang heeft aangestaan.
Hou ik dan 5 seconden de powerknop ingedrukt zodat ie handmatig uitgaat, en start ik weer opnieuw op dan krijg ik ook geen error, maar 't is wel vervelend

Heeft ie maar een uur of 2 aangestaan dan gaat ie wel uit als ik afsluit :D

Weet iemand hoe dit kan?

I love watercooling

• IvoBerkhoff
Ben ik weer, ik heb mijn kennis gesproken, maar het uitgaan is nog niet goed. Ik heb de eerdere berichten gebruikt, daar kan het verder niet meer aan liggen volgens mij. Het blijkt namelijk dat als de PC wordt uitgezet die weer vanzelf opnieuw gaat opstarten. Uitzetten gaat dus alleen als ik de startknop een paar seconden in druk. Wie weet meer?

ASUS P5ND2-Sli Deluxe, Pentium DualCore 3.0 Ghz. with 2 x ASUS EN6600GT Silencer 256 Mb., LG L194WT 19"wide". 2 x XP1900+ + TFT's 19"wide, Notebook BenQ 8100 Centrino 1,5. Specs: http://specs.tweak.to/8798

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:16

momania

iPhone 30! Bam!

IvoBerkhoff schreef op 21 november 2003 @ 20:41:
Ben ik weer, ik heb mijn kennis gesproken, maar het uitgaan is nog niet goed. Ik heb de eerdere berichten gebruikt, daar kan het verder niet meer aan liggen volgens mij. Het blijkt namelijk dat als de PC wordt uitgezet die weer vanzelf opnieuw gaat opstarten. Uitzetten gaat dus alleen als ik de startknop een paar seconden in druk. Wie weet meer?
Vertel dan op z'n minst even welke opties je uit de andere topics hebt geprobeerd?
Zo is het voor ons ook gokken wat je wel of niet gedaan hebt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• IvoBerkhoff
Okay sorry, ik heb een bios-update gedaan en ook heb ik de APM functie aangezet.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In sommige gevallen wil dit nog wel eens werken (wel based op win2k en uit het hoofd, maar goed)..

Kijk in je Device manager met Hidden Devices aan bij non-plug n play devices, daar staat een NT-APM support item disabled.

Zet je deze aan, werkt je power down on shutdown wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb hetzelfde ook ooit eens gehad met een PC, ik heb toen Windows XP Servide Pack 1 gedownload, heb die geïnstallerd, en het probleem was over.

Misschien ook eens proberen

• IvoBerkhoff
De laatste bios had ik reeds geflashed. Ik heb de optie met het een her-installatie geprobeerd en het lukt mij om de ACPI te kiezen, daarna inderdaad volgens het document kan ik kiezen voor 'R'. Echter, als ik dan het systeemnummer moet kiezen, dat is bij mij "1: c:\windows" moet ik een administrator wachtwoord opgeven, dat ik NIET heb ingevoerd, dus vul ik ook niet in en geef een 'enter'. Daarna geeft de PC aan: "c:\windows" en weet ik niet hoe ik verder moet. Ik heb het idee dat de installatie wordt afgebroken en zie ik inderdaad bij een volgende try dat er weer een överig"systeem wordt hrkend ipv een "ACPI" . Hoe ga ik nu verder?

• IvoBerkhoff
De laatste bios had ik reeds geflashed. Ik heb de optie met het een her-installatie geprobeerd en het lukt mij om de ACPI te kiezen, daarna inderdaad volgens het document kan ik kiezen voor 'R'. Echter, als ik dan het systeemnummer moet kiezen, dat is bij mij "1: c:\windows" moet ik een administrator wachtwoord opgeven, dat ik NIET heb ingevoerd, dus vul ik ook niet in en geef een 'enter'. Daarna geeft de PC aan: "c:\windows" en weet ik niet hoe ik verder moet. Ik heb het idee dat de installatie wordt afgebroken en zie ik inderdaad bij een volgende try dat er weer een "overig" systeem wordt herkend ipv een "ACPI" . Hoe ga ik nu verder?

Pagina: 1