Toon posts:

SUN monitor onder windows

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SUN GDM 20D11 en nu wil ik die laten draaien onder MS Windows 2000 Professional. Hij doet het alleen in 1024x768@60 Hz, maar dan is er aan de linkerkant nog een zwarte balk en ik zou het helemaal niet erg vinden als de refreshrate wat omhoog ging.

Onder Linux doet hij het goed, met de volgende instellingen:
DotClock 129.760
HTimings 1280 1290 1590 1600
VTimings 1024 1030 1050 1067
Flags "-VSync" "-HSync"

Ik heb een VIA EPIA met Trident Blade 3D core en een VIA 8601A NorthBridge. De drivers hiervan laten me niet echt aankloten wat betreft de instellingen. Eigenlijk zou ik Matrox Powerdesk o.i.d. moeten hebben, maar dat werkt toch alleen als je ook een Matrox kaart hebt? Weet iemand hoe ik deze monitor goed werkend kan krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 13:58 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

In WinXP kun je een refreshrate override instellen.
Display Settings - Advanced - Monitor - (Hide modes monitor cannot display uitvinken) - 120Hz instellen. Als ik je startpost goed lees kan de monitor dat aan.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 23 oktober 2003 @ 13:51:
In WinXP kun je een refreshrate override instellen.
Display Settings - Advanced - Monitor - (Hide modes monitor cannot display uitvinken) - 120Hz instellen. Als ik je startpost goed lees kan de monitor dat aan.
Bij mij heet dat "Modi die deze monitor niet kan weergeven verbergen", maar dan blijft er alleen nog 60, 75 en 85 Hz staan. En daarvan werkt alleen 60.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:15
Is het niet een fixed frequency Sony monitor? Dan zul je de monitor intern aan moeten passen om op de pc als standaard monitor te gebruiken. Vast wel wat te vinden op internet.

Verwijderd

Topicstarter
biobak schreef op 23 October 2003 @ 20:30:
Is het niet een fixed frequency Sony monitor? Dan zul je de monitor intern aan moeten passen om op de pc als standaard monitor te gebruiken. Vast wel wat te vinden op internet.
Het zou best kunnen dat het een fixed-freq. is, maar hij is al aangepast en hij doet het onder Linux.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als wat voor monitor staat het scherm geinstalleerd onder Windows?
Als ie nu Standaardbeeldscherm is, moet je em eens op PlugnPlay monitor zetten. Lange tijd niet meer gedaan, maar ik dacht dat je dan meer opties qua refreshrates te zien krijgt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25
Ik vraag me af wat de max frequentie van zo'n chip is. Heb je al drivers geinstalleerd, en op lagere resoluties 800*600 kan je dan wel 85 of 100 hz pakken. Anders is hetzelfde probleem als bij nvidia.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vraagje: ik heb hier ook zo'n SUN monitor staan, maar die heeft een nogal rare connector. Heeft jouw scherm dat ook? En indien ja, hoe heb je het opgelost?
Zelf adaptortje in elkaar geprutst of ergens op internet gekocht of zo?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Die aansluiting is waarschijnlijk een 13w3 connector, er zijn converters voor te vinden mar die zijn (als ze al te vinden zijn) erg prijzig.
Ook is het vaak zo dat die monitoren inderdaad fixed frequency zijn en kunnen dan ook vaak alleen aangeloten worden op speciale fixed frequency videokaarten en Matrox kaarten.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor had inderdaad een 13w3 connector, maar na een beetje solderen was dat ook weer opgelost.

Met mijn probleem ben ik intussen niet verder gekomen, ik ga me maar eens verdiepen in de INF bestanden.
Pagina: 1