Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
ik denk het wel, nu doet ie het misschien maar 9 jaar ipv 10 
maar ik vind het al zonde om een CPU van 5 jaar of ouder nog van 220v te voorzien, het probleem (als er een probleem is) is dus voor de volgende eigenaar (schroothoophandelaar)
maar ik vind het al zonde om een CPU van 5 jaar of ouder nog van 220v te voorzien, het probleem (als er een probleem is) is dus voor de volgende eigenaar (schroothoophandelaar)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Eens met bovenstaande...
Doordat je CPU constant aan het werk is, word hij warmer (hoeveel?) daardoor 'slijt' deze meer. (hoeveel?) maakt het uit voor je levensduur? vast, maar voordat deze genoeg bekort is om mankementen te veroorzaken, is de CPU al antiek geworden.
Hamish
Doordat je CPU constant aan het werk is, word hij warmer (hoeveel?) daardoor 'slijt' deze meer. (hoeveel?) maakt het uit voor je levensduur? vast, maar voordat deze genoeg bekort is om mankementen te veroorzaken, is de CPU al antiek geworden.
Hamish
RC5 past zich meestal aan aan de situatie, is het verstandig om tijdens Unreal Tournament RC5 aan te laten staan? Of kun je beter de koe uitschakelen??
Whatever.
Het maakt niet echt veel uit, als je 128 mb merk je het echt niet, ik geloof dat die koeien 1mb geheugen in beslag nemen, en procesor laat ie met rust (als het goed is vertrouw het niet helemaal).
F.
F.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Sinds wanneer slijt een processor? Hij is toch niet mechanisch? Te veel warmte is niet goed voor zo'n beestje dat weten we allemaal. Maar als beetje tweaker weet je dat toch en heb je daar toch al lang wat aan gedaan? Dus gaatie nog steeds lang genoeg mee. Ik heb nog nooit een versleten processor gezien... echt niet! kapotte dat wel... te veel spanning of TE hoge temperatuur ja dan begeven ze het.
Processors zijn dan wel niet mechanisch, maar bij zeer langdurig gebruik treedt wel een proces op dat electromigratie heet en dat er in het kort op neerkomt dat de "printbanen" binnenin er steeds minder regelmatig uit gaan zien tot er misschien onbedoelde connecties of onderbrekingen bestaan. Wordt je processor zwaarder belast dan is hij gemiddeld warmer en treedt dit proces sneller op.
Als een processor kapot gaat doordat ie boven zijn maximale werktemperatuur wordt gebruikt (b.v. door overklokken of onoordeelkundig aangebrachte koeling (of knulligheid van Intel technici
) dan heb je kans dat er simpelweg iets doorbrandt. In tegenstelling tot electromigratie is dat echter geen langzaam maar een vrij snel proces
Als een processor kapot gaat doordat ie boven zijn maximale werktemperatuur wordt gebruikt (b.v. door overklokken of onoordeelkundig aangebrachte koeling (of knulligheid van Intel technici
slijten.. kapot gaan. hoe je het noemen wilt.
Ik vraag me wel af in hoeverre een verschijnsel als electronmigratie in de praktijk effect heeft, bij zowel gewone als overklokte processor. De temperatuur speelt daarbij namelijk een rol.
Hamish
Ik vraag me wel af in hoeverre een verschijnsel als electronmigratie in de praktijk effect heeft, bij zowel gewone als overklokte processor. De temperatuur speelt daarbij namelijk een rol.
Hamish
Meendering, ik loat mien koeiŽn altied graz'n, behalve als ik aan het branden ben, niet zozeer vanwege de CPU belasting maar omdat ik tijdens het branden zo min mogelijk proggies mee laat lopen
kan iemend me vertellen hoe ik die koeiekop krijg, ik ben ut vergeten en kan het ook niet meer vinduh
Mooh
kan iemend me vertellen hoe ik die koeiekop krijg, ik ben ut vergeten en kan het ook niet meer vinduh
Mooh
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
ik weet niet of veel cpu belasting slecht is voor je computer, maar wat ik wel weet is dat het aanzetten van een computer slecht is voor alle componenten (bij harddisken staat meestal in specs zelfs hoevaak ze aangezet (=stroom op gezet) mogen worden.
dus als je nou 24/7 blijft grazen
zit je altijd goed !!!
dus als je nou 24/7 blijft grazen
Verwijderd
Om de koekop weer terug te krijgen moet je de client starten File>Configuration>Start-up. In dit scherm moet je het vinkje weghalen bij run hidden, without tray icon. Je koe is weer uit te sloot gehaald.
Verwijderd
ach, na 1/2 jaar heeft niemand zijn ouwe cpu nog aan staan
die ligt dan al lang bij de schroot... of bij je kleine broertje
Verwijderd
Een CPU hoeft 't van mij niet langer dan 2 jaar te doen. Dus van mij mag m'n koe vreten totdat-ie koliek heeft
Pagina: 1