Ik wil het volgende kunnen berekenen met JavaScript: de werkelijke content hoogte/breedte die maximaal op de resolutie van de bezoeker kan worden behaald als de browser gemaximaliseerd zou zijn en dus browserheight - buttonbarheight - statusbarheight - alle andere frutsels die de bezoeker in zijn browser heeft gezet. Hetzelfde geldt voor de breedte.
In Moz/Netscape kan ik het volgende berekenen:
Hiermee krijg ik een constante waarde terug van de beschikbare hoogte in de browser op de gebruikte resolutie, of de browser nu is gemaxt of zeer klein is gezet.
In IE kan ik echter niets vinden wat hier op lijkt. Al geprobeerd met document.body.offsetHeight, document.body.scrollHeight, document.body.clientHeight en document.documentElement.clientHeight maar dit geeft allemaal niet het gewenste resultaat. Het is allemaal afhankelijk hoe groot de bezoeker zijn browser heeft gesized.
Iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost in IE ?
Edit:
Oops... kan een mod de topic titel aanpassen in [JavaScript] Maximale hoogte browser content venster oid?
In Moz/Netscape kan ik het volgende berekenen:
code:
1
| screen.availHeight - (window.outerHeight-window.innerHeight) |
Hiermee krijg ik een constante waarde terug van de beschikbare hoogte in de browser op de gebruikte resolutie, of de browser nu is gemaxt of zeer klein is gezet.
In IE kan ik echter niets vinden wat hier op lijkt. Al geprobeerd met document.body.offsetHeight, document.body.scrollHeight, document.body.clientHeight en document.documentElement.clientHeight maar dit geeft allemaal niet het gewenste resultaat. Het is allemaal afhankelijk hoe groot de bezoeker zijn browser heeft gesized.
Iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost in IE ?
Edit:
Oops... kan een mod de topic titel aanpassen in [JavaScript] Maximale hoogte browser content venster oid?
[ Voor 6% gewijzigd door slm op 23-10-2003 13:35 ]
To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.