Toon posts:

Na BIOS update andere temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een BIOS update gedaan heb zijn m'n temperaturen drastisch omlaag gegaan.
eerst was het :

idle stressed
CPU: 47 52
MB: 22 24

nu is het:

idle stressed
CPU: 35 42
MB: 15 17

Is dit normaal of zijn dit nu foutgemeten ratings?

Verwijderd

Welk moederbord heb je ?
Er kan een bugfix zijn geweest in die laatste bios waardoor je temps wel goed uitgelezen worden.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Het kan inderdaad zijn dat door een bios update de waardes van de temperaturen veranderen. Bij sommige updates van sommige borden wordt de temperatuur sensor opnieuw gecalibereerd.

Wat voor bios en mobo gebruik je eigenlijk. Iets meer informatie in je startpost zou wel welkom zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord is trouwens een Asus A7V333-X met de nieuwste BIOSupdate.
En CPU wat er nu in zit is een 2200+ @ 2150mhz met een FSB van 187. Alles loopt voor de rest stabiel alleen ik vraag me af dus over die temp ratings.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

Jah bij asus is dit heel bekend dat zijn egt waardes die je met een kater kan nemen.
Neej deze veranderen echt enorm. Op werk hebben we hier ook veel voorbeelden van.
Niet echt iets waar je je druk over hoeft te maken.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

MB 15 17.... volgens mij moet het in je huis wel wat warmer zijn dan 15 graden, of niet dan? Het lijkt mij dan ook dat de eerste temperaturen betere de echte situatie weergeven dan de tweede temperaturen

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Ik heb zelf een tijd geleden een biosupdate gedaan voor mijn mobo.
Daar ging de temp met zo'n 7 a 8 gradem omhoog :?:?

P.S. ook ASUS

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 13:50 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik had hetzelfde met mn Epox 8kha+. Met de standaard meegeleverde bios zijn mn temps lager. Toen ik ging updaten naar de laatste versie (weet niet meer welke nu) gingen mn temps omhoog.
Jammer dat die update ook de boosdoener was van kraken en echo toevoegingen als ik spelletjes speelde (sblive 1024ve)

Dus nu weer terug bij mn oude bios...

[ Voor 1% gewijzigd door aramdin op 23-10-2003 13:52 . Reden: typo ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Die temps boeien weinig. Het is alleen maar wat er uitgelezen word. De echte temp blijft natuurlijk gewoon hetzelfde, want je koeling word niet ineens beter ofzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 13:56:
Die temps boeien weinig. Het is alleen maar wat er uitgelezen word. De echte temp blijft natuurlijk gewoon hetzelfde, want je koeling word niet ineens beter ofzo :P
Ooh dat is minder dacht dat dat echt gebeurde 8)7
Nee maar goed dan weet ik genoeg. Lekker belangrijk die temps ze bezorgen me alleen maar hoofdpijn |:(
Pagina: 1