Toon posts:

DHCP-server opsporen

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik een DHCP-server kan opsporen??
Ik heb nl. het vermoeden dat iemand (illegaal) een DHCP-server heeft draaien op ons bedrijfsnetwerk.
Sommige mensen hebben problemen met inloggen en krijgen ook geen IP-adres toegewezen.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 10:06

MAZZA

Barbie is er weer!

Krijgen de pc's wel een ip toegewezen dan ? Dan zou je met ipconfig (:?) of winipcfg eens kijken waar die z'n ip vandaan heeft. Als ze geen ip toegewezen hebben lijkt het me geen DHCP.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Ehm..

is het geen idee om even (5 min) je eigen dhcp uit te zetten, (al trek je de stekker er even uit) en dan op een workstation met ipconfig of winipcfg een nieuw ip-adres aan te vragen? (eerst wel releasen)
Als dat lukt, zit er nog een dhcp-server. Vervolgens moet je er met traceroute e.d. wel achter kunnen komen op welk ip.

Leven is meervoud van lef

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
En evt een sniffer ernaast draaien om te kijken wat ie meestuurt en wie het evt is aan de broadcastnaam.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:13

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je een IP van een DHCP krijgt ... weet je meteen het IP adres van dat ding.
Met dat IP Adres kun je weer een stuk verder komen dunkt mij...

Suc6!
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !! Met deze tips zal het wel lukken.

Verwijderd

Als je geen IP-adres krijgt heeft dat volgens mij meer mee te maken dat sommige mensen een static (vast) ip-adres hebben ingevuld die "toevallig" in de IP-range van de DHCP server vallen. Dan kan de DHCP deze niet meer weggeven en kun je te kort aan IP-adressen krijgen.
Pagina: 1