PC boot soms wel, soms niet

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik een nieuw mobo in mijn pc geplaatst. namelijk een GA-6VXDC7
Ik heb daar al redelijk wat problemen mee gehad. In eerste instantie wilde hij niet goed werken met de USB poorten. ( hij startte dan gewoon niet door, om het moment dat hij windows moest gaan laden stopte hij dan gewoon)

Nu heb ik een nieuw bios geflasht en is het probleem met de USB poorten opgelost. Nu geeft hij wanneer ik de PC opstart alleen geen beeld. Als ik hem dan reset start hij wel goed op. Ook hapert ineens mijn tv-kaart. Hij gaf altijd goed beeld op dit moederbord ,maar na het nieuwe bios hapert hij.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Er is nog een nieuwere versie van een bios voor dit moederbord maar dit is een Beta versie. En ik ben een beetje huiverig om die te flashen...

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Check eerst deze FAQ maar over Hangen & Opstartproblemen:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Mijn eerste gok is: Je voeding is niet krachtig genoeg.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Heb je al je insteek kaarten ed al aangedrukt? je geheugen erin en eruit? maakt je mobo niet per ongeluk contact met je backplate? Haal je pc ff uit elkaar en zet em dan weer in elkaar (iig al je insteekkaarten eruit en het liefst je mobo eruit.) is het probleem dan niet verholpen dan is het waarschijnlijk een fout in het bios.

edit:
ben het met jumpstart eens, kan idd ook

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 13:29 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39
Lijkt mij een probleem met de videokaart ,welke chipset is het :? En wat voor videokaart :?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Het probleem is dat hij het na de BIOS flash dus ineens niet meer goed doet. Hij heeft op dit moederbord al stabiel gedraaid. Het Bios heb ik geflashed omdat hij de USB apparten niet goed wilde herkennen.

Ik kan niet ontdekken hoeveel de voeding is, Volgens mij 300 watt, Er zit BTW 1 Pentium3 733 in. (2 CPU Socket is dus niet bezet)

Het vage vind ik dat hij helemaal geen beeld geeft, als ik reset dan doet hij het wel gewoon,

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03
Mijn buurman had dit ook, pas na een reset startte de pc op. We hebben toen contact opgenomen met Abit (was een abit bord :P), en die hebben het omgeruild, het bleek defect te zijn. Misschien ligt het aan je moederbord?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Dit soort opstartproblemen kan aan een groot aantal oorzaken te wijten zijn. Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Soms kreeg ik geen beeld na het aanzetten van de PC. Na een reset startte het systeem wel gewoon op. Ik weet niet waar dit aan heeft gelegen - ik heb nu een zwaardere voeding, maar het kan ook gewoon de videokaart zijn geweest die niet goed in zijn slot zat.

De meeste problemen bij het booten zijn te wijten aan een te zwakke voeding of een voeding met te zeer schommelende voltages. Je PC neemt de meeste stroom tijdens het booten, dan moeten alle componenten op snelheid komen (harde schijf, ventilatoren) en tijdens het booten is je systeem ook het meest gevoelig voor fouten (gaat er iets mis tijdens de POST, dan start je systeem dus ook niet op).

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

als je het mij vraagt, ligt dit aan je voeding... probeer eens een andere (als het even kan zwaardere, maar hoeft niet persé) erin te zetten :)

Je kan ook proberen je systeem kaal te maken, oftewel alles behalve geheugen, proc, videokaart en de HD, waar je opererende systeem op draait, eruit halen en kijken hoe het dan draait :)

Hoi

• []InTeR[]
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb eens me voedings regulator of iets dergelijks op me mobo verknalt...

Daarna had ik exact het zelfde, en als die draaide met veel pijn en moeite liep ie ook snel weer vast.

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Heb je toevallig usb powered apparaten aan je pc hangen? Haal die er eens af en kijk of dat het probkeem verhelpt. Ik heb dit ook gehad met mijn canon scanner (zonder adapter, voeding compleet via usb).

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Pagina: 1