Installeren nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008

• Spec87
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11-2020
Nou, het feit is dus dat ik een athlon xp 2000+ heb weten te ritselen :*) , en daarmee ga ik dus mijn huidige 1800+ vervangen. De koelpasta heb ik al in huis, alleen nu vroeg ik mij af hoe ik dit het beste (lees: voor de beste overclock) kan doen. Ik snap dat eerst de koeler (het betreft een Whisperrock3) eraf moet, dan de processor. Maar dan?
1. De processor erin, koeler schoonmaken, (polijsten?, en zo ja, hoe moet dat, en waarmee maak ik 'm schoon, aceton ofzo?), koelpasta (moet dat op de koeler of op de proc. of op beide?), en dan nl. voorzichtig de koeler op de socket zetten.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Je hebt het idee aardig door, maar net niet helemaal ;) De koelpasta moet in een zo dun mogelijk laagje worden aangebracht op de core van de cpu, het is alleen de bedoeling om het contact te verbeteren, en zo min mogelijk een extra laag te creeeren. Dun is hier dus ook zo dun als je voor mekaar krijgt zonder de core te ontbloten. De basis van de heatsink moet natuurlijk zo glad mogelijk zijn, polijsten is een optie maar de wrock3 is op zich al aardig glad en is verder toch niet zo enorm gericht op oc'en, dus wat dat betreft zou ik de moeite niet nemen...

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
*kuch*

PMG FAQ

:P

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Gewoon je koelblok met wat WC papier en een schoonmaak middel (niet te aggresief) schoonmaken. Dan een miniscuul stipje koelpasta op je core, koelblok erop duwen, kijken of je hele core wit is, er eventueel een beetje bij doen, totdat de hele core bedekt is met een super dun laagje.
Dan koelblok op je core duwen, en het ene haakje vast maken, zorgen dat je koelblok niet kantelt, en dan de andere kant vasthaken.

Staat toch echt in de search hoor!

En de veduidelijking staat hieronder : bredend in "Installeren nieuwe processor"

[ Voor 12% gewijzigd door bredend op 23-10-2003 13:11 ]

• rvanlooijen
bredend schreef op 23 October 2003 @ 13:06:
Gewoon je koelblok met wat WC papier en een schoonmaak middel (niet te aggresief) schoonmaken. Dan een miniscuul stipje koelpasta op je core, koelblok erop duwen, kijken of je hele core wit is, er eventueel een beetje bij doen, totdat de hele core bedekt is met een super dun laagje.
Dan koelblok op je core duwen, en het ene haakje vast maken, zorgen dat je koelblok niet kantelt, en dan de andere kant vasthaken.

Staat toch echt in de search hoor!
Aceton zoals hij zelf al zei is een hele goeie optie ;)

Verder vind ik de door jou genoemde methode niet al te best, het veroorzaakt vaak een iets te dikke laag, en het komt voor dat het niet goed verspreid... afrader vind ik dus...

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Dan begrijp je me dus niet :)

Niet zo gek ook :P

JE moet dus een drupje erop doen, en dan koelblok erop duwen, en dat HERHALEN totdat overal op de core koelpasta is geweest, hoe weinig ook.
Ik heb met deze manier altijd een minimaal wit randje (lees: overschot) om mijn core heen :)

• rvanlooijen
bredend schreef op 23 October 2003 @ 13:10:
Dan begrijp je me dus niet :)

Niet zo gek ook :P

JE moet dus een drupje erop doen, en dan koelblok erop duwen, en dat HERHALEN totdat overal op de core koelpasta is geweest, hoe weinig ook.
Ik heb met deze manier altijd een minimaal wit randje (lees: overschot) om mijn core heen :)
Ik snap juist wel wat je bedoeld ;) Alleen het probleem is vaak dat -ervan uitgaande dat het in 1 keer goed gaat en je overal je pasta krijgt en nog evenredig verdeeld ook- je een beetje een zootje veroorzaakt op de heatsink... waardoor het weer totaal niet evenredig is na plaatsing, of te dik (dubbel). Nou kan je wel bij elke poging tot plaatsing met aceton oid je heatsink gaan afwerken, maarja... uiteindelijk bereik je in het ideale geval hetzelfde als de door mij genoemde methode, maar lastiger dan ff met een oud pasje of plastic kaartje oid :P

Verwijderd

Dit is wel heel erg basic, en te vinden in de FAQ's.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.