Toon posts:

[Winnt 4.0/IE] Problemen met ActiveX? in sites na uitrol KB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na het uitrollen van deze patch (MS3-041 KB823182) binnen ons bedrijf regent het klachten over mensen die waarschuwingswindows krijgen als ze sites met activeX bekijken we vermoeden dat dat het tenminste is omdat deze patch hier iets aan veranderd.

Op technet kon ik niks vinden. En op groups.google.com ook niks. Deinstallatie van de patch helpt maar we vinden liever een oplossing dan een workaround. We hebben wat gespeeld met security settings van de internet explorer maar dit hielp weinig. De patch lijkt ook geheel willekeurig wel of niet te werken. Alle machines waar dit probleem zich voordoet draaien op NT4 en hebben Internet explorer 5.5 sp2

de preciese melding is:

Security alert:
Information you exchange with this site cannot be viewed or changed by others. However, there is a problem with the site's security certificate.

The security certificate was issued by al company you have not chosen to trust. View the certificate to determine whether you want to trust the certifity authority.

The security certificate date is valid.

The security certificate matches the name of the page you are trying to view.

----

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit soort geintjes komen ineens wel te voorschijn als de datum echt helemaal niet goed staat.

Heb je daar al naar gekeken? :)

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Vinnie schreef op 23 October 2003 @ 13:00:
Dit soort geintjes komen ineens wel te voorschijn als de datum echt helemaal niet goed staat.

Heb je daar al naar gekeken? :)
datum wordt via het inlogscript bij iedereen gesynced. ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarschijnlijk moet je even een stel updated root certificates installeren (ook beschikbaar op Windows Update als ik het goed is), dan zou het in orde moeten zijn.

Verder hoort dit topic eigenlijk thuis in Software Algemeen omdat het over IE gaat, daarom verplaats ik hem daar maar naar toe.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 23 October 2003 @ 13:20:
Waarschijnlijk moet je even een stel updated root certificates installeren (ook beschikbaar op Windows Update als ik het goed is), dan zou het in orde moeten zijn.

Verder hoort dit topic eigenlijk thuis in Software Algemeen omdat het over IE gaat, daarom verplaats ik hem daar maar naar toe.
heb je een rechtstreekse downloadlink?
Zo dat ik ze zelf kan deployen.
ik vind ze alleen maar op windowsupdate

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 13:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing van certificates werkt niet. Tijd ook maar voor de zekerheid gecontroleerd. werkt ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost het was een combinatie van 2 patches
oplossing:

Q828750 deinstalleren

reboot

KB823182 deinstalleren

Reboot

Q828750 installeren (ms040)

reboot

KB823182 installeren (ms041)

reboot