Maximale Resolutie Webcam

Pagina: 1
Acties:

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 22:58
Omdat mijn topic in het windows forum werd gesloten open ik deze hier

Hai,

Ik zit nog met een project van mijn ex-stageplaats opgescheept.
De bedoeling is om 2 plaatjes van een onderwerp te combineren in 1 plaatje, met datum en gegevens.

Nu had ik een programma gevonden (booru -> www.booru.net) die kun je zo instellen dat hij elke seconde een plaatje op je HD opslaat.
Hieromheen heb ik een php scriptje gemaakt.

Op zich werkt het allemaal heel goed, alleen het probleem is de resoltutie.
Welke webcam ik ook probeer, ik krijg geen resoluties hoger dan 320 x 240.
Vervolgens heb ik geprobeerd met een on-capture-boars van trust, en ook hier krijg ik geen resoluties hoger dan 320x240

Waar kan dit aan liggen?
Ligt het aan de 5 verschillende camera's ? Of ligt het aan windows?

De bedoeling is dat ik ongeveer een resolutie krijg van 1024 x 768

---
Nico

--
In de replys op
[rml][ XP] Maximale Resolutie Webcam[/rml]

Wordt gezegd dat ik er een digicam aan zou kunnen hangen... Ook dit heb ik geprobeerd.
Er wordt ook gezegd dat er wel webcams zijn die een hoge resolutie aan kunnen.

Weet iemand een bedrijf die deze camera's verkoopt?

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 22:58
Ik heb een aantal camera's gevonden, maar deze worden allemaal geinterpoleerd.

Het kan ook een gewone camera zijn, maar moet dan wel een webcam functie ondersteunen in hoge resolutie

[ Voor 8% gewijzigd door GewoonNico op 27-10-2003 13:59 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De meeste webcams hebben idd zo'n lage resolutie. :)
Sommige neppen de boel door te interpoleren.
Je zal moeten zoeken naar een webcams of semi-professionel camera die wel een hogere resolutie uitspuwd.

Senile! Senile Oekaki

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Heb ik je een poosje terug niet geadviseerd een Isight te halen in een zelfde soort topic ?
Zo nee, sorry.

Evt. kan je een oud videocammetje aansluiten ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het script het bestandje 'streamend' doorsluizen naar een ander (sub)script die de resolutie aanpast. (De foto even interpoleert/uitvergroot).

1024*786 ? Logitech Quickcam 4000 misschien ???

Bij je elektronicaboer een digitale camera halen misschien van + €€€

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Hydraulik-Phunk schreef op 27 oktober 2003 @ 18:53:
Heb ik je een poosje terug niet geadviseerd een Isight te halen in een zelfde soort topic?
In dat topic (Hydraulik-Phunk schreef op 22 oktober 2003 @ 21:14) adviseer je die Apple iSight, maar op de Apple-site lees ik: "Requires iChat AV Software (not included), Mac OS X v.10.2.5 or later, 600MHz G3 processor or higher, Broadband Internet connection."

Werkt dat ding ook onder Windows? De topicstarter is hier duidelijk naar op zoek, maar ik stiekem ook. ;) Vandaar de schop.

(Ik heb geruchten gehoord dat iChat AV geport gaat worden/is geport naar Windows, maar nergens nog bevestiging daarvan gezien. En ook niet of die software dan met de iSight gaat werken)

Overigens kan ik de topicstarter aanraden eens naar zijn algoritme of naar de manual focus van de webcam te kijken, want logo's herkennen moet ook met een slechte webcam wel lukken, afhankelijk van de eisen.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Nou, gevonden.
The iSight even plugs into PCs, where we used it with Yahoo! Messenger and NetMeeting. But on a PC, the microphone doesn't work because it lacks a Windows driver (Apple says third parties are welcome to write such a driver).
Dus hij werkt. Het schijnt echt een fantastisch apparaat te zijn, en zijn (flinke!) prijs waard te zijn.
Pagina: 1