Toon posts:

Focus functie verpest back page functie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele lange tabel op mijn pagina staan, rechts staat er een menu met een zoekveld erin. Mijn pagina is engelstalig of nederlandstalig te benaderen. Het zoekveld bestaat in het engels en in het nederlands.
Op het zoek veld heb ik een javascriptje gezet zodat de cursur hier altijd in staat.

code:
1
2
3
4
5
if 
(parent.location.href.indexOf('fsen') >= 0)
{document.searchformEN.lookupEN.focus()}
else
{document.searchformNL.lookupNL.focus()}

Dit scriptje kijkt dus eerst of er een NL of EN stylesheet aangeroepen is in de url en beslist dan vervolgens in welk veld hij de cursor moet zetten.

Het probleem is als ik helemaal onderin de tabel naar beneden scroll en vervolgens in een rij op een link klik die in hetzelfde window geopend word. Deze pagina bekijk en vervolgens in Internet explorer op de Back button klik ik weer helemaal boven in de tabel kom precies waar de cursor staat in het rechtermenu. Als ik dit scriptje weg haal dan werkt alles oke, dus het ligt echt aan het scriptje, dat ik niet terug kom op de pagina waar ik was gebleven in die rij. Is hier een oplossing voor doormiddel van een aanpassing of bestaat dit gewoon niet, dus dat ik ervoor moet kiezen of de focus of geen focus.

De tabel bestaat uit meer dan 300 rijen, het is echt lastig om dan weer naar beneden te scrollen en dan weer een link te openen en dan telkens herhalen wat je deed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 12:50 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Ik heb het even getest maar de backknop werkt nog uitstekend ook met die focus. Alleen wat gebeurt er: hij gaat terug naar de vorige pagina naar de onderkant, direct daarna komt die focus en springt hij terug naar boven. Dat komt omdat het gefocusde element altijd op het moment van focussen in beeld gezet word (door de browsers).

Ik zie wel een oplossing: checken of het document gescrolled is bij het openen, zo ja dan niet focussen, zo niet dan focussen:
JavaScript:
1
<body onload="if ((document.body.scrollTop) == 0) { document.forms['searchform'].elements['lookup'].focus(); }">

Verwijderd

Topicstarter
André, het werkt ik ga het morgen verder uitwerken, ik wil je bedanken voor je mooie idee, BEDANKT. Je hebt me echt geholpen!!