dag luitjes, ik heb een tv kaart geleend van een vriend van mij, maar ben de handleiding kwijt. Maar mijn vraag is, ik heb 4 uitgangen bij mijn tv kaart. 1 daarvan is voor tv-in, maar voor tv out weet ik niet welke uitgangen ik moet gebruiken. 1 is net als een ps/2 aansluiting, daarnaast zit een gele tulp aansluiting, daarnaast zit de tv-in en daarnaast weer zit een soort coax kabel. Kunnen jullie mij misschien vertellen wat ze zijn en welke ik het beste kan gebruiken. alvast bedankt
De gele tulp is dacht ik S-Video.
Als je de s-video stekker erin steekt een aansluit op je tv heb je dus beeld.
Als er geen s-video input in je tv zit, maar SCART, moet je een omzetter kopen...
Ik dacht dat het zo was, xcuse me alst niet zo is
Als je de s-video stekker erin steekt een aansluit op je tv heb je dus beeld.
Als er geen s-video input in je tv zit, maar SCART, moet je een omzetter kopen...
Ik dacht dat het zo was, xcuse me alst niet zo is
[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 23-10-2003 12:09 ]
Wauw, een sig!
Verwijderd
geel=composit
"ps/2"=svhs
de anderen weet ik ook niet, ik denk gewoon analoge coax aansluiting
"ps/2"=svhs
de anderen weet ik ook niet, ik denk gewoon analoge coax aansluiting
dus met andere woorden, ze zijn allebei goed en ik hoef maar 1 van de 2 te gebruiken. dan heb ik ook geluid neem ik aan... Wat is dan eigenlijk het verschil tussen die 2????
S-video geeft een beter beeld dan composiet.Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 12:29:
dus met andere woorden, ze zijn allebei goed en ik hoef maar 1 van de 2 te gebruiken. dan heb ik ook geluid neem ik aan... Wat is dan eigenlijk het verschil tussen die 2????
En voor audio zul je toch bij je geluidskaart moeten zijn, niet bij de TV kaart.
Punctuality is the politeness of kings
ander stekkertje 
en enigszins beter signaal over S-video
verschil composiet SVHS
(NB audio kan intern worden doorgelust (à la cd-rom), maar ook buitenom: audio-out van TV-kaart met een kabeltje (2 * 3,5 mm cinch stekker) 'inprikken' op de audio-in van je geluidskaart)
en enigszins beter signaal over S-video
verschil composiet SVHS
(NB audio kan intern worden doorgelust (à la cd-rom), maar ook buitenom: audio-out van TV-kaart met een kabeltje (2 * 3,5 mm cinch stekker) 'inprikken' op de audio-in van je geluidskaart)
[ Voor 78% gewijzigd door Brothar op 23-10-2003 12:35 ]
eagle
heb je niet even een merk/model van die kaart? dat is een stuk handiger.
- de gele aansluiting is video-in (composiet), bijvoorbeeld voor een camera
- die 'ps2' aansluiting is een s-video ingang, ook voor bijv. een camera
- de tv-coax-in had je al gevonden.
- de tweede coax, is dat een mannetje of een vrouwtje? kan nml. bijvoorbeeld ook radio zijn, of een coax (doorvoer) uitgang.
wel raar dat er geen audio-out op zit extern.
- de gele aansluiting is video-in (composiet), bijvoorbeeld voor een camera
- die 'ps2' aansluiting is een s-video ingang, ook voor bijv. een camera
- de tv-coax-in had je al gevonden.
- de tweede coax, is dat een mannetje of een vrouwtje? kan nml. bijvoorbeeld ook radio zijn, of een coax (doorvoer) uitgang.
wel raar dat er geen audio-out op zit extern.
[ Voor 4% gewijzigd door BuG2FiX op 23-10-2003 13:19 ]
Pagina: 1