i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Ik draai hier ook met een gemodde voeding (heb er een dual fan van gemaakt
)
Je kunt natuurlijk de fan pakken en die met een kroonsteentje vastmaken aan de draadjes op de print.
Je kunt het echter ook gewoon los doen, ook al vind je dat minder leuk (heb het hier wel gedaan omdat het ledfans zijn die ik gebruikt heb en ik het makkelijker vond om ze op een los draadje te hangen).
Je kunt natuurlijk de fan pakken en die met een kroonsteentje vastmaken aan de draadjes op de print.
Je kunt het echter ook gewoon los doen, ook al vind je dat minder leuk (heb het hier wel gedaan omdat het ledfans zijn die ik gebruikt heb en ik het makkelijker vond om ze op een los draadje te hangen).
Verwijderd
12V = 12V
1) Fan eruit, nieuwe fan erin.
2) Aansluiten op printplaat.
Klaar
Stap 2 kun je doen door losse connectoren te kopen in een electrozaak (zie Faq) of door de oude connector/draadjes af te knippen en aan de nieuwe fan te solderen. Wel goed isoleren met een krimpkousje.
Kroonsteentjes is een slechter idee omdat die de airflow verminderen, bij te hard aandraaien de kabel kapot drukken en als zwevend object nog steeds kortsluiting kunnen veroorzaken tegen allerlei uitstekende componenten.
Kortom, een beetje logisch nadenken en aan het werk gaan.
GoT-search: fan vervangen
1) Fan eruit, nieuwe fan erin.
2) Aansluiten op printplaat.
Klaar
Stap 2 kun je doen door losse connectoren te kopen in een electrozaak (zie Faq) of door de oude connector/draadjes af te knippen en aan de nieuwe fan te solderen. Wel goed isoleren met een krimpkousje.
Kroonsteentjes is een slechter idee omdat die de airflow verminderen, bij te hard aandraaien de kabel kapot drukken en als zwevend object nog steeds kortsluiting kunnen veroorzaken tegen allerlei uitstekende componenten.
Kortom, een beetje logisch nadenken en aan het werk gaan.
GoT-search: fan vervangen
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 12:27 ]
Dit topic is gesloten.
![]()