Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

92mm Fan voor voeding / hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Topicstarter
Ehy,

Ik ben van plan om de voeding van mijn case uit te rusten met een soort gelijke neo fan. Nu zit er in de voeding een 92m fan die met getwiste kabels op de printplaat van de voeding zitten. Iemand hier ervaring mee hoe ik dit kan aansluiten en/of ik dat beter wel/niet kan doen?

Natuurlijk bestaat er altijd de mogelijkheid het simpel te doen via een externe molex / berg, maar dat is m'n laatste optie, naja ene laatste :)

alvast bedankt...

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik draai hier ook met een gemodde voeding (heb er een dual fan van gemaakt :P)
Je kunt natuurlijk de fan pakken en die met een kroonsteentje vastmaken aan de draadjes op de print.

Je kunt het echter ook gewoon los doen, ook al vind je dat minder leuk (heb het hier wel gedaan omdat het ledfans zijn die ik gebruikt heb en ik het makkelijker vond om ze op een los draadje te hangen).

Verwijderd

12V = 12V

1) Fan eruit, nieuwe fan erin.
2) Aansluiten op printplaat.
Klaar

Stap 2 kun je doen door losse connectoren te kopen in een electrozaak (zie Faq) of door de oude connector/draadjes af te knippen en aan de nieuwe fan te solderen. Wel goed isoleren met een krimpkousje.
Kroonsteentjes is een slechter idee omdat die de airflow verminderen, bij te hard aandraaien de kabel kapot drukken en als zwevend object nog steeds kortsluiting kunnen veroorzaken tegen allerlei uitstekende componenten.

Kortom, een beetje logisch nadenken en aan het werk gaan.

GoT-search: fan vervangen

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 12:27 ]

Dit topic is gesloten.