Toon posts:

Verschil tussen Mac en PC??!

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik las net op tweakers dat de nieuwe iBooks uit zijn.. en die draaien op max. 1Ghz.. :Z hoe is dat mogelijk? en helemaal dat ze voor 1600Pleuro de deur uit gaan! 8)7
Voor dat geld kan je een monsterpc kopen (niet mac dan) Ok het ziet er onwijs gelikt uit, maar om dan een mac boven een gewoon windows systeempje te verkiezen.. wie schept er duidelijkheid in deze zaak? :7

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De search B) (zodra die weer 100% is)

[aardig]Het zijn 2 verschillende platforms, met enigszins verschillende gebruikers. Mac is vooral populair bij foto/video/geluids bewerking bijvoorbeeld.
Verder is het dus een ander type CPU, dus ook andere IPC.

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 23-10-2003 11:50 ]

{signature}

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:55

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 11:46:
hallo,
ik las net op tweakers dat de nieuwe iBooks uit zijn.. en die draaien op max. 1Ghz.. :Z hoe is dat mogelijk? en helemaal dat ze voor 1600Pleuro de deur uit gaan! 8)7
Voor dat geld kan je een monsterpc kopen (niet mac dan) Ok het ziet er onwijs gelikt uit, maar om dan een mac boven een gewoon windows systeempje te verkiezen.. wie schept er duidelijkheid in deze zaak? :7
IK heb eem notebook met een Pentium-M 1,5GHz en die is net zoals de 1GHz G4 allerminst een :O CPU.

Dat komt omdat de IPC (de hoeveelheid instructies per cycle) bij de Pentium-M en de G4 veel hoger liggen als bij de P4, een 1,5GHz Pentium-M is daardoor in de meeste gevallen even snel als een 2,4GHz P4.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12
je Moet je niet blindstaren op clockcycles. Een proc met een lager GHZ/MHZ aantal kan beter presteren dan eentje met een hoger aantal omdat ie slimmer met bepaalde instructies omgaat of bepaalde instructies in minder clockcycles kan verwerken.

Wat is er anders? Design :) Tja, je werkt met een ander os, maar kwa mogelijkheden zal je denk ik niks missen t.o.v windows of linux.

Mac's zijn verder in de grafische wereld heel populair. Of je hem boven een windows/pc syteem wil verkiezen ligt eraan wat je ermee wil doen. Niet alle games zijn mac versies van en zo zijn er vast nog wele en aantal dingen te noemen die in het voordeel van de een of de ander zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Terror op 23-10-2003 11:59 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Dus die G4 is ook zo snel als 2,4 Ghz?

Verwijderd

Topicstarter
Is een mac.. en dan bedoel ik nu even niet die Ibooks.. ook prettig met 3d proggies zoals maya, lw, rhino?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een 1GHz Powerbook G4.. ik kan de snelheid nergens mee vergelijken, maar hij is voor mij snel genoeg. Kan er gewoon op surfen, video editen, gamen en alles. De PowerPC architectuur is compleet anders dan die van de x86 en daarom kun je de kloksnelheden niet zomaar vergelijken. Natuurlijk haalt die 1GHz het niet bij een 2.4GHz Pentium 4, maar het is dan ook wel een van de traagste CPU's uit het assortiment.

Bovendien hoef ik in een laptop geen 2 of 3 GHz processor, zoveel heftige dingen doe ik er niet meer :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12
Varieerd per applicatie en de optimalisatie binnen dat programma.

http://www.barefeats.com/pentium4.html

Dus wat doe jij met je compu en wil je een ander os leren kennen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 20:20
Let wel op, niet alle games draaien op beide platformen. Een aantal spellen worden voor beide platformen ontwikkeld, maar veel games worden alleen voor DirectX (van Microsoft) gemaakt en werken niet op een Mac.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 11:46:
en die draaien op max. 1Ghz.. :Z hoe is dat mogelijk?

megaherzen zijn niet zaligmakend, ook al denkt menig x86-liefhebber van wel, en die mythe wordt in stand gehouden door de heren cpu-fabrikanten AMD en Intel. Voor andere platformen geldt dit (gelukkig) een stuk minder, maar over het algemeen doen spelletjes het daar een stuk minder tot niet op. Welk platfrom voor jou de juiste keus is, hangt af van wat je van plan bent met je machine, daar is geen eenduidig antwoord op te geven, en daar is het halve internet over volgeschreven, waarom je wel/niet een Apple/x86 zou moeten nemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.