[exchange2000] gedeelde agenda probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 11:45
Mensen,

Volgende situatie.

1 windows 2000 member server met exchange 2000 geinstalleerd.

Server draait vlekkeloos.

Nu heb ik een "mail-enabled security group" gemaakt, met de naam "_agenda beheerders".

Vervolgens log ik bij een gebruiker in, en ga op het hoogste postbus niveau naar eigenschappen, machtigingen.

Hierbij machtig ik de groep "_agenda beheerders" tot de functie commentator.

Vervolgens ga ik naar zijn agenda, en klik op eigenschappen, en machtig ik de groep "_agenda beheerders" tot de functie auteur.

Nu heb ik een aantal mensen in de groep "_agenda beheerders" gezet, waaronder ik zelf.

Vervolgens gecheckt of alles gerepliceert is.
Vervolgens ben ik opnieuw ingelogt (ivm members ship van de nieuwe group).
Ik start outlook op, en ik geef aan dat ik een extra postbus wil openen.

Toch krijg ik een foutmelding "de client bewerking is mislukt" wat naar mijn idee hetzelfde betekent als geen rechten :) .

Wat doe ik verkeerd?

ALs ik ipv de groep, mijn eigen naam in het "Machtigingen lijstje" zet werkt het wel.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

Als je geen rechten hebt moet je Events te zien krijgen in de Eventviewer op de Exchange server. Als je nu eens niet een groep maar jezelf als individu toevoegt en dan jezelf machtigt lukt het dan wel?
En als het gelukt is kun je hier dan gelijk een Howto van maken?

[ Voor 15% gewijzigd door mutsje op 23-10-2003 13:43 ]

• Grolsch
mutsje schreef op 23 October 2003 @ 13:42:
Als je geen rechten hebt moet je Events te zien krijgen in de Eventviewer op de Exchange server. Als je nu eens niet een groep maar jezelf als individu toevoegt en dan jezelf machtigt lukt het dan wel?
En als het gelukt is kun je hier dan gelijk een Howto van maken?
mutsje, dat is dus het probleem, als ik mezelf toevoeg werkt het wel.

Maar het gaat hier om 10 verkopers waarvan een aantal mensen in de agenda moet kunnen kijken van die verkopers.

stel er komt een nieuwe medewerker, en die moet er ook in kunnen kijken, dan meot ik weer al die 10 verkopers mailboxen af, en dit wil je natuurlijk niet.

events zal ik ff kijken

• Grolsch
Grolsch schreef op 23 October 2003 @ 13:54:
[...]

mutsje, dat is dus het probleem, als ik mezelf toevoeg werkt het wel.

Maar het gaat hier om 10 verkopers waarvan een aantal mensen in de agenda moet kunnen kijken van die verkopers.

stel er komt een nieuwe medewerker, en die moet er ook in kunnen kijken, dan meot ik weer al die 10 verkopers mailboxen af, en dit wil je natuurlijk niet.

events zal ik ff kijken
ik heb maximale logging aangezet op de mailbox store, maar geen meldingen over mijn probleem

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

offtopic:
ja, dit is een kick :)

Is hier ooit een oplossing voor gevonden?

Ik zit hier met Exchange 2003 en Outlook 2003 met hetzelfde probleem:
Als ik mijn agenda wil delen kan ik dat doen aan personen of aan groepen. Als ik iemand persoonlijke rechten geef op mijn agenda, gaat het goed. Echter: wanneer ik een groep rechten geef tot mijn agenda, krijgen alle leden van de groep de melding dat ze geen machtigingen hebben.

Kortom:
- Een individu leesrechten geven op agenda gaat goed: individu kan agenda lezen
- een groep leesrechten geven op agenda gaat niet goed: niemand, die lid is van de groep, kan de agenda lezen (U hebt niet de machtigingen die zijn vereist voor het openen van de agenda)

Moet er bij het toevoegen van een groep nog iets extra’s worden ingesteld? Het vreemde is dat je binnen outlook, na het toevoegen van een groep, netjes de eigenschappen kan opvragen, en dat Outlook vervolgens netjes aangeeft dat er 10 gebruikers in die groep zitten :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Probleem is, "somehow" , opgelost. De eerste dag werkte het nog niet, de 2e dag ook nog niet, de 3e dag wel :)
De group is van Distribution naar Security overgegaan (automatisch) en nu werkt het. Uiteraard is het de meest elegante oplossing, maar wellicht wel de enige juiste (ik heb op o.a. msexchange.com geen andere oplossing kunnen vinden)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1